زمان مطالعه: 3 دقیقه
زندگی حضرت محمد به زبان ساده

زندگی حضرت محمد به زبان ساده

محمد، پیامبر و بنیانگذار اسلام بود. او در دوره جوانی بازرگان بود و در 40 سالگی، شروع به مکاشفاتی از جانب خدا کرد که اساس قرآن و بنیان اسلام شد.

محمد، پیامبر و بنیانگذار اسلام بود. او در دوره جوانی بازرگان بود و در 40 سالگی، شروع به مکاشفاتی از جانب خدا کرد که اساس قرآن و بنیان اسلام شد. او تا سال 630 میلادی بیشتر جمعیت عربستان را تحت یک دین واحد متحد کرد. زندگی حضرت محمد (ص) الگوهای مناسبی را برای زندگی فرزندانمان خواهد داشت. به همین بهانه آسمونی در این بخش زندگینامه پیامبر (ص) به زبان ساده برای کودکان را برای شما عزیزان تهیه کرده است که در ادامه می خوانید.

زندگینامه حضرت محمد (ص)

حضرت محمّد(ص)، فرزند عبداللّه بن عبدالمطّلب بن هاشم بن عبدمناف، در مکه به دنیا آمد. پدرش عبد الله پیش از ولادتش درگذشته بود. او شش سال بیشتر نداشت که مادرش آمنه را نیز از دست داد. تا هشت سالگی زیر سرپرستی جدّش عبدالمطّلب بود و پس از مرگ جدّش در خانه عمویش ابوطالب سُکنا گزید.

رفتار و کردار او در خانه ابوطالب، نظر همگان را به سوی خود جلب کرد و دیری نگذشت که مهرش در دلها جای گرفت. او برخلافِ کودکانِ همسالش که موهایی ژولیده و چشمانی آلوده داشتند، مانند بزرگسالان موهایش را مرتّب میکرد و سر و صورتِ خود را تمیز نگه میداشت. او به چیزهای خوراکی هرگز حریص نبود، کودکان همسالش، چنان که رسم اطفال است، با دستپاچگی و شتابزدگی غذا می خوردند و گاهی لقمه از دست یکدیگر می ربودند، ولی او به غذای اندک اکتفا و از حرص ورزی در غذا خودداری میکرد.در همه احوال، متانت بیش از حدّ سنّ و سالِ خویش از خود نشان می داد.

بعضی روزها همین که از خواب برمیخواست، به سر چاه زمزم میرفت و از آب آن جرعه ای چند می نوشید و چون به وقت چاشت به صرف غذا دعوتش می نمودند، می گفت: احساس گرسنگی نمیکنم. او نه در کودکی و نه در بزرگسالی، هیچ گاه از گرسنگی و تشنگی سخن به زبان نمیآورد. عموی مهربانش ابوطالب او را همیشه در کنار بستر خود می خوابانید

او می گوید: من هرگز کلمه ای دروغ از او نشنیدم و کار ناشایسته و خنده بیجا از او ندیدم.

 زندگی نامه حضرت محمد از تولد تا رحلت

 زندگی نامه حضرت محمد از تولد تا رحلت
زندگی نامه حضرت محمد از تولد تا رحلت

بسیاری از قبایل ساکن شبه جزیره عربستان در آن زمان عشایر بودند و به دلیل عبور از صحرا، به تجارت کالا می پرداختند. بیشتر قبایل مشرک بودند و مجموعه ای از خدایان خود را می پرستیدند. شهر مکه یک مرکز مهم تجاری و مذهبی بود، محل زندگی بسیاری از معابد و مکانهای عبادی که در آن افراد به پرستش بت‌ها مشغول بودند. معروف‌ترین مکان کعبه (به معنی عربی مکعب) بود. اعتقاد بر این است که توسط ابراهیم (ابراهیم برای مسلمانان) و پسرش اسماعیل ساخته شده است. کم‌کم مردم مکه به شرک و بت پرستی روی آوردند.

محمد در اوایل نوجوانی، مانند بسیاری از افراد هم سن و سال خود، که با ثروت ناچیز به دنیا آمده بودند، در کاروان کار می‌کرد. وی که برای عموی خود کار می‌کرد، در سفر تجاری به سوریه و سرانجام از دریای مدیترانه تا اقیانوس هند تجربه کسب کرد. با گذشت زمان، محمد به خاطر صداقت و درستکاری لقب "الامین" به معنای مومن یا قابل اعتماد را به دست آورد.

در اوایل 20 سالگی ، محمد کار خود را برای یک زن بازرگان ثروتمند به نام خدیجه، که 15 سال از او بزرگتر بود آغاز کرد. او خیلی زود جذب این مرد جوان و متبحر شد و خواستار ازدواج شد. حضرت محمد پذیرفت و طی سالها زندگی خوشبخت چندین فرزند به ارمغان آورد. همه آنها تا بزرگسالی زندگی نکردند، اما یکی از آنها یعنی فاطمه (س) به بزرگسالی رسید، با پسر عموی محمد (ص)، علی بن ابی طالب ازدواج کرد.

زمان هجرت پیامبر

خروج پیامبر از مکه و مهاجرت تنها امید او و پیروانش شد. هجرت از مکه به مدینه در سال 13 بعثت (622 میلادی) صورت گرفت و اهمیت آن به اندازه‌ای بود که به عنوان مبدا تاریخ اسلام و سال 1 تقویم اسلامی در نظر گرفته شد. در مدینه محمد به دریافت آیات الهی ادامه داد و جامعه‌ای رو به گسترش در پیرامون یکتاپرستی بنا نهاد. درگیری با قریش ادامه داشت، اما پس از چند سال درگیری شدید، مکه تسلیم شد و محمد و پیروانش به آنجا بازگشتند و شهر را به دست گرفتند. همه بت‌ها شکسته و نابود شد و اعتقاد به یک خدای واحد گسترش یافت.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «زندگی حضرت محمد به زبان ساده» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره زندگی حضرت محمد به زبان ساده فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.