بچه دار شدن از مهم ترین تصمیمات زندگی مشترک است. حتما در اطراف شما هم زوج هایی هستند که در حالی که چند سال از ازدواجشان می گذرد هنوز بچه دار نمی شوند و از این اتفاق می ترسند. بسیاری از آن ها علت عمده بچه دار نشدن خود را وضعیت نامعلوم اقتصادی بیان می کنند و برخی دیگر از به عهده گرفتن این مسئولیت بزرگ واهمه دارند. با آسمونی همراه باشید تا با ویژگی های مثبت و منفی بچه دار شدن بیشتر آشنا شوید.

زوج هایی که به تازگی ازدواج کرده اند می گویند: "برای بچه دار شدن زود است،  ما می خواهیم تفریح کنیم و لذت ببریم". افرادی که سال ها از زندگی مشترک آن ها گذشته است می گویند "بچه مسئولیت داره" و کار و مشغله زندگی را بهانه ای برای این مسئله می دانند. از طرفی دیگر زوج هایی که حس پدر و مادر شدن را تجربه کرده اند بر این باورند که چرا زودتر بچه دار نشدند! اما واقعیت چیست؟ آیا پد و مادر شدن واقعا سخت است؟ یا فواید آن بیشتر از معایب آن است؟

ویژگی های مثبت و منفی بچه دار شدن
ویژگی های مثبت و منفی بچه دار شدن

ویژگی های مثبت بچه دار شدن

کلید یک سرمایه گذاری بلند مدت برای خوشبختی در دستان فرزند است. براساس آمار بدست آمده از دانشگاه بریگهام یانگ آمریکا، خانواده هایی که حداقل یک یا دو فرزند دارند زندگی شاد تری نسبت به خانواده های بدون فرزند دارند. نتایج این تحقیق نشان می دهد که فرزند آوری باعث ارتقاء سطح فکری والدین می شود و اعتماد به نفس آن ها را افزایش می دهد. از دیگر نکات مثبت بچه دار شدن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ◊ تجربه ای متفاوت با هرآنچه تابحال تجربه کرده اید!
  • ◊ افزایش درک زیبایی ها
  • ◊ دیگر خودخواه نخواهید بود
  • ◊ بچه ها در پایان زندگی کنار شما هستند
  • ◊ شادی های بی وقفه را تجربه می کنید
  • ◊ کاهش انواع بیماری های فکری و روحی
  • ◊ افزایش تمایل به یادگیری
  • ◊ افزایش دقت و توجه به محیط اطراف
  • ◊ کودک درون شما فعال می شود
  • ◊ روابط اجتماعی شما بیشتر می شود
  • ◊ افزایش روحیه حمایتی
  • ◊ همدلی و درک بیشتر
  • ◊ احساس مفید بودن
  • ◊ فرزند شما بهترین دوست شما خواهد شد
  • ◊ دیدگاه بهتر نسبت به جهان اطراف

 

ویژگی های مثبت و منفی بچه
ویژگی های مثبت و منفی بچه

ویژگی های منفی بچه دار شدن

خصوصیات منفی به مراتب کم تر از ویژگی های مثبت فرزند آوری است و در موارد بسیاری اثرات منفی آن بر روی خود فرزند بیشتر است تا پدر و مادر. اگر افراد در وضعیت روحی و مالی خوبی برای بچه دار شدن نباشند متحمل مشکلات بسیاری خواهند شد.

بچه دار شدن گران است!

همانطور که قبلاً گفتیم، داشتن فرزند مزایای بسیاری دارد. با این حال، یکی از مشکلات بچه دار شدن این است که تربیت فرزند بسیار گران است. شما باید سال ها از کودک خود مراقبت کنید و در صورتی که بخواهید کودک خود را به بهترین مدرسه و کلاس ها بفرستید، هزینه های آن بیشتر هم می شود.

هیچ تضمینی وجود ندارد که فرزندتان از شما خوشش بیاید

ویژگی های مثبت و منفی بچه
ویژگی های مثبت و منفی بچه

شاید تلخ به نظر برسد، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که فرزند شما واقعاً شما را دوست داشته باشد و برای کاری که برای او انجام می دهید ارزش قائل شود. برخی از کودکان واقعاً از والدین خود متنفر هستند و همیشه از خانه فراری اند.

اطلاعات ناکافی والدین از چگونگی تربیت فرزند

نکته منفی دیگر در خصوص بچه دار شدن این است که برخی افراد در واقع نمی دانند چگونه بچه های خود را تربیت کنند. والدین آنقدر سرگرم کارها و مسئولیت های روزمره فرزند داری می شوند که کاملا روش های مناسب برای تربیت فرزند را نادیده می گیرند.

بچه دار شدن ممکن است طاقت فرسا باشد

ویژگی های مثبت و منفی بچه
ویژگی های مثبت و منفی بچه

یکی دیگر از معایب بچه دار شدن این است که تربیت آن ها می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. بسیاری از والدین همواره شکایت دارند که بچه ها تمام انرژی آن ها را می گیرند. بنابراین ، اگر می خواهید بچه دار شوید ، ابتدا مطمئن شوید که توانایی انجام این کار را دارید. شما نه تنها باید زندگی شخصی خود را مدیریت کنید، بلکه باید مسئولیت شخص دیگری که نمی تواند از خودش مراقبت کند را نیز به عهده بگیرید. او در طول زندگی به کمک شما نیاز خواهد داشت، حتی وقتی بزرگ شد!

از دست دادن انگیزه برای رسیدن به اهداف

افراد بسیاری در جوانی انگیزه های بسیاری دارند. اگر به اطرافیانتان نگاه کنید متوجه می شوید که بیشتر آن ها پس از به دنیا آوردن فرزند، از آرزوهایشان دست کشیده اند. زیرا دیگر دیگر فرصتی برای رسیدن به آن ها نداشتند. از این رو ، اگرچه غیرمنطقی به نظر می رسد، اما کودکان می توانند مانع رسیدن شما به اهداف و رویاهایتان شوند.

استرس بیش از حد

ویژگی های مثبت و منفی بچه
ویژگی های مثبت و منفی بچه

یکی از مشکلات رایج والدین استرس بیش از حد آن هاست. پدر و مادر باید فرزند خود را به مدرسه ببرند ، به سرکار بروند، فرزند خود را از مدرسه بردارند، شام و ناهار درست کنند. جای تعجب نیست که این زندگی روزمره می تواند استرس و نگرانی های زیادی ایجاد کند که این استرس ها در طولانی مدت منجر به مشکلات شدید روحی و جسمی شود.

راه برگشتی وجود ندارد!

به خاطر داشته باشید که پس از بچه دار شدن، دیگر بازگشتی برای شما وجود ندارد. حتی اگر خانواده خود را رها کنید و به دورترین نقطه جهان بروید، همچنان باید نفقه فرزند را پرداخت کنید. بنابراین، همیشه به یاد داشته باشید که آیا واقعا فرزند می خواهید؟ در غیر این صورت ، این اشتباه ممکن است برای شما بسیار گران تمام شود.

نظر خود را درباره «نمی دانید بچه می خواهید یا نه؟ این مطلب را بخوانید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نمی دانید بچه می خواهید یا نه؟ این مطلب را بخوانید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.