زمان مطالعه: 7 دقیقه
تور قطر

تور قطر

تور قطر خصوصاً در ایام جام جهانی 2022 یکی از پرطرفدارترین تورها در سال 2022 خواهد بود.

قطر در شبه جزیره ای بین بحرین و امارات متحده عربی قرار دارد. قطر از سال 1971 یک ایالت مستقل است و دارای ذخایر نفت و گاز قابل توجهی دارد. قطر در حال حاضر ثروتمندترین کشور جهان است. اگر قصد سفر به قطر با تور را دارید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که راهنمای تور قطر و جاذبه های گردشگری قطر را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

اختلاف ساعت قطر با تهران 1 ساعت و نیم عقب تر از تهران
زبان رسمی قطر عربی
واحد پول رسمی قطر ریال قطر
نرخ تبدیل ارز قطر 2.75 دلار آمریکا
فرودگاه قطر فرودگاه بین المللی حمد (Hamad International Airport)

مذهب مردم قطر اسلام است و بیشتر آنها سنی هستند. وقتی به این کشور سفر می کنید باید حواستان باشد که پا در یک کشور مسلمان گذاشته اید و در نتیجه کاری را انجام ندهید که با هنجارها و آداب آنها مغایر باشد. خانم ها باید طوری لباس بپوشند که دست و پاهایشان کاملا پوشیده باشد. اگر قصد سفر به قطر در ماه رمضان را دارید باید بدانید که خوردن و آشامیدن در این ماه از طلوع تا غروب خورشید در خیابان ها، ممنوع است.

مقرارت ورود به قطر، آیا برای رفتن به قطر ویزا نیاز است؟

قطر کشور کوچک حاشیه خلیج فارس فقط در عرض 40 سال از یکی از فقیرترین کشورهای منطقه تبدیل به یکی از ثروتمند ترین کشورهای دنیا شد. قطر با منابع گازی و نفتی خود با سرعتی باورنکردنی در حال رشد و پیشرفت است و پر از مراکز خرید لوکس و هتل های 5 ستاره شده است. بیشتر از نیمی از جمعیت این کشور در دوحه زندگی می کنند و در شهرهای دیگر بیشتر کارگرانی هستند که از دیگر کشورها برای کار به قطر آمده اند. اتباع 87 کشور می توانند بدون ویزا به مدت 30 روز یا 90 روز از قطر بازدید کنند.

آب و هوای قطر

آب و هوای قطر آب و هوایی بیابانی است. در این کشور زمستان، هوایی خنک دارد. در زمستان در اثر توده هوایی سودانی باران‌های سیل آسایی در این کشور می‌بارد که خسارت به بار می‌آورد؛ ولی تابستان هوایی شرجی و گرم دارد. شبه جزیره قطر به طول 160 کلیومتر به داخل خلیج همیشه فارس گسترده شده است. خاک قطر مسطح است و فقط یک صحرای خشک ماسه ای و شنی دارد.

بهترین زمان سفر به قطر

جزیره ی مصنوعی مروارید قطر
جزیره ی مصنوعی مروارید در قطر

قطر دو فصل دارد: گرم (اردیبهشت تا مهر) و خنک (آبان تا اسفند). مارچ، آوریل و نوامبر ماه های طلایی هستند، یعنی بهترین زمان سفر به قطر! در ماه های خنک سال که درجه حرارت ملایم است، با میانگین حداکثر 22 درجه سانتیگراد و 25 درجه سانتیگراد.
بطور کلی قطر آب و هوای بیابانی و گرم و خشک دارد. زمستان های این کشور خنک است و به دلیل توده ی هوای سودانی، باران در این فصل بصورت سیل آسا می بارد. اما در فصل تابستان هوا بسیار گرم و شرجی است و برای خیلی از افراد آزار دهنده می شود.

