زمان مطالعه: 1 دقیقه
سفید شدن زودرس موها؛ دلایل و راه حل ها

سفید شدن زودرس موها؛ دلایل و راه حل ها

جوگندمی، سفید و هر اسم دیگری که روی موهای سفید می گذارید… این اتفاقی که بالاخره برای همه در برخی نقاط موها...
در این مطلب می خوانید : [بستن]

premature-graying-of-hair
premature-graying-of-hair

جوگندمی، سفید و هر اسم دیگری که روی موهای سفید می گذارید… این اتفاقی که بالاخره برای همه در برخی نقاط موها اتفاق می افتد. برای برخی افراد بیشتر و برای برخی کمتر و دیرتر. به هر صورت این اتفاقی است که مخصوصا در خانم ها ناخوشایند است و شاید خیلی از ما دوست داشته باشیم تا بدانیم که علت سفید شدن زودرس موها چیست و آیا راه حلی برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد یا خیر؟

سفید شدن مو به علت توقف ساخت رنگدانه های مو است.وجود پراکسید هیدروژن در غدد مو نیز یکی از عوامل سفید شدن موها در انسان است. پراکسید هیدروژن ماده ای ارزان قیمت برای بیرنگ کردن موهاست. افراد سفید قهوه

ااین مواد می توانند بدن شما را پیرتر از سن واقعی شما کنند. پس با اجتناب از مصرف بیش از حد آن ها می توانید از پیر شدن بدنتان و در نتیجه سفید شدن موهایتان جلوگیری کنید.

یوگا
یوگا

3 . استرس را از خود دور کنید

استرس در حد نرمال طبیعی است اما استرس بیش از حد بدن را پیر کرده و می تواند منجر به سفید شدن موها شود. البته در ابتدای مطلب عنوان کردیم که هنوز دانشمندان رابطه میان استرس و سفید شدن موها را اثبات نکرده اند اما آن چه که مسلم است این است که پیر شدن بدن می تواند منجر به سفیدی زودرس شود. بنابراین با تکنیک های میوه های زرد، منابع غنی از آهن و ویتامین A، ماست و مواد غذایی دیگر از جمله این مواد هستند. در مطلب دیگری پیشنهاداتی برای مواد غذایی سالم برای جلوگیری از سفید شدن زودرس موها معرفی خواهیم کرد.

ویتامین
ویتامین

6 . استفاده از مکمل ها

مقادیر کافی ویتامین B5 یکی از راه حل ها برای جلوگیری از سفید شدن مو ها است. بنابراین با دریافت مکمل هایی از خانواده B و همچنین مکمل های روی(Zinc) می توانید از سفید شدن زودرس موهایتان جلوگیری کنید.

توجه: مصرف مکمل ها را حتما زیر نظر پزشک آغاز کنید.

کمبود خانواده ویتامین B می تواند منجر به سفیدی زودهنگام موها شود.

 

نظر خود را درباره «سفید شدن زودرس موها؛ دلایل و راه حل ها» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سفید شدن زودرس موها؛ دلایل و راه حل ها فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.