زمان مطالعه: 2 دقیقه
جاهای دیدنی قطر

جاهای دیدنی قطر

در این بخش از سایت آسمونی مطالبی در مورد کشور قطر را برای شما آماده کرده ایم ، امیدواریم که مورد توجه شما...

جاهای دیدنی قطر
جاهای دیدنی قطر

در این بخش از سایت آسمونی مطالبی در مورد کشور قطر را برای شما آماده کرده ایم ، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.

اطلاعات کلی کشور  قطر

  پایتختدوحه 

  نوع حکومتسلطنت مطلقه 

  مذهباسلام سنی وهابی (98%) 

  زبان رسمیعربی 

  واحد پولریال قطر 

  امید طول عمر70سال 

  جمعیت840,290 نفر (July 2004 est.) 

 قَطَر کشوری عربی در جنوب غربی قارهٔ آسیا و در شرق شبه جزیره عربستان، در خاورمیانه و در بخش جنوبی خلیج فارسواقع شده است. قَطَر خود شبه جزیره ای کوچک تر واقع در شبه جزیرهٔ عربستان است که خلیج فارس آن را از غرب و شمال و شرق در بر گرفته است. پایتخت آن، دوحه است. قطر مرز مشترک زمینی با عربستان سعودی، و مرز دریایی با کشورهایبحرین و امارات متحده عربی دارد.

زبان رسمی این کشور عربی است از انگلیسی معمولاً به عنوان زبان دوم استفاده می شود. دین رسمی آن اسلام، واحد پول آن ریال و مساحت آن 493، 11 کیلومتر مربع است. قطر دارای ذخایر گستردهٔ نفتی و گازی است. مجله فوربس قطر را ثروتمندترین کشور جهان معرفی کرده است. قطر بالاترینشاخص توسعه انسانی بین کشورهای جهان عرب را داراست.

جغرافیا

 شبه جزیره قطر از شمال شرق عربستان به داخل خلیج فارس گسترده شده است. خاک این کشور، مسطح بوده، و از یک صحرای خشک تشکیل شده است. شهرهای قطر عبارت اند از وکره، خور، دخان، زباره، شمال، مسیعید، رأس لفان.

 قطر شبیه جزیره ی کم ارتفاع و لم یزرعی واقع در خلیج فارس است . شهر جدیدی به نام لوسیل و شهرکی جزیره ای به نام مروارید قطر نیز در این کشور در دست ساخت است.

  قطر در تابستان داغ ولی در زمستان معتدل تر است . میانگین بارندگی بین 50 تا 75 میلی متر است

  شهرهای مهمالریانی, الواکره, ام سعید 
  مساحت11,437کیلومتر مربع 
  خط ساحلی563کیلومتر 
  مختصات جغرافیایی25 درجه و 30 دقیقه شمالی و51 درجه و 15 دقیقه شرقی 

تاریخ

 قطر یکی از چندین امیرنشین نوبنیاد واقع در شبه جزیره عربستان است. منطقه قطر از دیرباز بخشی از منطقه تحت فرمانرویدر بوده است. (بویژه در زمان ساسانیان). در بسیاری از دوره های باستانی همه کرانه جنوبی خلیج فارسبخشی از رویدر بوده و توسط ساتراپ های رویدری اداره می شد. در تاریخ معاصر قطر توسط ترکان عثمانی، انگلیسی ها و بحرین اداره شده و در 3 سپتامبر 1971 به استقلال رسید. در آن دوره بسیاری از امیرنشین های منطقه جذب عربستان سعودی یا امارات متحده عربی شدند ولی قطر از این روند جدا ماند. در دهه ی 1860 ، بریتانیا در اختلاف میان قطر و حاکم بحرینی آن مداخله کرد و یکی از اعضای خاندان قطری آل ثانی را به امارت نشاند . قطر از 1872 تا 1914 بخشی از امپراتوری عثمانی بود . حاکم این شیخ نشین در 1916 و 1934 معاهدات تحت الحمایگی با بریتانیا امضا کرد . قطر تا 1971 استقلال کامل نیافت . این کشور در جنگ دوم خلیج فارس (1991) به ائتلاف علیه عراق صدام حسین پیوست .

حکومت و سیاست

 حکومت قطر سلطنت مطلقه است . امیر – رهبر کشور و رئیس دولت – شورای وزیران را انتصاب می کند . هیچ نهاد رسمی سیاسی و حزبی وجود ندارد .

اقتصاد

 قطر - در آمد ارزی کشور، صادرات نفت و گاز می باشد. قطر سومین کشور دارنده ذخایر گاز پس از روسیه و ایران است. اقتصاد قطر یک اقتصاد کاملاً وابسته به نفت محسوب می شود اگر چه این کشور درآمدهای دیگر نظیر گردشگری دارد. سطح بالای زندگی در قطر تقریباً به طور کل مدیون صادرات نفت و گاز طبیعی است . صنایع فولاد و سیمان در کوششی برای ایجاد تنوع اقتصادی توسعه یافته است . همچنین برگزاری جام جهانی 2022 فرصتی طلایی برای اقتصاد این کشور خواهد بود. قطر عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک است.

مردم و دین

 اکثر قطریها سنی مذهب هستند. بین 5 الی 15 درصد شهروندان این کشور را شیعیان تشکیل می دهند. بر طبق اطلاعات نامه جهان 40٪ مردم قطر عرب، 18٪ هندی، 18٪ پاکستانی، 10٪ ایرانی و 14٪ سایر اقوام هستند.

مناطق دیدنی کشور قطر

موزه هنری اسلامی دوحه (museum of islamic art doha)

     

قطر
قطر

 بازار واقف (souq waqif)

     

قطر
قطر

 مثف (mathaf)

   

Qatar (11)
Qatar (11)

 مروارید دوحه (the pearl doha)

         

Qatar (17)
Qatar (17)

 آل بیداع (al bidda)

   

Qatar (21)
Qatar (21)

 باشگاه گلف دوحه (doha golf club)

     

Qatar (25)
Qatar (25)

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «جاهای دیدنی قطر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره جاهای دیدنی قطر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.