زمان مطالعه: 1 دقیقه
مهلت اعتراض به برگ تشخیص مالیات

مهلت اعتراض به برگ تشخیص مالیات

درصورتی که مشمول مالیات هستید این مطلب مخصوص شماست

اعتراض نسبت به مالیات در مواردی معمولا حق مسلم مالیات دهنده است. اما مهلت اعتراض نسبت به برگ تشخیص مالیات دقیقا چقدر است؟

در مواردی که برگ تشخیص مالیات طبق مقررات‌ تبصره ماده ( 203) و ماده ( 208) این قانون ابلاغ شده باشد و پرداخت کننده مالیات‌ها به‌شرح مقررات این ماده اقدام نکرده باشد در حکم معترض به برگ ‌تشخیص مالیات شناخته می‌شود. در این صورت و همچنین درمواردی که مؤدی ظرف مهلت سی روز از تاریخ ابلاغ کتباً به برگ ‌تشخیص اعتراض کند پرونده  امر برای رسیدگی به هیأت حل ‌اختلاف مالیاتی ارجاع می‌گردد.
بنابراین پس از اعلام تشخیص مالیات شخص میتواند تا یک ماه نسبت به آن اعتراض کند. برای این کار باید به اداره امور مالیاتی مراجعه کرده و با ارائه اسناد و مدارک نسبت به اعتراض خود اقدام کنید. مسئول مربوطه باجه شما موظف است تا سی روز آینده درخواست شما را به مراجع اعلام کند تا برای رد مندرجات و یا رسیدگی به اعتراض مالیاتی شما اقدامات و سلسله مراتب لازم انجام گیرد.
همچنین در سامانه اشخاص حقوقی (ITCMS) پیاده سازی های لازم انجام شده و از این طریق میتوانید اطلاعات لازم را نسبت به امور مالیاتی خود کسب کنید.

اما اخیرا خبر از این شد که این مهلت به یک ماه و نیم تمدید شده و مدیر کل امور مالیاتی نیز این مهم را اعلام کرده. طبق ماده 238 قانون مالیات های مستقیم در مواردی که برگ تشخیص مالیاتی صادر و ابلاغ شده (به دست شما رسیده) باید ظرف این مدت نسبت به اعتراض و شروع روند اداری آن اقدام بفرمایید.

نظر خود را درباره «مهلت اعتراض به برگ تشخیص مالیات» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مهلت اعتراض به برگ تشخیص مالیات فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.