نقد از مرجان دلپسند اختصاصی آسمونی

سریال «نیروی فضایی» مجموعه ای است که با نگاهی طنز و کمدی به فعالیت ها و آزمایشات علمی ناسا در رابطه با سکونت انسان ها در سرزمینی جدید(ماه) می پردازد. داستان با انتصاب" ژنرال نیرد " با بازی"استیو کرل" به بالاترین مقام نیروی هوایی شروع می شود . او رهبری شاخه ششم نیروهای مسلح ارتش (نیروی هوایی) را به عهده می گیرد و در پی این موقعیت با همسر و تنها دخترش راهی "کلرادو " می شود ، شهری که مقر اصلی نیروی هوایی آمریکا می باشد و در همین شهر است که قرار است ماهواره ای با عنوان "زنبور زرد "جهت پیگیری همین هدف به فضا پرتاب شود.

وهدف انها قرار گرفتن چکمه هایشان بر روی ماه تا سال 2024 " است . چند پارگی جهت و مسیر داستان این سریال با توجه به شخصیت هایش کاملا مشهود است . همین موضوع پرتاپ موشک به اختلاف سلیقه و نظر ما بین "ژنرال نیرد" و معاون و دانشمند ارشد منجر می شود. نقش این دانشمند ارشد یا "دکتر مالوری " را "جان‌مالکوویچ " بازی می کند . او شخصیتی است که با بحث و جدل و مخالفت های مداومش با "ژنرال نیرد" برای تغییر تصمیمات نهایی اش در رابطه با پرتاپ موشک و آزمایشات علمی که قرار است به اجرا در بیاید سکانس های جذابی را برای مخاطب رقم می زند . دیالوگ های رد وبدل شده بین این دو شخصیت تا جایی ادامه می یابد که بیشتر جنبه لج و لجبازی های بچه گانه به خود می گیرد و باعث خنده مخاطب می شود و وی را با این سوال مواجه می کند ؛ چرا« ژنرال نیرد» باوجود اینکه ظاهرا سرانجام با نظرات دکتر مالوری را قبول می کند و حتی ضرب المثل هایی نیز در پایان سخنان معاون خود می زند با آزمون و خطاهای مداومی که در تصمیم گیری هایش دارد ؛ تیم پژوهش خود را شوکه می کند .

مثلا یکی از سکانس های خنده اور فیلم مربوط به شامپانزه ایاست که قرار بوده ؛مشکل مربوط به موشک را حل کند ژنرال قبل از انجام ماموریتش تصمیم می گیرد به او لوح افتخار بدهد و با شکست او در این عملیات، ناگهان تصمیم خود را عوض می کند. اما در ادامه پژوهش های صورت گرفته در این سازمان "ژنرال نیرد " ناگهان تصمیم می گیرد که به مقر "ماه ساختگی" برود .اقامتی یک هفته ای که او را با ناخودآگاهش روبرو می کند. شخصیتی که کمتر تمایلی به بروز و بیان احساساتش نزد دیگران دارد. شاهد این ادعا نیز سکانس هایی از این سریال است که او و دخترش ارتباط عاطفی مناسبی با هم ندارند . حتی همسر او نیز در زندان به سر می برد و قرار است مدتی نسبتا طولانی را در این مکان سپری کند ، نیز باعث برون ریزی احساسات وی و جریحه دار شدن آن نمی شود .اما پس از مدتی اقامت در این مقر ماه ساختگی به لحاظ محدودیت هایی که برایش مقدر نموده اند از قبیل دوری اش از خانواده ، تک بعدی شدن غذایش روزانه اش، تغییر ناگهانی محیط زندگی اش و ... با ناخودآگاهش روبرو می شود .

مثلا در سکانسی از این فیلم می بینیم که او به لحاظ تکراری شدن غذای روزانه اش روی به خوردن حشرات می آورد. به هم خوردن زنجیره خوابش و کابوس ها و رویاهایی که در خوابش می بیند ؛ نیز خود شاهدی بر این مدعاست . البته تمامی این موارد که در رفتارهای "ژنرال نیرد" رخ می دهد؛ از چشم "دکتر مالوری" و دیگر دانشمندان نیروی هوایی ارتش آمریکا نیز دور نمی ماند .

دو شخصیت متفاوت ژنرال نیرد در برخوردهایش با دخترش و دیگر همکارانش در محل کار نیز کاملا مشهود است .مواردی که می تواند روند پژوهش های این سازمان را نیز تحت تاثیر قرار دهد .

نظر خود را درباره «نقد روانشناختی شخصیت ژنرال نیرد در سریال نیروی فضایی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد روانشناختی شخصیت ژنرال نیرد در سریال نیروی فضایی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.