زمان مطالعه: 3 دقیقه
استخدام نماینده علمی

استخدام نماینده علمی

در این مقاله از آسمونی در بخش استخدام مشاغل ، به معرفی شغل نماینده علمی برای کسانی که به دنبال آگهی استخدام...
در این مقاله از آسمونی در بخش استخدام مشاغل ، به معرفی شغل نماینده علمی برای کسانی که به دنبال آگهی استخدام نماینده علمی هستند، می پردازیم. قصد داریم در این مقاله همه ابعاد شغل نماینده علمی از جمله، معرفی شغل نماینده علمی ، وظایف شغل نماینده علمی ، بازار کار شغل نماینده علمی و ... را بررسی کنیم. از شما همراهان عزیز آسمونی دعوت می کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

استخدام نماینده علمی
استخدام نماینده علمی

معرفی شغل نماینده علمی (استخدام نماینده علمی)

می‌توان هر فردی را که برای معرفی و فروش محصولات و تجهیزات در صنعت پزشکی به مشتریان مراجعه می‌کند و با آنها در تماس است، نماینده علمی دانست.

با این حال در ایران در بسیاری از شرکت‌ها رایج است که دو موقعیت شغلی متفاوت به عنوان ویزیتور (یا فروشنده) و نماینده علمی در نظر می‌گیرند و به عبارتی، نماینده علمی را در موقعیتی بالاتر از سایر فروشندگان قرار می‌دهند.

حتی ممکن است مدرپ صرفاً به معرفی محصول و پاسخ‌گویی در مورد ویژگی‌های آن بپردازد و عملیات فروش به کارشناسان فروش واگذار شود.

به علت اختلاف نظر در مورد تعریف موقعیت شغلی شغل نماینده علمی (استخدام نماینده علمی)، طبیعتاً در زمینه تنظیم شرح شغل و شرایط احراز شغل برای نمایندگان علمی هم دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد.

اما آن‌چه اتفاق نظر بر روی آن وجود دارد این است که فروشندگان در حوزه‌های زیر را می‌توان به عنوان نماینده علمی (MedRep) در نظر گرفت:

  • فروشندگان فعال در شرکت‌های دارویی
  • فروشندگان تجهیزات پزشکی
  • فروشندگان نرم افزارهای پزشکی
  • فروشندگان ابزارها و اکسسوارهای مرتبط با بهداشت، درمان و سلامت
  • فروشندگان محصولات و راهکارهای حوزه‌ی بیوتکنولوژی
در ایران، معمولاً فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و پیراپزشکی، شیمی، زیست شناسی، میکروبیولوژی و صنایع غذایی و دارویی، از جمله کسانی هستند که به عنوان نماینده علمی فعالیت می‌کنند.

وظایف شغل نماینده علمی (استخدام نماینده علمی)

نماینده علمی حلقه اتصال شرکت های داروسازی و پزشکان

نماینده علمی یا نمایندگان فروش پزشکی دارویی حلقه اتصال میان شرکت های دارویی و متخصصان پزشکی و سلامتی هستند.

وظیفه آنها آشنا کردن بیشتر و دادن اطلاعات لازم به پزشکان و سایر متخصصان سلامتی با فعالیت و محصولات دارویی شرکت است.

یک نماینده فروش پزشکی باید حداقل دارای مدرک لیسانس یا بالاتر در یکی از رشته های پزشکی، علوم زیستی یا مرتبط با حوزه سلامت باشد.

آسمونی : بسیاری از شرکت های دارویی نمایندگان فروش پزشکی خود را از میان داروسازان و پزشکان انتخاب می کنند.

یکی از وظایف عمده ای که توسط این نمایندگان صورت می گیرد انجام ملاقات های منظم با پزشکان، داروسازان یا سایر پرسنل پزشکی برای انتقال اطلاعات لازم و پاسخگویی به پرسش های آنها به کمک سایر متخصصان علمی شرکت یا مقالات منتشرشده درباره دارو یا فرآورده مورد نظر است.

نماینده علمی یا نماینده فروش پزشکی همچنین باید به برنامه ریزی و اجرای کنفرانس هایی برای پزشکان پرداخته، رابطه کاری مثبت با پزشکان و سایر پرسنل پزشکی برقرار کند.

هر نماینده در یک حوزه و محدوده جغرافیایی (مثلاً یک یا چند شهر یا قسمتی از یک شهر یا منطقه) و در رابطه با یک یا چند دارو یا فرآورده پزشکی فعالیت می کند.

در حال حاضر صدها هزار نماینده پزشکی در سراسر جهان مشغول به کار هستند.

در بخش استخدام نماینده علمی با آسمونی همراه باشید

یک نماینده علمی علاوه بر داشتن دانش کامل نسبت به دارو یا فرآورده پزشکی مورد نظر باید دارای مهارت های کامل فروش و آگاهی کامل نسبت به وضعیت بازار باشد. به همین دلیل شرکت های دارویی معتبر دوره های ویژه آموزشی و مهارتی برای نمایندگان خود تشکیل می دهند و آنها را با تازه ترین اطلاعات مربوط آشنا می کنند. همچنین هر شرکت توانمند دارای گروه های ویژه علمی و مسوولان بازاریابی برای فرآورده های خود است.

با توجه به نقش کلیدی و تاثیر زیادی که نمایندگان پزشکی می توانند در معرفی دارو و فرآورده های پزشکی خود بگذارند، شرکت های معتبر به نمایندگان خود در نقاط مختلف جهان معمولاً حقوق و مزایای نسبتاً بالایی پرداخت می کنند و ورود به این عرصه معمولاً به دلیل رقابت زیادی که در میان جوانان فارغ التحصیل رشته های پزشکی و پیراپزشکی وجود دارد، خیلی آسان نیست.

نمایندگان علمی معمولاً از میان افراد فعال و جوان، دارای معلومات خوب پزشکی و نگاه علمی و نیز دارای روابط عمومی بالاو نگاه صحیح و واقع گرایانه نسبت به بازار دارویی انتخاب می شوند. مشاغل بالاتر همچون مسوولان فرآورده های تخصصی، مسوولان علمی و بسیاری از مدیران معمولاً از میان پزشکان و داروسازان انتخاب می شوند. یک نماینده پزشکی خوب می تواند با انتقال مناسب اطلاعات دارویی و دسترسی به جامعه پزشکی به درمان مناسب بیماران در راستای عرضه محصولات شرکت خود کمک شایان توجهی کند و در نهایت باعث رضایت تمامی مسوولان درمانی و از همه مهم تر رضایت مندی بیشتر بیماران به دلیل درمان مناسب ترشان شود.
نظر خود را درباره «استخدام نماینده علمی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره استخدام نماینده علمی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.