درج نظر
مطالعه: 2 دقیقه
کوئوکا

کوئوکا

کوئوکا، حیوانی همیشه خندان که عکس آن را حتما در شبکه های اجتماعی دیده اید.

کوئوکا (Quokka) نام یک گروه از کیسه داران کوچک است که در استرالیا زندگی می کنند. این حیوانات همیشه لبخند بر لب دارد! کوئوکا ها جز حیواناتی هستند که از انسان نمی ترسند و به خاطر لبخند زیبایشان سوژه عکاسی شده اند. هرچند آنها از خانواده کانگرو ها محسوب می شوند ولی هیچ شباهتی به آنها ندارند و با سایزی اندازه یک گربه خانگی بیشتر وقت خود را در حال استراحت زیر سایه گیاهان سپری می کنند. آسمونی در این بخش به معرفی کوئوکا و زندگی کوئوکا می پردازد.

رفتار و خصوصیات کوئوکا

زندگی کوئوکا کوئوکا (Setonix brachyurus) کیسه‌داری از تیره درازپایان است که تنها عضو سرده Setonix از این تیره به شمار می‌رود. این پستاندار جثه‌ای کوچک به اندازه یک گربه خانگی دارد و همچون دیگر اعضای تیره درازپایان، گیاه‌خوار و اغلب شب‌زی است. توصیف ظاهری کوئوکا کوئوکا دارای بدنی گرد و جمع است و قهوه‌ای با نقطه‌های قرمز به دور گوش و گونه‌ها است. گوش‌ها به شکل عجیبی کوتاهند. دودیسی جنسی در جنس‌ها دیده نمی‌شود و نر و ماده همانند هم هستند.

رفتار کوئوکاها
رفتار کوئوکاها، حیوانی همیشه خندان

تغذیه کوئوکا

کوئوکاها گیاه خوار هستند و شب ها غذا می‌خورند بنابراین این حیوانات شبگرد هستند. آن‌ها علاوه بر چمن، برگ، ساقه و پوست بسیاری از گیاهان را نیز می‌خورند. اگر لازم باشد، آن‌ها می‌توانند برای مدت طولانی بدون غذا و آب با استفاده از چربی ذخیره شده در دمشان، زنده بمانند.

زیستگاه کوئوکا

گستره پراکندگی کوئوکا کوئوکاها را می‌توان در جزایر کوچک نزدیک به کرانه استرالیای غربی، به ویژه جزیره روتنست در نزدیکی پرت یافت. گروه کوچکی از آن‌ها در ناحیه‌ای حفاظت‌شده تو پیپلز بی در کنار کانگوروهای خرگوشی گیلبرت زندگی می‌کند.

تولید مثل کوئوکاها
تولید مثل کوئوکاها

تولید مثل کوئوکا

در سرزمین اصلی استرالیا، کوئوکاها می‌توانند در تمام طول سال تولید مثل کنند، اما در جزیره راتنست، زمان تولید مثل از دی تا مرداد است. پس از یک ماه از حاملگی، ماده نوزادی به دنیا می‌آورد که به آن joey گفته می‌شود. ماده‌ها می‌توانند دو بار در سال زایمان کنند.
نوزاد کوئوکا به مدت شش ماه در کیسه مادر خود زندگی می‌کند. پس از ترک کیسه، به مدت دو ماه دیگر به دلیل شیر خوردن وابسته به مادرش است.
در 1.5 سالگی، کوئوکاها به اندازه‌ای بزرگ هستند که می‌توانند بچه‌دار شوند. در حیات وحش، کوئوکاها تا ده سال می‌توانند زنده بمانند.

حفاظت و تهدیدها

کوئوکاها جمعیتی رو به کاهش دارند و جمعیت شان اخیراً در حال کاهش است. حیواناتی ازجمله، روباه، سگ و گربه می توانند کوئوکاها را تهدید کنند. البته به غیر از این حیوانات، انسان ها هم متاسفانه دست به شکار این حیوان همیشه خندان می زنند. کوئوکاها معمولاً در معرض خطر بیماری دستروفی عضلانی قرار دارند و در نهایت ممکن است عضلاتشان آسیب ببینند و بمیرند.

تصاویر کوئوکا

تصاویر کوئوکا
تصاویر کوئوکا 
تصاویر کوئوکا
تصاویر کوئوکا
تصاویر کوئوکا
تصاویر کوئوکا
تصاویر کوئوکا
  تصاویر کوئوکا

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «کوئوکا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره کوئوکا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.