زمان مطالعه: 1 دقیقه
شرط های لازم قبل از شروع زندگی مشترک

شرط های لازم قبل از شروع زندگی مشترک

بسیاری از عزیزان که به مرحله ازدواج نزدیک هستند و به سن ازدواج رسیدند باید توجه داشته باشن و موارد یاد شده را در ذهن خود حفظ کنند.

به نام یگانه عالم 

بسیاری از عزیزان که به مرحله ازدواج نزدیک هستند و به سن ازدواج رسیدند باید توجه داشته باشن و موارد یاد شده را در ذهن خود حفظ کنند.

برای ازدواج فرد باید به بلوغ پنجگانه (رشد جسمانی، عقلانی، اجتماعی، اخلاقی، عاطفی و روانی) رسیده باشد. 
قبل از ازدواج باید سطح درآمد و حتی نحوه پول خرج کردن طرفین مشخص گردد و مورد توجه قرارگیرد تا در آینده به مشکل برخورد نکنند.
سعی کنید با فردی ازدواج کنید که شبیه شما باشد میزان طلاق در زوج های به هم شبیه، کمتر مشاهده می شود. با توجه به نتایج به دست آمده، نداشتن هیچگونه شباهت باطلاق همراه است.

شباهت های موجود بین زوجین هر چقدر بیشتر باشد در آن صورت در مقابل بحران هابهتر می توانند مقاومت کنند و در واقع مدیریت بحران در این زوجها موفقتر پیش میرود چون شباهتشان به یکدیگر بیشتر است.

معمولاً افرادیکه همانند یکدیگر از نظر فرهنگی، اجتماعی، ارزش های مشترک مذهبی، سن و سال نزدیک به هم، سطح تحصیلاتی مشابه، علایق مشترک و... توجه کرده و آنها را پایه استواری برای انتخاب همسر و شروع زندگی مشترک قرار می دهند. بهتر در زندگی مشترک عمل میکنند و میتوانند از پس مشکلات بر بیایند.

البته اگر دو نفر در برخی از حوزه ها و امور با یکدیگر متفاوت بوده اند، دلیل بر این نیست که ازدواجشان ناموفق و ناپایدار خواهد بود. زیرا افرادی هستند که علیرغم تفاوت در برخی زمینه هاازدواج موفقی داشته اند.چون یک جور تفاهم ودرک متقابل ازهم دارند ومیتوانند تفاوتهارا درک کنند وبه عنوان اختلاف تلقی نکنند 

پس به طور کلی هر چه ویژگیهای مشترک میان طرفین بیشتر و تفاوت هایشان کمترباشد ازدواج و زندگی راحت تر و آسانتر خواهند داشت.
یکی از اصلی ترین گزینه های انتخاب همسر، برخورداری همسر آینده از سلامت جسم و سلامت روان است که حتما افراد باید قبل از ازدواج درباره آن اطلاعاتی کسب کنند و اگر همسر آینده شان مشکلی در این زمینه دارد به توافق درباره آن برسند.
تعیین مکان زندگی قبل از ازدواج یکی دیگر از موارد مهم قبل از ازدواج است.

نوشته خانم سارا فلاحی کارشناس ارشد روانشناسی

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «شرط های لازم قبل از شروع زندگی مشترک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره شرط های لازم قبل از شروع زندگی مشترک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.