زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقد فیلم حریم شخصی

نقد فیلم حریم شخصی

حریم شخصی نخستین فیلم سینمایی احمد معظمی در مقام کارگردان و با نویسندگی امیر ساعتچی‌فرد محصول سال 1395 است....
نقد فیلم حریم شخصی
نقد فیلم حریم شخصی


حریم شخصی نخستین فیلم سینمایی احمد معظمی در مقام کارگردان و با نویسندگی امیر ساعتچی‌فرد محصول سال 1395 است. آسمونی در این بخش به معرفی و نقد فیلم حریم شخصی می پردازد.

معرفی فیلم حریم شخصی

این فیلم در تاریخ 22 آذر 1396 در سینماهای ایران اکران شده است.

عوامل فیلم حریم شخصی
  • مشاور هنری محمدرضا دلپاک
  • عکاس سید احمدرضا شجاعی
  • صداگذاری آرش قاسمی
  • چهره پرداز محسن دارسنج
کسی در فیلم حریم شخصی حضور دارد  که من بشناسم؟

میلاد کی مرام که در ماه های گذشته با فیلم « ملی و راه های نرفته اش » به سینما آمده بود در فیلم حضور دارد. رعنا آزادی ورِ فیلمِ « خانه دختر » هم در فیلم حضور دارد. امیر آقایی که این روزها پرکار است و بهنوش بختیاری نیز از جمله بازیگران فیلم می باشند.

داستان فیلم حریم شخصی درباره چیست ؟

فیلم حریم شخصی درباره فضای مجازی و امن نبودن آن است.

چند جوان برای خوش گذراندن و گرفتن جشن تولد برای بابک، به ویلایی می روند اما حضور این افراد در کنار هم مسائلی را بوجود می آورد که منجر به بحران می شود و...

کارگردان فیلم حریم شخصی کیست ؟

احمد معظمی که متولد سال 1359 و فارغ التحصیل کارشناسی ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اسلامی می باشد. « حریم شخصی » نخستین تجربه کارگردانی وی به شمار می رود.

نکات مثبت فیلم حریم شخصی ؟

پرداختن به معضلات شبکه های اجتماعی که در صورت استفاده اشتباه می تواند منجر به فاجعه شود.

نکات منفی فیلم حریم شخصی ؟

چالش فیلم بحران سازی بی رویه در طول داستان است بطوریکه هیچ بحران منطقی در داستان به چشم نمی خورد. تاکید فیلم بر شک و تردید آدمهای فیلم است بدون آنکه منطق مشخصی برای آن در نظر بگیرد.

روندی که فیلم برای رسیدن به بحران اصلی طی می کند، بسیار سطحی و پیش پا افتاده است. فیلم از نیمه به بعد کاملاً قابل پیش بینی هست.

« حریم شخصی » شخصیت نمی سازد و در واقع مخاطب هیچ اطلاعاتی از آدمهای داستان که منجر به درک بهتر وضعیت شان بشود بدست نمی آورد.

انتخاب بازیگران فیلم هم الگوپذیری کاملی از گذشته آنها داشته است. تمام آنها را قبلا با همین حال و هوا در فیلمهای دیگر دیده ایم!

حرف آخر :

« حریم شخصی » با الهام پذیری از « درباره الی » اصغرفرهادی ساخته شده اما در مقایسه با آن اثر، چند سطح پائین تر است. تفاوت « درباره الی » و اولین ساخته احمد معظمی در این است که در اولی بحران مرکزی پرورش می یابد و شخصیت ها ساخته می شوند اما در دومی بحران ضعف اصلی فیلم است و آدمها هم به حال خودشان رها شده اند. « حریم شخصی » حتی در بیان پیام اجتماعی خودش درباره فضای مجازی نیز ناتوان است.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نقد فیلم حریم شخصی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نقد فیلم حریم شخصی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.