زمان مطالعه: 3 دقیقه
هدایای تبلیغاتی چیست؟ + انواع هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی چیست؟ + انواع هدایای تبلیغاتی

محل تبلیغ بر روی هدیه باید در دید مناسب باشد و در این نوع تبلیغ معمولاً در مرکز هدیه صورت می‌گیرد. لزوما بزرگ...

محل تبلیغ بر روی هدیه باید در دید مناسب باشد و در این نوع تبلیغ معمولاً در مرکز هدیه صورت می‌گیرد. لزوما بزرگ بودن یا گران بودن یک هدیه تبلیغاتی نمی‌تواند دلیل بر کارآ بودن آن هدیه داشته باشد . مثلا حتی یک خودکار  تبلیغاتی کوچک می‌تواند در این زمینه از یک کیف گرانقیمت ارزشمندتر و مفیدتر باشد. آسمونی در این مقاله تاریخچه هدایای تبلیغاتی به همراه پیشنهاداتی برای هدایای تبلیغاتی را برای شما عزیزان منتشر می کند.

اهداء محصولات تبلیغاتی برای اولین بار در ایالات متحده امریکا اتفاق افتاد، قدمت آن به انتخابات جورج واشنگتن در 1789 برمیگردد. در اوایل قرن 19 برخی از تقویم های تبلیغاتی به عموم مردم بعنوان هدایای تبلیغاتی اهداء گردید.

جاسپر میک، یک چاپگر را در اوهایو تولید نمود با استفاده از آن توانست که یک فروشگاه محلی را متقاعد کند که برای تامین بگ های خود، از ساک های تبلیغاتی که نام آن فروشگاه روی آن درج شده استفاده کند.

در سال 1904، 12 تولید کننده از آیتم های تبلیغاتی برای اولین بار در صنعت تجارت استفاده کردند.

این شرکت ها هم اکنون به عنوان تولید کننده هدایای تبلیغاتی،در انجمن بین المللی یا PPAI، که در حال حاضر دارای بیش از 10،000 اعضای جهانی شناخته شده است عضویت دارند.

PPAI نشان دهنده صنعت محصولات تبلیغاتی است که متشکل از بیش از 22000 توزیع کننده و حدود 4800 تولید کننده می باشد.

هدایای تبلیغاتی چیست؟ + انواع هدایای تبلیغاتی
هدایای تبلیغاتی چیست؟ + انواع هدایای تبلیغاتی

با اضافه شدن شرکت های تولید کالاهای تبلیغاتی انگلستان و ایرلند به طور رسمی در اواخر 1950 این صنعت بسیار پیچیده تر شد.

انفجار واقعی در رشد صنعت کالاهای تبلیغاتی در سال 1970 اتفاق افتاد گرفت.

در این زمان تعداد زیادی ازشرکت های بزرگ از بکار گیری هدایای تبلیغاتی در صنعت تبلیغات برای خود استفاده نمودهو از مزایای به دست آمده از ترویج هویت سازمانی خود، نام تجاری یا محصول خود را،با استفاده از همین هدیه ها که دارای آرم و اطلاعات خود بود دست به تبلیغات زدند.

در سال های اولیه طیف وسیعی از محصولات در دسترس محدود می شد.

با این حال، در اوایل سال 1980 تقاضا از توزیع کنندگان برای اضافه کردن کاتولوگ محصولات تبلیغاتی عمومی افزایش یافت .

در سال 1990 خدمات جدید برای تولید کنندگان هدایای تبلیغاتی از منابع مختلف پدید آمد.

در دهه نود نیز ایجاد “گروه کاتالوگ، که اضافه کردن کاتولوگ منحصر به فرد به یک گروهیا شرکت تجاری توسط شرکت های تولید و توزیع کنند هدایای تبلیغاتی گردید.

عضویت در یک کاتالوگ گروهی نیز می توانست شرایط خرید بهبود بخشیده و شبکه ای از شرکت های توزیع کننده همکار،و ارائه دیگر خدمات پشتیبانی را به عموم معرفی کند.

همچنین ارائه محصولات تبلیغاتی با تخفیف نیز یکی از روش های شرکت های تولید و توزیع کننده هدایای تبلیغاتی بود.

اهدا هدیه تبلیغاتی در فصل پاییز و در حدود کریسمس با توجه به رسم هدیه دادن در غرب بسیار برجسته شدو به هطور قابل توجهی در اوایل سال 1990 در بربتانیا ، محصولات تبلیغاتی حتی از جانب اشخاص معمولی به عنوان هدیه کریسمس جنبه فرهنگی پیدا کرد.

در حال حاضر با استفاده از کالاهای تبلیغاتی در طول سال برای حمایت از ترویج نام تجاری، محصولات و رویدادها هدایای تبلیغاتی بصورت سالان ،ماهانه و روزانه و مستمر در غرب فعالیت می شود.

در اوایل قرن 21 نقش کاتولوگ های تبلیغاتی در فروش کالاهای تبلیغاتی نقش موثرتری یافتبه نحوی که کاتالوگ ها می تواند به طور کامل نشان دهنده طیف گسترده ای از محصولات در بازار باشند.

در سال 2007، کاتالوگ به لیست مشتریان هدف (بالقوه) فرستاده شد، به جای ارسال نامه های پستی که قبل از وقوع این اتقاق رواج داشت .



promotional-gifts
promotional-gifts

اهدا هدایای تبلیغاتی در حال حاضر بیشتر به عنوان یک کارت کسب و کار بسیار فعال و موثر ترین نوع تبلیغات در جهان شناخته می شود.

هم اکنون شرکت های توزیع و تولید کننده هدیه تبلیغاتی با بکار گیری نیروهای مجرب طراحیو بازاریابی سعی در یافتن منابع تولید هدایای خلاقانه تبلیغاتی و همچنین استفاده از متدهای پیشین به طور سنتی،در صورت اطمینان که آنها داخل در یک شبکه تولید موثر بوده است یا خیر می باشند،همچنین نمایشگاه هایی در سراسر جهان در این خصوص برگزار میگردد برای مثال نمایشگاه تجارت ملی در انگلستان.

در سال 2004، راه تجارت هدایای تبلیغاتی با ورود به کسب و کار اینترنتی و سفارش از طریق ثبت سفارش بصورت آنلاین تسهیل گردید.

نمونه هدایای تبلیغاتی



  • آفتابگیر خودرو
  • جعبه پذیرایی
  • بج، مدال و پیکسل
  • تندیس و لوح
  • جا کلیدی
  • ساعت
  • ساک دستی
  • انواع سالنامه و دفتر یادداشت
  • عطر و ادکلن
  • فرهنگی و مذهبی
  • قلم و خودکار
  • کالای دیجیتال
  • کیف
  • باکس گل
  • ست های مدیریتی
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «هدایای تبلیغاتی چیست؟ + انواع هدایای تبلیغاتی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره هدایای تبلیغاتی چیست؟ + انواع هدایای تبلیغاتی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.