زمان مطالعه: 2 دقیقه
محله پونک

محله پونک

محله پونک - مطلب زیر جهت آشنایی هر چه بیشتر شما با محله پونک ، واقع در منطقه 5 تهران می باشد و امیدواریم اطلاعات کاربردی و مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار د
نمای کلی محله پونک
نمای کلی محله پونک

پونک - نمای کلی نام محله : پونک موقعیت جغرافیایی : غرب تهران منطقه شهرداری : منطقه 5 شهرداری تهران ، ناحیه 3 بافت : اکثرا نوساز محدودیت ترافیکی : ندارد محله های همسایه : جنت آباد ، حصارک ، باغ فیض ، سعادت آباد ایستگاه های مترو : ندارد ایستگاه های بی ار تی : ایستگاه های پونک جنوبی و شمالی ( خط 10 ) قیمت هر متر مربع : 20 الی 35 میلیون ( در سال 98 )

اطلاعات عمومی محله پونک 

بافت محله پونک
بافت محله پونک

پونک - محله پونک بافت محله : بافت محله پونک اکثرا نوساز و ساختمان های مقاوم در برابر زلزله میباشد ، کوچه ها و خیابان های عریض این منطقه یکی دیگر از ویژگی های این محله میباشد . محله ای نسبتا ارام و دسترسی خوب به نقاط تهران دارد. تراکم جمعیتی : در حدود 80 هزار نفر در این محله ساکن اند ( 27 هزار خانوار ). قیمت ملک : قیمت ملک در محله پونک از 20 میلیون تومان شروع شده و به 35 میلیون تومان خاتمه میابد ( در سال 98 ).

اطلاعات جغرافیایی محله پونک

اتوبان اشرفی اصفهانی در پونک
اتوبان اشرفی اصفهانی در پونک

پونک - اتوبان اشرفی اصفهانی همسایه های پونک : این محله از شمال به محله حصارک و  اتوبان آبشناسان راه دارد ، از غرب به محله جنت آباد و اتوبان اشرفی اصفهانی متصل است ، از جنوب به محله فردوس و اتوبان همت میرسد و در شرق این محل نیز سعادت آباد قرار دارد.

خیابان مخبری
خیابان مخبری

پونک - خیابان مخبری میادین و خیابان های اصلی : از اتوبان ها و خیابان های مهم این محله میتوان به اتوبان اشرفی اصفهانی ، همت و آبشناسان و از خیابان های مهم به بلوار همیلا ، چهار باغ ، خیابان مخبری ، بلوار عدل و بلوار کمالی اشاره کرد . میدان های پارک و استاد نظر از میادین این محله به شمار میروند.

اماکن مهم محله پونک

بوستان نهج البلاغه
بوستان نهج البلاغه

پونک - بوستان نهج البلاغه بوستان ها و فضای سبز : مهم ترین بوستان این محله بوستان نهج البلاغه میباشد ، از دیگر بوستان های این محله میتوان به بوستان جهاد ، همیلا و باغ همیلا اشاره کرد.

ایستگاه اتوبوس پونک
ایستگاه اتوبوس پونک

ایستگاه اتوبوس پونک حمل و نقل عمومی : این محله فاقد ایستگاه مترو میباشد ولی خط 10 اتوبوس های بی ار تی دارای دو ایستگاه پونک شمالی و جنوبی در این محله میباشند. پمپ بنزین ها : تنها پمپ بنزین نزدیک به این محله پمپ بنزین سردار جنگل واقع در انتهای خیابان ایران زمین جنوبی میباشد.

مرکز تجاری بوستان
مرکز تجاری بوستان

پونک - مرکز تجاری بوستان مراکز خرید و تجاری : دو مرکز خرید بزرگ بوستان و تیراژه در این محله واقع شده اند و دیگر مراکز خرید این محله مرکز خرید المپیا و مجتمع تجاری الغدیر  میباشند.

فروشگاه افق کوروش
فروشگاه افق کوروش

پونک - فروشگاه افق کوروش فروشگاه های زنجیره ای : یک فروشگاه میوه و تره بار  : تنها بازار میوه و تره بار نزدیک به این محله بازار میوه و تره بار شهرک غرب واقع در خیابان ایوانک غربی میباشد.  سینما : متاسفانه سینمایی در این محله یا نزدیک این محله وجود ندارد. اماکن اداری : دفتر اسناد رسمی شماره 645 و یک دفتر پیشخوان دولت در بلوار همیلا واقع هستند که از مهم ترین اماکن اداری این محله به شمار میروند. مراکز درمانی : درمانگاه شبانه روزی پیامبران واقع در اتوبان اشرفی اصفهانی از مرکز درمانی این محله به شمار می رود.

مسجد امام علی
مسجد امام علی

پونک - مسجد امام علی مساجد : تنها مسجد موجود در این محله مسجد امام علی (ص) می باشد واقع در بلوار میرزابابایی.

پیدایش و نام گذاری 

ده پونک از محله های قدیم تهران به شمار می رود که در قدیم محل باغ های بسیار از جمله باغ های توت بوده است ، برخی بر این گمانند که اسم این محل به دلیل وجود گیاه پونه در این محل در زمان های قدیم ، پونک است . اکثر  ساکنان این محله در گذشته مهاجرانی از خراسان بودند که برای نگه داری از باغات و کشاورزی در این محله ساکن شده بودند.

 
نظر خود را درباره «محله پونک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره محله پونک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.