زمان مطالعه: 3 دقیقه
درآمد برنامه نویس در ایران چقدر است؟

درآمد برنامه نویس در ایران چقدر است؟

حقوق و درآمد برنامه نویسی در حوزه های مختلف با هم متفاوت است و کاملا به میزان حرفه ای بودن برنامه نویس بستگی دارد.

این روزها شغل برنامه نویسی بسیار پرطرفدار شده است و جزو شغل های پردرآمد و آینده دار در جهان است. افراد بسیاری از دوران مدرسه و دانشگاه برای رسیدن به این شغل برنامه ریزی می کنند. آسمونی در این بخش اطلاعات کاملی در مورد شغل برنامه نویسی و درآمد برنامه نویس به شما عزیزان ارائه می دهد.

شغل برنامه نویسی

در برنامه نویسی تخصص حرف اول را می زند چرا که میزان درآمد کاملا به تخصص شما در این حوزه بستگی دارد. پس هرچقدر که برنامه نویسان در کار خود حرفه ای تر باشد، حقوق و درآمدشان نیز بیشتر خواهد بود. برنامه نویسی که تازه کار باشد و تجربه زیادی در انجام کار ها نداشته باشد junior است و برنامه نویسی که چندین سال به طور حرفه ای کار کرده باشد senior می باشد. هر کدام از برنامه نویس ها کار هایشان با یکدیگر متفاوت است و بر اساس میزان حرفه ای بودن شان حقوق دریافت می کنند.

درآمد برنامه نویس

درآمد برنامه نویس در ایران
درآمد برنامه نویس در ایران

برنامه نویس ها می توانند به عنوان کارمند در یک شرکت مشغول به کار شوند و یا بصورت فریلنسری، با انجام پروژه ها و آموزش درآمد کسب کنند. مانند هر شغل دیگری،  میزان حقوق دریافتی برنامه نویسان به شهری که در آن زندگی می کنند بستگی دارد. معمولا شهر های بزرگ تر و پیشرفته تر درامد بیشتری برای این شغل در نظر می گیرند. درآمد هایی که در این پست به آن ها اشاره می کنیم بصورت میانگین تعریف شده است و ممکن است کم تر یا بیشتر باشد.

حقوق برنامه نویس فرانت اند جونیور (front-end junior)

برنامه نویسی که در حوزه فرانت اند کار می کند حدود 3 الی 4 میلیون در شهرستان درآمد دارد. در شهر های بزرگ تر حقوق دریافتی برنامه نویس ها از 6 میلیون تومان شروع می شود و در کلان شهرهایی مانند تهران از 7 الی 8  میلیون تومان به بالا شروع می شود.

حقوق برنامه نویس فرانت اند سنیور (front-end senior)

برنامه نویس فرانت اند در شهرهای کوچک تر حدود 6 الی 7 میلیون درآمد دارند. در شهر های بزرگتر حقوق دریافتی فرانت اند کار از 9 الی 10 میلیون شروع می شود و به همین ترتیب در شهر هایی مثل تهران و اصفهان، حقوق برنامه نویسی از 13 الی 14 میلیون به بالا می باشد.

حقوق برنامه نویس بک اند (back-end)

برنامه نویس بک اند معمولا حقوق بیشتری نسبت به برنامه نویس فرانت اند دارد و حدود 500 الی 2 میلیون تومان بیشتر است. این تفاوت به این خاطر است که برنامه نویسی بک اند ممکن است پیچیده تر باشد.

درآمد برنامه نویس فول استک (full-stack)

حقوق دریافتی برنامه نویسی که در حوزه های فرانت اند و بک اند با هم کار می کند یک الی دو میلیون تومان بیشتر است. چون مهارت بیشتری دارند و با کدها و تخصص های بیشتری کار کرده اند.

نکته: تمامی قیمت ها ممکن است در شهر های مختلف پایین تر یا بالا تر باشد. برای اطلاع دقیق از میزان حقوق و مهارت های مورد نیاز به سایت های استخدام مراجعه کنید.

عوامل موثر بر درآمد برنامه نویسی

زبان برنامه نویسی

برنامه نویس‌ها بسته به میزان تسلطشان به زبان های مختلف، درآمدشان متغیر است. بعضی زبان‌های برنامه نویسی در ایران طرفداران بیشتری دارد. اگر یکی از این زبان ها را به‌طور حرفه‌ای دنبال کنید قطعا به نتایج درخشانی خواهید رسید.

از زبان‌های برنامه نویسی‌ که خواهان زیادی دارد، زبان جاوا است. از این زبان برای نوشتن اپلیکیشن‌های موبایل استفاده می شود و درآمد برنامه نویسان این زبان نسبت به بقیه‌ی زبان‌ها بیشتر است. درآمد یک برنامه نویس ارشد جاوا به‌طور متوسط ماهانه 8 تا 16 میلیون می باشد.

برنامه نویس PHP، ماهانه به‌طور متوسط 6 تا 16 میلیون در تهران درآمد دارد.

برنامه نویسان لاوارل باید به PHP هم مسلط باشند و در این‌ شرایط می‌توانند در ماه در حدود 5 تا 15 میلیون درآمد کسب کنند.

پایتون زبانی کمتر شناخته شده است و برنامه نویسان پایتون به‌طور میانگین 4.5 تا 12 میلیون در هر ماه درآمد دارند.

محل کار

برنامه نویسان با توجه به شهری که در آن کار می کنند. حقوق برنامه نویسان در تهران به نسبت شهر های دیگر بیشتر است و اگر کارمند شرکت یا اداره باشند می‌ توانند درآمد خود را تا دوبرابر افزایش دهند. بعد از تهران، کلان شهرهایی مانند مشهد، اصفهان و تبریز اوضاع بهتری برای شغل برنامه نویسی دارند.

میزان تخصص

درآمد برنامه نویس رابطه‌ی مستقیمی با میزان تخصص برنامه نویسان دارد. یک برنامه نویس تازه‌ کار که تخصص زیادی ندارد نمی‌تواند به درآمد خوبی برسد. به‌ مرور زمان با آموزش کافی و تخصص بیشتر می تواند به درآمد بالاتری هم برسد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «درآمد برنامه نویس در ایران چقدر است؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره درآمد برنامه نویس در ایران چقدر است؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.