زمان مطالعه: 1 دقیقه
روانشناسی بازگشایی مدارس

روانشناسی بازگشایی مدارس

تغییرات در نظام آموزشی و حجم تکالیف، استفاده از آموزه های روانشناسی در مدارس بسیار مفید است اما با بچه هایی که همین میزان اندک تکالیف را انجام نمیدهند و از

 

تعطیلات تابستان رو به اتمام است و بسیاری از والدین با مشکلات درسی فرزندانشان مواجه هستند. در ابتدا باید مشکل را مشخص کنید (کودک را به صورت نا محسوس تحت نظر داشته باشید تا بتوانید علت را بیابید) بعضی از بچه ها بی دقت هستند، سوالات را کامل نمی خوانند و به طور کامل هم پاسخگو نیستند، پس باید از مارکرها و یا خط کشیدن و علامت زدن برای جلب توجه آنها استفاده شود. سعی کنید دقت را در کودک افزایش دهید. با تقویت کردن دقت به واسطه ی تحسین کردن وی و یا پاداش دادنش در مقابل انجام دادن تکالیف به طور کامل و یا حتی تلاش وی برای انجام تکالیف باعث میشود تا اعتماد به نفس کودک بیشتر شده و بعد از آن مطمئن باشید که خودش در جهت بهتر شدن قدم برمیدارد. در برابر بی دقتی های مکررش هم برایش مجازات تعیین کنید. مجازات و تنبیه به معنی حذف امتیاز، عدم برآوردن خواسته و نیاز وی میباشد؛ تا زمانیکه با این روند پاداش برایش معنا پیدا کند. سعی کنید جملات جادویی من به تو ایمان دارم و امثال آن را برای کودک خود به کار ببرید. برای او ارزش قائل شوید و در جمع خانواده به صحبت هایش گوش دهید. به یاد داشته باشید که در همه شرایط، چه در حذف پاداش و چه در ارائه پاداش به کودک در هر زمینه ای، همیشه شخصیت کودک حفظ شود و ادب نسبت به او پررنگ باشد تا هرگز حس حقارت و سرخوردگی نداشته باشد.

نوشته از خانم سارا فلاحی (کارشناس ارشد روانشناسی)  

نظر خود را درباره «روانشناسی بازگشایی مدارس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره روانشناسی بازگشایی مدارس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.