زمان مطالعه: 1 دقیقه
معرفی شهرهای قطر

معرفی شهرهای قطر

قطر با نام رسمی دولت قطر کشوری در جنوب غربی قاره آسیا در منطقه خاورمیانه واقع شده است.

 و در شرق شبه‌جزیره عربستان، و در بخش جنوبی خلیج فارس واقع شده‌است. آسمونی در این بخش به معرفی شهرهای قطر می پردازد.

پایتخت قطر ، شهر دوحه است. قطر مرز مشترک زمینی با عربستان سعودی، و مرز آبی با کشورهای امارات متحده عربی دارد.

قطر به صورت امارتی مطلقه و ارثی از میانه سده 19 میلادی توسط خاندان آل ثانی فرمانروایی می‌شود. قبل از کشف نفت خام، قطر عمدتاً به خاطر شکار مروارید و تجارت دریایی شناخته می‌شد. این کشور تا سال 1971 تحت‌الحمایه بریتانیا بود. پس از استقلال در سال 1971 به سبب درآمدهای سرشار نفتی و گاز طبیعی، این کشور تبدیل به یکی از ثروتمندترین کشورهای منطقه شد. تمام موقعیت‌های حساس حکومتی در قطر توسط خاندان آل ثانی یا افراد نزدیک آنان اداره می‌شود. این کشور از سال 1992 روابط نظامی گسترده با ایالات متحده دارد.

قطر دارای ذخایر گسترده گاز طبیعی است. مجله فوربز قطر را ثروتمندترین کشور جهان معرفی کرده‌است. قطر بالاترین شاخص توسعه انسانی بین کشورهای جهان عرب را داراست. این کشور بالاترین درآمد سرانه را در جهان دارد. زبان رسمی این کشور زبان عربی است و از زبان انگلیسی معمولاً به عنوان زبان دوم استفاده می‌شود. دین رسمی آن اسلام، واحد پول آن ریال و مساحت آن 11٬493 کیلومتر مربع است.

در سال 2017 جمعیت قطر 2٫6 میلیون نفر بوده‌است، 313٬000 شهروند قطر و 2٫3 میلیون اتباع خارجی. به دلیل حضور زیاد کارگران مهاجر مرد، تنها حدود یک‌چهارم جمعیت این کشور را زنان تشکیل می‌دهند. قطر به عنوان نخستین کشور عربی، جام جهانی فوتبال 2022 را میزبانی خواهد کرد.

 

دوحه

الریان

منطقه صنعتی الریان

الذخیره

الخور

الوکره

ام صلال

الشحانیه

ام سیعید

الخیسه

الوکیر

دخان

ابونخله

ام باب

روضه راشد

الرویس (مدینه الشمال)

الغویریه

شقراء (قطر)

فویرط

الجمیلیه

الکرعانه

ابو سمرا

العطوریه

النصرانیه

الزباره

سودا نثیل

الخراره

خور العدید

 

 

 

نظر خود را درباره «معرفی شهرهای قطر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی شهرهای قطر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.