بهترین مکان های اقامتی در قطر

هتل های شناور قطر، میزبان جام جهانی 2022
هتل های شناور قطر، میزبان جام جهانی 2022

هتل های شناور قطر از جمله هتل های معروفی هستند که در دنیا طرفداران زیادی دارند.  قطر قصد دارد تا با ارائه هتل های شناور، هواداران جام جهانی را غافلگیر کرده و اقامتی سراسر هیجان و لذت را برای آنان ایجاد کند. 16 هتل که به طور کلی از طراحی ویژه و منحصر به فردی برخوردار هستند و به صورت کاملاً شناور در ساحل جزیره ای شمالی با نام قطیفان مستقر شده‌اند که به هتل های شناور قطر شهرت دارند.
همچنین هتل موندریان، میزبان VIP در دوحه قطر می باشد. این هتل طراحی و معماری خاص و خارق العاده ای دارد و با نقش و نگارهایی که ارائه کرده ، توانسته نظر تمامی مهمانان را به خود جلب کند. این هتل را یکی از هتل های بسیار لوکس منطقه خاورمیانه می‌دانند که در نزدیکی رستوران های متعدد و همینطور مراکز تفریحی شبانه زیادی ساخته شده است.
نوبتی هم باشد نوبت قدیمی ترین و خوشنام ترین هتل شهر دوحه یعنی هتل شرایتون گرند است. این هتل تنها 3 دقیقه با ساحل فاصله داشته و شما به راحتی می‌توانید در طول مدت اقامت خود در این هتل پنج ستاره از تماشای دریای نیلگون لذت ببرند. 

جاذبه های دیدنی قطر

اگر تعطیلات خاصی در پیش رو دارید و دوست دارید تا به یکی از کشورهای نزدیک ایران سفر خوب و پر هیجانی داشته باشید، پیشنهاد می کنیم چمدانتان را به مقصد قطر ببندید. این کشور با جذابیت های دیدنی، ساختمان هایی با معاری فوق العاده، مراکز خرید درجه یک  و رستوران های بسیار خوبش می تواند همه ی انتظارات شما را به خوبی برآورده کند. اگر هنوز هم شک دارید که قطر جای مناسبی برای سفر است یا خیر، کافیست نگاهی به جاذبه های آن که در زیر برای شما آورده ایم بیندازید.

  • بازار قطر

بازار قطر
بازار قطر

بازار سوق واقف حدود 100 سال است که یکی از مهمترین بازارهای دوحه است. این بازار در سال 2004 با نظارت امیر قطر بازسازی و بزرگ تر شد، در این بازار سنتی می توانید لوازمی مثل لباس، پارچه، ادویه، صنایع دستی، سوغاتی و … خرید کنید و اگر به بخش گردشگری آن بروید می توانید ردیفی از رستوران های مدرن را ببینید که در آن ها غذاهای خوشمزه ای سرو می شود. این بازار در مرکز شهر و در بین خیابان های موشریب و الریان قرار دارد و از اصلی ترین جاذبه های گردشگری شهر دوحه به حساب می آید.

  • موزه هنرهای اسلامی قطر

موزه هنرهای اسلامی که معمار هرم لوور پاریس آن را ساخته با فواره و مسجدش یکی از گنجینه های معماری به حساب می آید. اگر به این موزه بروید می توانید آثاری باستانی که قدمتی هزار ساله دارند را ببینید.

  • جزیره ی مصنوعی مروارید

این جزیره در ساحل شهر دوحه قرار دارد و درست به شکل یک مروارید است که خانه ها و ویلاهای بسیار گرانقیمتی روی آن ساخته شده اند. در این جزیره همچنین مراکز خرید و رستوران های خوبی هم وجود دارد که می توانید با با رفتن به آنها، یک خرید عالی داشته باشد و روز خوبی برای خود بسازید.

  • پارک حیات وحش الماها

 اگر دوست دارید غزال عربی را ببینید باید به پارک حیات وحش الماها در دوحه بروید چون هیچ جای دیگری شانس دیدن این حیوان زیبا را ندارید. اگر دوست دارید تا یک تجربه ی متفاوت از بیابان گردی داشته باشید در اقامتگاه مزکزی این پارک و در محاصره ی بزهای کوهی، غزال های عربی و آهوها اقامت کنید تا با معنای جدیدی از کویر آشنا شوید.

  • منطقه کورنیش (Corniche)

کورنیش در قطر
کورنیش در قطر

 اگر قرار باشد به قطر بروید، فقط یک تفریح را انتخاب کنید و به خانه بگردید باید گشت در منطقه ی کورنیش باشد! به دوحه بروید سوار بر قایق و کشتی هایی که به آنها جهاز دریایی می گویند شوید و در منطقه ی کورنیش به گشت و گذار بپردازید و از منظره ی آشمانخراش ها و منظره ی زیبای خلیج فارس، لذت ببرد.

