زمان مطالعه: 2 دقیقه
چاپ پاکت نامه

چاپ پاکت نامه

در عصر دیجیتال ، نامه می‌تواند تاثیر تبلیغاتی ویژه‌ای داشته باشد. برخلاف ایمیل‌های تبلیغاتی که اکثرا...

چاپ پاکت نامه
چاپ پاکت نامه

در عصر دیجیتال ، نامه می‌تواند تاثیر تبلیغاتی ویژه‌ای داشته باشد. برخلاف ایمیل‌های تبلیغاتی که اکثرا نادیده گرفته می‌شوند ، به نامه‌های تبلیغاتی ارزش و توجه بیشتری داده می‌شود و این نامه‌ها توسط مشتری خوانده می‌شوند. با پاکت نامه‌های طرح‌ دار می‌توانید نامه‌های خود را ارزشمندتر کرده و توجه مشتری را بیشتر جلب کنید. ما در این مقاله از آسمونی راهنمای طراحی و چاپ پاکت نامه را برای شما عزیزان منتشر می کنیم.

مراحل طراحی پاکت نامه

1) پاکت نامه بزرگ A4 ، برای کاغذ و اسناد A4 بدون تا خوردن ، در دو نوع (درب روی طول یا عرض)

2) پاکت نامه معمولی (پالتویی یا ملخی) (درب روی طول) ، برای کاغذ و اسناد A4 با سه تا

3) پاکت نامه A5 (درب روی طول یا روی عرض) ، برای اسناد A5 بدون تا یا کاغذ و اسناد A4 با دو تا

4) پاکت نامه ژاپنی (پاکت نامه پالتویی درب روی عرض) ، برای کاغذ و اسناد A4 با سه تا (در دو نوع چسب از وسط یا چسب از کنار)



  • رزولوشن فایل شما باید حداقل 300 DPI ، پیکسل در اینچ باشد.
  • سیستم رنگی (Mode) فایل شما باید CMYK باشد.

حاشیه امن :

از هر طرف کار حدود یک 1 سانتی متر (6 میلی‌متر) قرارگیری عناصر ، متون ، تصاویر و لوگوها در فایل شما باید به گونه‌ای باشد که وقتی محصول نهایی در چاپخانه بُرش زده می شود ، تصویر و متن مورد نظرتان دست نخورده باقی بماند. به این منظور همیشه باید برخی نواحی طرح خود را که ممکن است برش بخورد از عناصر مهم خالی کنید و در عین حال رنگ پس زمینه را از هر طرف تا انتهای فایل ادامه دهید تا پس از برش بخشی از محصول بدون رنگ نباشد.

1) در محل خط تا - از هر طرف پنج 5 میلی‌متر - بهتر است که از عناصر اصلی تصویر مانند آرم و نوشته استفاده نشود.

2) در پاکت نامه کوچک (پالتویی) ، در لبه‌های کناری (3 سانتی‌متر) هیچ گونه رنگ یا طرحی قرار ندهید تا کناره‌‌های پاکت ، مشکلی در چسبیدن پیدا نکند تنها اگر زمینه طرح شما رنگی است به اندازه 5 میلی‌متر از رنگ پس‌زمینه در این بخش ادامه دهید تا سطح کار شما یکدست شود. (همچنان 2.5 سانتیمتر انتهایی باید از هرگونه رنگ و طرح خالی باشد).

3) در پاکت نامه بزرگ (درب روی عرض) ، در کناره‌ سمت چپ (2 سانتی‌متر) هیچ گونه رنگ یا طرحی قرار ندهید تا پاکت نامه مشکلی در چسبیدن پیدا نکند.

4) در پاکت نامه بزرگ (درب روی طول) ، در لبه‌های کناری (2 سانتی‌متر) هیچ گونه رنگ یا طرحی قرار ندهید تا کناره‌‌های پاکت نامه مشکلی در چسبیدن پیدا نکند ، تنها اگر زمینه طرح شما رنگی است به اندازه 5 میلی‌متر از رنگ پس‌زمینه در این بخش ادامه دهید تا سطح کار شما یکدست شود. (همچنان 1.5 سانتیمتر انتهایی باید از هرگونه رنگ و طرح خالی باشد).

5) به ابعاد و اندازه‌ها و طرح‌های گسترده کار بسیار دقت کنید تا پاکت چاپ شده با طراحی شما همخوانی داشته باشد.



  • از قرار دادن حاشیه در کناره‌های کار به دلیل احتمال عدم تقارن خودداری کنید.
  • از به کار بردن فونت‌های کوچکتر از 6 پوینت خودداری کنید.
  • برای رنگ خط دور همه نوشته ها به ویژه نوشته‌های کوچکتر از 6 پوینت از یک تک رنگ استفاده کنید.
 
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «چاپ پاکت نامه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره چاپ پاکت نامه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.