صاحبان قانونی املاک اجاری، با توجه به شیوع کرونا، تنها تا آخر شهریور فرصت ارسال اظهارنامه مالیاتی دارند و در غیر این صورت مورد جریمه قرار میگیرند. افراد میتوانند با مراجعه به وبسایت مالیات کشور، e3.tax.gov.ir (یا e2.tax.gov.ir) برای این منظور اقدام کنند.

مهلت ارسال اظهارنامه مالیات املاک تنها تا پایان شهریور است!
مهلت ارسال اظهارنامه مالیات املاک تنها تا پایان شهریور است!

مالیات املاک چیست؟

به طور کلی املاک و مستغلات کشور به سه نوع مالیاتی تقسیم میشوند:

1- املاک و مستغلات مالیات بر درآمد اجاره

در گروه اول، شخص مالک باید درصدی از درآمدش از اجاره ی ملکش را به اداره مالیات دهد. نوع تعیین میزان این درصد و مقدار مالیات در املاک مختلف متفاوت است. 

2- مالیات انتقال املاک و سرقفلی

در گروه دوم زمانی مالیات تعریف میشود که مستاجر خودش ملک را با عقد قرارداردی دیگر به یک مستاجر دیگر اجاره دهد که در این صورت نحوه احتساب مالیات با کسر مبلغ دریافتی مستاجر اولی از مبلغ دریافتی مؤجر او از مستاجر کسر میشود، درواقع اینجا مالک مستاجر اولی محسوب میشود. (مثال: شخص "الف" مالک اصلی ملک است، شخص "ب" ملک را از شخص "الف" اجاره میکند. سپس با عقد قراردادی دیگر، شخص "ب" ملک را به شخص "ث" اجاره میدهد. مبلغی که "ب" به "الف" میپردازد a است، و مبلغی که "ث" به "ب" میپردازد b است. سازمان مالیات با کسر b از a میزان مالیات پرداختی را براورد میکند و شخص "ب" آن را میپردازد.)

3- مالیات بر مستغلات خالی

مالیات مستغلات خالی نوعی مالیات جدید است و به منظور جلوگیری از احتکار املاک انجام میشود. آسمونی قبلا راجع به این نوع مالیات توضیح داده بود.

property-tax-due-time-for-owners
property-tax-due-time-for-owners

با این حال، طبق تاریخ اعلام شده، مالکان مسکن تنها تا آخر شهریور مهلت فرستادن اظهارنامه مالیاتی دارند و این امر به تعویق افتاده و مهلت بیشتری ارائه نخواهد شد، بنابراین هرچه سریعتر اقدام بفرمایید.

نظر خود را درباره «مهلت ارسال اظهارنامه مالیات املاک؛ تنها تا پایان شهریور» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مهلت ارسال اظهارنامه مالیات املاک؛ تنها تا پایان شهریور فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.