زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ پاری سن ژرمن و نماد معماری فرانسه

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ پاری سن ژرمن و نماد معماری فرانسه

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی پاری سن ژرمن ، پرچم شهر پاریس و نماد معماری...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

پاری سن ژرمن ، پرچم شهر پاریس و نماد معماری فرانسه

برای تهیه لوگوی یک باشگاه لزومی ندارد که دست به دامن فرمولهای پیچیده شد و می توان با اندکی مطالعه تاریخ و مرور نمادهای شهرها و مناطقع جغرافیایی ، بهترین لباس ها و آرمها را برای تیمهای فوتبال طراحی کرد . از جمله تیمهایی که به آسانی صاحب پیراهن و نماد شد ، باشگاه پارس سن ژرمن فرانسه بود . این باشگاه برخلاف شهرت و افتخارات خودش در سطح فرانسه ، باشگاهی کم سابقه و جوان به شمار می آید و در روز 12 آگوست 1970 به صورت رسمی آغاز به کار کرد . پاری سن ژرمن در بدو تأسیس از رنگهای قرمز و آبی در پیراهن خود ، استفاده کرد تا با لقب et bleu ( قرمز و آبی ها ) در فوتبال شناخته شود . آسمونی ، انتخاب این دو رنگ ، کار دشواری نبود زیرا پرچم شهر پاریس از دو مستطیل قرمز و آبی تشکیل شده بود ؛ درست مثل پرچم کشور فرانسه با این تفاوت که قسمت سفید پرچم از پرچم پاریس حذف شده بود .

psg-logo-during-time
psg-logo-during-time

ضمن این که نماد ارتش پاریس هم شامل یک کشتی قدیمی بود و پاریسی ها از همین کشتی در نخستین لوگوی خود استفاده کردند . به این شکل که یک توپ فوتبال آبی رنگ ، روی پیراهن خود قرار دادند که یک کشتی قرمز رنگ روی توپ دیده می شد . این علامت در دو سال ابتدایی تأسیس باشگاه استفاده شد تا این که یک نماد آشنا جانشین آن شد . این نماد جدید ، سمبل معماری نوین شهر پاریس بود که در سال 1888 توسط مهندس گوستاو ایفل ساخته شده بود ؛ برج ایفل . در نماد پاری سن ژرمن از 1972 تا 1982 برج ایفل به رنگ قرمز دیده می شد و این برج ، داخل یک دایره آبی قرار گرفته بود . آسمونی ، هرچند با گذشت زمان ، تغییراتی در لوگوی باشگاه ایجاد شد ، اما در عمل ، نماد باشگاه تغییرات زیادی نکرد . مثلاً بین سالهای 1982 تا 1990 نماد باشگاه بالای تصویر یک استادیوم قرار گرفت که نماد استادیوم پارک دو پرنس پاریس بود .

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ پاری سن ژرمن و نماد معماری فرانسه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ پاری سن ژرمن و نماد معماری فرانسه

کمی بعد و در یک مقطع چهار سال تا 1996 هم فقط سه حرف P، S و G که حروف ابتدایی نام باشگاه ( Paris Saint Germain )  بود ، روی این نماد استفاده شد اما همین سه حرف هم داخل کادرهای قرمز و آبی قرار گرفت که همان رنگهای همیشگی باشگاه بود . پس از آن ، برج ایفل قرمز و دایره آبی به نماد باشگاه بازگشت و عدد 1970 هم به نشانه سال تاسیس باشگاه به داخل لوگو اضافه شد . هرچند که اندکی بعد و در سال 2013 ، این عدد از داخل نماد برداشته شد اما در عوض عبارت « پاریس » بزرگ تر از همیشه شد تا در کنار عبارات « سن ژرمن » و برج ایفل ، به خوبی نماد شهر پاریس و تیمی باشد که اکنون مشهورترین و پرافتخارترین تیم فرانسوی محسوب می شود .   اختصاصی آسمونی 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ پاری سن ژرمن و نماد معماری فرانسه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ پاری سن ژرمن و نماد معماری فرانسه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.