زمان مطالعه: 1 دقیقه
پای کدو حلوایی شیرینی ساده پاییزی

پای کدو حلوایی شیرینی ساده پاییزی

طرز تهیه پای کدو حلوایی یا همان کدو تنبل را در این مطلب از آسمونی بخوانید

قبلا در آسمونی روش تهیه پای سیب را برایتان نوشتیم، اما این بار با طرز تهیه پای کدو حلوایی (کدو تنبل) که سرشار از خواص لازم برای سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن است همراهتان هستیم.

مواد لازم برای تهیه پای کدو حلوایی

مواد لازم خمیر پای

  • آرد سفید: دو پیمانه (250 گرم)
  • کره سرد: 110گرم (1 و 1/2 پیمانه)
  • آب سرد: یک چهارم پیمانه
  • نمک: 1 قاشق مرباخوری

مواد لازم محتویات پای کدو حلوایی

  • 4 تخم مرغ
  • 3/4 پیمانه شکر قهوه ای
  • 2 پیمانه کدو حلوایی پوره شده (ابتدا کدو را به قطعه های 10 سانتی متری تبدیل کرده و آن را با مقدار خیلی کمی آب بپزید. سپس به حالت پوره درآورید.)
  • 1/2 پیمانه شیر
  • 1/2 پیمانه خامه
  • 1/2 قاشق چایخوری عصاره وانیل
  • 1/2 قاشق چایخوری (یا کمتر) نمک

طرز تهیه پای کدو حلوایی

برای تهیه خمیر پای باید آرد و نمک را در ظرفی ریخته کره را بخورد آرد بدهید. سپس آب را اضافه کنید، ورز دهید تا خمیر به خوبی و کاملا یکدست شود، خمیر را در فویل بپیچید و نیم ساعت در یخچال بگذارید.

پای کدو حلوایی شیرینی ساده پاییزی
پای کدو حلوایی شیرینی ساده پاییزی

برای تهیه محتویات پای کدو حلوایی باید در یک کاسه بزرگ با همزن دستی یا برقی تخم مرغ ها را هم بزنیم. سپس به آنها شکر، پوره کدو حلوایی تان و شیر و خامه و عصاره وانیل و نمک را اضافه کنید.

در ادامه خمیر پای را از یخچال دراورید و با وردنه نیمی از آن را صاف و نازک کنید و سپس در قالب پای پهن نمایید. و دوباره نیم ساعت آن را در یخچال قرار دهید تا فرم بگیرد.

سپس مواد پای را به آرامی روی این خمیر بریزید و تکه دیگر خمیر پای را نیز مانند قبلی با وردنه صاف و نازک کنید و روی مواد قرار دهید و دور آن را با چنگال یا نوک انگشت ببندید و شکل دهید. (البته در این مرحله میتوانید تصمیم بگیرید که میخواهید پای درست کنید یا تارت! بنابراین اگر قصد درست کردن تارت کدو حلوایی دارید، روی مواد درون شیرینی را لایه خمیر نگذارید، فقط کافیست روی مواد را با قاشق صاف کنید و همچنین خمیر زیر آن ها را قطورتر تهیه کنید.)

به مدت 30 تا 40 دقیقه ظرف تارت یا پای خود را درون فر قرار دهید و منتظر خوشمزه ترین شیرینی تان بمانید تا آماده شود. میتوانید سرد و گرم سرو کنید. این شیرینی به خصوص در آمریکا در جشن شکرگزاری محبوب است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «پای کدو حلوایی شیرینی ساده پاییزی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره پای کدو حلوایی شیرینی ساده پاییزی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.