زمان مطالعه: 2 دقیقه
رادیو تهران

رادیو تهران

«اینجا تهران است، صدای ایران»، این اولین جمله‌ای بود که هفتاد و اندی سال پیش، کسانی که در میدان توپخانه برای شنیدن صدای جعبه جادویی گرد آمده بودند، شنیدند. گوینده این کلام خانم قدسی رهبری بود.
رادیو تهران
رادیو تهران

آسمونی : رادیو تهران از رادیوهای پرطرفدار ایران و پایتخت نشینان است که از بخش های گوناگون فرهنگی، هنری, ورزشی, سیاسی, فناوری و ...تشکیل یافته است. موج اف ام ردیف 94 و ای ام ردیف 1332 در شهر تهران و از طریق گیرنده‌های دیجیتال (رادیو نما) در سراسر کشور اولین کلام گوینده در رادیو تهران: «اینجا تهران است، صدای ایران». این اولین جمله‌ای بود که هفتاد و اندی سال پیش، کسانی که در میدان توپخانه برای شنیدن صدای جعبه جادویی گرد آمده بودند، شنیدند. گوینده این کلام خانم قدسی رهبری بود. پیش از این، اما نخستین آزمایش رادیو در حدود سال 1913 میلادی به وسیله «لی دو فورست» در آمریکا صورت پذیرفت. در ایران هم با توجه به اینکه توسعه بی‌سیم همواره مورد توجه مسوولان بوده، در سال 1316 شمسی وزارت پست و تلگراف و تلفن زمینه ایجاد مرکز رادیو را فراهم ساخت. در زمانی کوتاه، تعدادی پست‌های فرستنده موج کوتاه و متوسط آمریکایی، انگلیسی و آلمانی از طریق شرکت‌های انگلیسی و آلمانی به‌منظور تلگراف و اقدامات مخابرات بی‌سیم خریداری و نصب شدند و کمی بعدتر ساختمان بنای مورد نیاز رادیو هم توسط یک شرکت پیمانکار آلمانی در اراضی قصر قاجار، یعنی کنار بنای کلاه فرنگی ساخته و آماده شد. چند بخش از برنامه های رادیو تهران : از رادیو تهران بپرسید بیدار باش تهران به همین راحتی پارک شهر پنجره ای برای تماشا تهران کلینیک تهران میدان شهدا تهران ورزشی تا سپیده تهران نقطه سر شب گذری در تهران پیشینه رادیو تهران : در سال 1303 (1924)، در وزارت جنگ مقدمات استفاده از بی‌سیم فراهم شد. در سال 1305 بی‌سیم به ایران وارد شد. از سال 1311 مؤسسات بی‌سیم توسعه پیدا کردند، که در نهایت به ایجاد رادیو منتهی شد. هیئت وزیران، روز 2 مهر 1313 استفاده از رادیو را تصویب کرد و مقرراتی وضع شد که برای نصب آنتن و استفاده از رادیو اجازهٔ وزارت پست و تلگراف و تلفن لازم بود. در سال 1316 مقدمات ایجاد مرکز رادیو به‌وسیلهٔ وزارت پست و تلگراف و تلفن فراهم و به‌دنبال این اقدام در سال 1317 سازمان پرورش افکار تأسیس شد. این سازمان دارای کمیسیون‌های مطبوعات، کیت کلاسیک، سخنرانی، نمایش‌های رادیویی و موسیقی بود. در 4 اردیبهشت 1319 اولین فرستندهٔ رادیویی در ایران در محل بی‌سیم در جاده قدیم شمیران افتتاح شد. از سال 1319 رادیو تهران در 24 ساعت فقط 8 ساعت برنامه اجرا می‌کرد که شامل اخبار، موسیقی ایرانی، و گفتارهای مذهبی، فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی بود. در سال 1322 رادیو تهران بخش دیگری به تعداد بخش‌های قبلی خود افزود و صبح‌ها نیز برنامهٔ آن سه ساعت افزایش یافت. در سال 1324 برای روزهای تعطیل نیز برنامه‌هایی مدون پخش می‌شد. مدیران پیشین رادیو تهران از آغاز به کار در سال 1372: حسن خجسته باقرزاده محمدحسین حرمی اسفندیار رحیم مشایی شهرام گیل آبادی سکینه احمدی محمد جهانی شهریار ضیا آذری سعید معدن کن گویندگان : بهروز رضوی، رضا خضرایی، فاطمه نیرومند، امین قاضی، بنفشه رافعی، وحید رونقی، فربد رحیمی مقدم، محمدحسین امیدی، فاطمه نصرآبادی، سودابه آقاجانیان و…  

نظر خود را درباره «رادیو تهران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره رادیو تهران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.