زمان مطالعه: 1 دقیقه
نقد فیلم حریم شخصی به قلم چکاوک شیرازی

نقد فیلم حریم شخصی به قلم چکاوک شیرازی

زوج بابک و سحر برای جشن گرفتن روز تولد" بابک "دوستانشان را به ویلای برادر سحر دعوت کرده اند، برادری که سابقا عاشق دریا بوده. همسر دریا کاملا اتفاقی متوجه ی ای

اختصاصی آسمونی نقد از چکاوک شیرازی

داستانی از زندگی‌ خانوادگی‌ جوانان امروزی در یک ویلا روایت شد که هر کدام  با یک دلیل مشترک به حل مسائل خود می پرداختند. از داستان های فرعی (خرده پیرنگ) شروع کنیم که خوشبختانه این بار فقط برای طولانی کردن زمان فیلم به داستان اضافه نشده بود و بلکه هر کدام روی روند رو به جلوی داستان تاثیر داشتند. زوج بابک و سحر ( امیر آقایی،اندیشه فولادوند) برای جشن گرفتن روز تولد" بابک "دوستانشان را به ویلای برادر سحر دعوت کرده اند، برادری که سابقا عاشق دریا ( رعنا آزادی ور ) بوده. همسر دریا ( میلاد کی مرام) کاملا اتفاقی متوجه ی این موضوع می شود و پیرنگ اصلی شکل می گیرد. در خلال این ماجراها خواهر "دریا "هم مسئله ی شخصی خودش را دارد که ظاهرا ربطی به بقیه پیدا نمی کند اما اثرگذارترین اتفاق فیلم از همین ماجرا نشات میگیرد. چفت و بست داستان به خوبی پرداخت شده اما ایراداتی بر فیلم وارد است که حیف است نادیده انگاشته شود چون وقتی که پتانسیل یک‌ فیلم نامه ی قوی در فیلم مشهود است رعایت نکردن بعضی از مسائل در ظاهر بی اهمیت اما باطنا بسیار مهم، همه ی زحمات کشیده شده را برای ساخت فیلم به هدر می دهد. چون حقیقتا باعث فاصله گرفتن مخاطب می شود.

نقد فیلم حریم شخصی به قلم چکاوک شیرازی
نقد فیلم حریم شخصی به قلم چکاوک شیرازی
به عنوان نمونه خواهر دریا، درسا با شخصی به نام‌ بردیا در ارتباط می باشد و به مناسبت تولدش‌گوشی گران قیمتی ازوی هدیه گرفته است اما در جایی به بردیا می‌گوید: ما کی دوست بودیم که حالا به هم بزنیم؟ ا پس دلیل قبول  هدیه چه بوده است؟ همین باعث می شود که فکر کنیم بنابراین "دریا" هم راجع به این که به "مانی "احساسی نداشته دروغ بگوید. در حالی که در واقع اینطور نیست. یا نقش خانواده ی سرایدار معلوم نشد، اساسا کدام قسمت از داستان را پیش می بردند‌ که حضورشان الزامی باشد؟

privacy-1
privacy-1

در نهایت مشکلی که همسر دریا به خاطرش تا این حد رگ گردنی‌ شده کمی  در ان اغراق شده بود ، چون در حال حاضر مگر افراد  از توی قنداقشان با هم ازدواج کرده باشند که  هیچ گذشته عاطفی  نداشته باشند. در واقع در هسته ی مرکزی فیلم نامه  دلیل موثقی برای آن میزان از عصبانیت وجود نداشت.

اما در این بین به مشکلات زوج بابک و سحر پی می بریم  که با اینکه تاثیر خاصی روی پیرنگ اصلی نداشت اما داستان را شیرین کرده بود.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نقد فیلم حریم شخصی به قلم چکاوک شیرازی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نقد فیلم حریم شخصی به قلم چکاوک شیرازی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.