زمان مطالعه: 1 دقیقه
کمیته ملی پارالمپیک

کمیته ملی پارالمپیک

در پي جنگ تحميلي عراق عليه ايران و آسيب هاي فراوان ناشي از جنگ، ضرورت ورود جانبازان سرافراز به صحنه هاي ورزشي براي حفظ سلامتي و افزايش روحيه نشاط و شادابي به منظور حضور موثر در عرصه هاي اجتماعي احساس گرديد. اين گونه بود كه در سال 1359 نام فدراسيون مذكور به «فدراسيون ورزش‌هاي جانبازان و معلولين» تغيير كرد .

فدراسیون ورزش‌های معلولین ایران یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1358 تأسیس و تحت نظارت سازمان تربیت بدنی وقت فعالیت خود را آغاز کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با کمیته ملی پارالمپیک این بخش آسمونی را مطالعه نمایید چرا که اطلاعات مفیدی در همین مورد تهیه کرده ایم.

کمیته ملی پارالمپیک
کمیته ملی پارالمپیک



کمیته ملی پارالمپیک

در پی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و آسیب های فراوان ناشی از جنگ، ضرورت ورود جانبازان سرافراز به صحنه های ورزشی برای حفظ سلامتی و افزایش روحیه نشاط و شادابی به منظور حضور موثر در عرصه های اجتماعی احساس گردید. این گونه بود که در سال 1359 نام فدراسیون مذکور به «فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین» تغییر کرد .

با گسترش فعالیت‌های ورزشی معلولین و جانبازان، فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان در سال 1376 پیشنهاد و در سال 1378 به جمع سایر فدراسیون‌های تحت پوشش سازمان تربیت بدنی درآمد.

با رشد و توسعه کمی و کیفی ورزش‌های معلولین و نابینایان و کم‌بینایان در دنیا در 2 گروه «آقایان و بانوان» و اعلام رسمی IPC مبنی بر ضرورت تشکیل کمیته ملی پارالمپیک، این کمیته فعالیت خود را پس از برگزاری اولین مجمع عمومی در 17بهمن ماه 1379 آغاز کرد.

کمیته ملی پارالمپیک طبق قانون تنها سازمانی است که سرپرستی، اداره و هماهنگی امور مربوط به شرکت ورزشکاران دارای معلولیت  در بازی‌های تابستانی و زمستانی پارالمپیک، منطقه‌ای، بین‌المللی و قاره‌ای ودوره ها و کلاس های آموزشی که کمیته بین‌المللی پارالمپیک تدارک می‌بیند و یا حمایت می‌کند به عهده داشته و تلاش دارد با برگزاری کارگاه ها و جشنواره های گوناگون به گسترش هر چه بیشتر فرهنگ پارالمپیک در میان مردم به ویژه افراد دارای معلولیت کمک نماید. برگزاری روز پارالمپیک و سایر برنامه های آموزشی و توسعه ای، را می توان از اقدامات مهم کمیته ملی پارالمپیک در تحقق این هدف مهم دانست.

نظر خود را درباره «کمیته ملی پارالمپیک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کمیته ملی پارالمپیک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.