  • صحراگردی

قطر، بیابان ها و صحراهای زیادی دارد و در نتیجه بیابان گردی، بخشی از تفریحات آن محسوب می شود. برای اینکار می توانید بر جیپ های سبکی که پر از توریست ها می شوند و با سرعت دیوانه واری در بیابان می چرخند، سوار شوید و حتی یک شب در بیابان و در یکی از خیمه ها اقامت کنید.
برای گشت و گذار و تفریح در شهر دوحه می توانید به خیابان کورنیش بروید، خیابان 7 کیلومتری زیبا که در کنار آب قرار دارد و از یک طرف به موزه و یک طرف به قلب شهر می رسد. اگر به این تفریحگاه بروید می توانید سوار بر قایق های قدیمی چوبی شوید که در گذشته از آن ها برای ماهی گیری و صید مروارید استفاده می شد.
اگر به قطر رفتید بازدید از مرکز خرید لوکس ویلاجیو را از دست ندهید، در این مرکز خرید به غیر از خرید از مغازه های لوکس می توانید در کانال های آبی که در خود مرکز خرید وجود دارد قایق سواری کنید.

حمل و نقل در قطر

تاکسی های Karwa در قطر به صورت گسترده در دسترس هستند و قیمت مناسبی دارند. همچنین می توانید برای رفت و آمدتان وسیله نقلیه شخصی مانند Careem و Uber استفاده کنید. دوحه همچنین دارای یک شبکه مترو با سه خط قرمز، سبز و طلایی است. خط قرمز فرودگاه بین المللی حمد را به مرکز شهر متصل می کند.

قیمت تور کشور قطر

  • هزینه هاستل

هزینه اقامت در هاستل های قطر معادل 237 ریال قطر یا حدود 65 دلار آمریکا تخمین زده شده است.

  • هزینه اقامت در هتل

برای اقامت در هتل های دو ستاره قطر حدود شبی 144 ریال قطر معادل 39 دلار آمریکا، برای اقامت در هتل های 3 ستاره قطر حدوداً شبیه 195 ریال قطر معادل 54 دلار آمریکا، برای اقامت در هتل های 4 ستاره قطر حدود شبیه 256 ریال قطر معادل 70 دلار آمریکا و برای اقامت در هتل های 5 ستاره قطر باید حدوداً شبی 616 ریال قطر معادل 169 دلار آمریکا پرداخت کنید.

  • متوسط قیمت مواد غذایی در قطر

قیمت غذا بسیار متغیر می باشد. قیمت غذا در رستوران های مقرون به صرفه حدود 25 ریال قطر معادل 7 دلار آمریکا خواهد بود. قیمت سه وعده غذا برای دو نفر در یک رستوران میانه حدوداً 180 ریال قطر معادل 49 دلار آمریکا خواهد بود.  

صبحانه

یک عدد کاپوچینو حدودا 17 ریال قطر معادل حدود 5 دلار آمریکا، یک قهوه اسپرسو حدوداً 12 ریال قطر است.

ناهار

همبرگرهای کمبو در رستوران مک دونالد 25 ریال قطر معادل 7 دلار آمریکا قیمت دارند. نوشابه های کوکاکولا و پپسی حدودا 2 ریال قطر معادل 0.48 دلار آمریکا، آب 0.99 ریال قطر معادل 0.27 دلار آمریکا می باشند.

شام

قیمت یک چیزبرگر یا هر نوع فست فود از 6 تا 8 ریال قطر معادل حدوداً 100 دلار آمریکا خواهد بود.

نکات گردشگری کشور قطر

  1. هفته کاری در قطر از یکشنبه تا پنجشنبه است به همین دلیل مغازه ها معمولا جمعه ها و گاهی وقت ها شنبه ها تعطیل هستند.
  2. قطر کشوری اسلامی است پس مراقب باشید که به خصوص در ماه رمضان رفتار مناسبی داشته باشید.
  3. گردشگران در سطح شهر باید لباس مناسب به تن داشته باشند. آقایون نباید شلوارک و لباس بدون آستین به تن کنند و خانوم ها باید لباسی تقریبا پوشیده داشته باشند.
  4. با اینکه زبان مردم، عربی است اما خیلی ها انگلیسی صحبت می کنند پس اگر عربی بلد نیستید نگران نباشید. 
  5. قبل از کشف نفت اقتصاد این کشور بستگی به ماهی گیری و صید مروارید داشت و دوحه پایتخت این کشور زمانی دهکده ماهی گیری بود.
نظر خود را درباره «تور قطر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تور قطر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.