زمان مطالعه: 3 دقیقه
غرور و تعصب 2005 فیلمی که بارها ارزش دیدن دارد!

غرور و تعصب 2005 فیلمی که بارها ارزش دیدن دارد!

فیلم غرور و تعصب درباره خانواده ای به نام بنت است که دارای 5 دختر است. الیزابت که در این فیلم لیزی نامیده...

فیلم غرور و تعصب درباره خانواده ای به نام بنت است که دارای 5 دختر است. الیزابت که در این فیلم لیزی نامیده می‌شود دختر دوم خانواده است که به نسبت سایر خواهرانش متفاوت تر است. او باهوش ، نکته سنج ، با اعتماد به نفس و با علایق ویژه ای است. در این میان با مردی به نام دارسی مواجه می‌شود که بسیار ثروتمند اما بداخلاق و مغرور است. لیزی و دارسی به یکدیگر علاقه مند می‌شوند، اما اخلاق بد آقای دارسی باعث بروز پیش داوری‌هایی می‎شود و داستان ادامه پیدا می‌کند.

خصوصیات فیلم سینمایی غرور و تعصب

این نخستین بار نیست که از رمان معروف جین آستن نویسنده نابغه انگلیسی فیلمی ساخته می‌شود. اما می‌توان گفت اقتباسی که از این رمان و این داستان در سال 2005 گرفته شد، کامل ترین ، جذاب ترین و دیدنی ترین آن بوده است.

داستان این فیلم به هیچ عنوان پیچیده نیست. یک خانواده معمولی ، یک آشنایی معمولی و اتفاقات معمولی. اما این چه چیزی است که فیلم را به شدت متفاوت و دیدنی کرده است. برای پاسخ به این سوال باید به سراع ابعاد متفاوت ساخت فیلم رفت. صدا و تصویر در این فیلم مانند ستاره می‌درخشد. سکانس اولین فیلم در حالی شروع می‌شود که دوربین در حال حرکت به سوی خانه خانواده بنت است. دوربین در تمام اتاق ها حرکت می‌کند و یک شمای کلی از محیط به بیننده خواهد داد. دوربین در این فیلم مدام در حال حرکت است و کمتر میبینید که ساکن به یک نقطه متمرکز شده باشد.

اما داستان فیلمبرداری منحصر به فرد به همین جا ختم نمی‌شود. صحنه های رقص که یکی از مهم ترین بخش های این فیلم است هم به شکلی است که بیننده می‌پندارد که خود در سالن رقص حضور دارد. خصوصا سکانسی که لیزی و دارسی فکر می‌کنند که فقط خودشان در صحنه رقص هستند یکی از زیباترین سکانس‌های رقص تاریخ سینما را رقم زدند. خلاصه این که هر آنچه که از یک فیلم خارجی می‌خواهید در این فیلم گنجانده شده است.

از هنر فیلمبرداری که بگذریم، می‌رسیم به موسیقی متن فوق العاده که به خوبی روی فیلم نشسته. استفاده از ساز پیانو می‌تواند به خوبی حال و هوای آن دوران در انگستان را تداعی کند. این در حالی است که در آن زمان نوازندگی پیانو برای دختران در انگستان یک هنر ضروری به حساب می‌آمد. علاوه بر نوازندگی ، رقص ، نقاشی و مواردی از این قبیل لازمه یک دختر مناسب برای ازدواج بوده است. اما این در حالی بود که نقش اول فیلم یعنی لیزی با بازی درخشان کیرا نایتلی با اعتماد به نفس کامل این اجبارها را از سر باز می‌کرد و به شیوه ای که خود دوست داشت زندگی خود را پیش می‌برد.

نقش کیرا نایتلی در فیلم

همانطور که پیشتر گفتیم کیرا نایتلی در این فیلم نقش لیزی را بر عهده داشته است. کارگردان این فیلم در یک مصاحبه گفته بود که او ( کیرا نایتلی ) زندگی را به فیلم من آورد. چهره شاد و لبخند زیبای او چیزی است که احساس خوبی را برای بیننده به ارمغان می‌آورد. در این فیلم لیزی گویی نمادی از تعصب یا پیش داوری است و دارسی نمادی است از غرور. غروری که منجر به ایجاد نوعی پیش داوری برای لیزی خواهد شد. در این فیلم دارسی نقش یک مرد فوق العاده مغرور را دارد که لبخند بر لبان او جایی ندارد.

ghorror2
ghorror2

بار اخلاقی فیلم

اصولا فیلم هایی که اشاره به زمان خاصی از تاریخ یک ملت دارند برای نشان دادن نقاط ضعف و قوت آن زمان به کار می‌روند. شاید به نوعی هدف غرور و تعصب هم همین بوده باشد. یک قهرمان ( لیزی ) در میان فرهنگی نامناسب که متفاوت از آن هاست و سعی در از بین بردن آن دارد. در این فیلم خواهید دید که چگونه فرهنگ اشتباه افراد را به سوی ازدواج هایی که کاملا غیر منطقی است سوق می‌دهد. مادری که صاحب 5 دختر است و تمام تلاش خود را می‌کند تا برای دخترانش یک شوهر ثروتمند گیر بیاورد که خوش بر و رو و مهربان است.

 مادر لیزی با دیدن دارسی شیفته ثروت او شده اما به خاطر غرور وی از او خوشش نمی‌آید. این در حالی است که دارسی پشت چهره مغرورش ذهنی منطقی دارد که به شدت هر چیزی را سبک و سنگین می‌کند. دارسی در ابتدای کار به لیزی به خاطر خانواده اش توهین می‌کند و این درگیری ها ادامه دارد تا زمانی که هر دو متوجه شخصیت واقعی هر یک می‎شوند.

نظر خود را درباره «غرور و تعصب 2005 فیلمی که بارها ارزش دیدن دارد!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره غرور و تعصب 2005 فیلمی که بارها ارزش دیدن دارد! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.