کد مطلب: 57738 درج نظر
زمان مطالعه: 1 دقیقه
نقد فیلم حریم شخصی به قلم چکاوک شیرازی

نقد فیلم حریم شخصی به قلم چکاوک شیرازی

زوج بابک و سحر برای جشن گرفتن روز تولد" بابک "دوستانشان را به ویلای برادر سحر دعوت کرده اند، برادری که سابقا عاشق دریا بوده. همسر دریا کاملا اتفاقی متوجه ی ای
زمان مطالعه: 1 دقیقه

اختصاصی آسمونی نقد از چکاوک شیرازی

داستانی از زندگی‌ خانوادگی‌ جوانان امروزی در یک ویلا روایت شد که هر کدام  با یک دلیل مشترک به حل مسائل خود می پرداختند. از داستان های فرعی (خرده پیرنگ) شروع کنیم که خوشبختانه این بار فقط برای طولانی کردن زمان فیلم به داستان اضافه نشده بود و بلکه هر کدام روی روند رو به جلوی داستان تاثیر داشتند. زوج بابک و سحر ( امیر آقایی،اندیشه فولادوند) برای جشن گرفتن روز تولد" بابک "دوستانشان را به ویلای برادر سحر دعوت کرده اند، برادری که سابقا عاشق دریا ( رعنا آزادی ور ) بوده. همسر دریا ( میلاد کی مرام) کاملا اتفاقی متوجه ی این موضوع می شود و پیرنگ اصلی شکل می گیرد. در خلال این ماجراها خواهر "دریا "هم مسئله ی شخصی خودش را دارد که ظاهرا ربطی به بقیه پیدا نمی کند اما اثرگذارترین اتفاق فیلم از همین ماجرا نشات میگیرد. چفت و بست داستان به خوبی پرداخت شده اما ایراداتی بر فیلم وارد است که حیف است نادیده انگاشته شود چون وقتی که پتانسیل یک‌ فیلم نامه ی قوی در فیلم مشهود است رعایت نکردن بعضی از مسائل در ظاهر بی اهمیت اما باطنا بسیار مهم، همه ی زحمات کشیده شده را برای ساخت فیلم به هدر می دهد. چون حقیقتا باعث فاصله گرفتن مخاطب می شود.

نقد فیلم حریم شخصی به قلم چکاوک شیرازیبه عنوان نمونه خواهر دریا، درسا با شخصی به نام‌ بردیا در ارتباط می باشد و به مناسبت تولدش‌گوشی گران قیمتی ازوی هدیه گرفته است اما در جایی به بردیا می‌گوید: ما کی دوست بودیم که حالا به هم بزنیم؟ ا پس دلیل قبول  هدیه چه بوده است؟ همین باعث می شود که فکر کنیم بنابراین "دریا" هم راجع به این که به "مانی "احساسی نداشته دروغ بگوید. در حالی که در واقع اینطور نیست. یا نقش خانواده ی سرایدار معلوم نشد، اساسا کدام قسمت از داستان را پیش می بردند‌ که حضورشان الزامی باشد؟

privacy-1

در نهایت مشکلی که همسر دریا به خاطرش تا این حد رگ گردنی‌ شده کمی  در ان اغراق شده بود ، چون در حال حاضر مگر افراد  از توی قنداقشان با هم ازدواج کرده باشند که  هیچ گذشته عاطفی  نداشته باشند. در واقع در هسته ی مرکزی فیلم نامه  دلیل موثقی برای آن میزان از عصبانیت وجود نداشت.

اما در این بین به مشکلات زوج بابک و سحر پی می بریم  که با اینکه تاثیر خاصی روی پیرنگ اصلی نداشت اما داستان را شیرین کرده بود.

معرفی نویسنده:

متولد سال شصت و یک
فیلم نامه نویسی را زیر نظر اساتید؛ ناصر تقوایی و سعید عقیقی آموختم.
فیلم نامه هایی نوشته ام که بعضی از آن ها به فیلم کوتاه تبدیل شده اند.

ثبت نظر درباره «نقد فیلم حریم شخصی به قلم چکاوک شیرازی»

دیدگاه خود را در کادر زیر بنویسید

3 + 8 = ?