زمان مطالعه: 2 دقیقه
5 دلیل پیری زودرس در خانم‌ ها

5 دلیل پیری زودرس در خانم‌ ها

پیری یک پدیده‌ی طبیعی است و باید با آرامش روان و خوش‌بینی با آن مقابله کرد. مدت‌هاست که علم و محققان به...

premature-aging-in-women
premature-aging-in-women

پیری یک پدیده‌ی طبیعی است و باید با آرامش روان و خوش‌بینی با آن مقابله کرد. مدت‌هاست که علم و محققان به نتایج جدیدی در خصوص مقابله با رد پای گذشت زمان دست نیافته‌اند. با این حال به نظر می‌رسد که برخی عوامل دخالت زیادی در پیری زودهنگام دارند و در عین حال داشتن سبک زندگی سالم باعث جوان نگه داشتن بافت‌ها می‌شود.

غذاهایی که نباید بخورید:

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تبیان، همه‌ی ما می‌دانیم که مواد غذایی نقش مهمی در سلامتی بدن و عملکرد ارگان‌های مختلف ایفا می‌کنند. اما با این حال همه‌ ما عادت‌های بد غذایی زیادی داریم که روند پیری را به سرعت می‌اندازد. یکی از این عادت‌های نادرست مصرف زیاد آردهای تصفیه‌شده‌ای است که به صورت شیرینیجات صنعتی و یا غذاهای آماده و بخصوص برای وعده‌ شام مصرف می‌کنیم. فراموش نکنید که این قبیل مواد غذایی پرکالری هستند و در بدن به صورت چربی یا کلسترول تجمع می‌کنند. بنابراین لازم است که تا حد ممکن از مصرف مواد غذایی زیر خودداری کنید:

مواد غذایی شیرین: یادتان باشد که مصرف زیاد و بیش از اندازه‌ قند و مواد قندی کلاژن نفرین نیز ترشح می‌کند که به نام آدرنالین شناخته می‌شود و اکسایش سلول‌ها را افزایش می‌دهد. این هورمون در کار سنتز مواد مغذی اختلال ایجاد کرده و باعث افزایش چربی خون می‌شود. استرس همچنین باعث تخریب سیستم ایمنی بدن می‌شود که نتایج آن به صورت پیری زودهنگام روی پوست بروز می‌کند. بنابراین برای جوان ماندن باید آرامشتان را حفظ کنید و یاد بگیرید که استرس‌هایتان را کنترل کنید.

premature-aging-in-women(1)
premature-aging-in-women(1)

مصرف کم آنتی‌اکسیدان‌ها:

مصرف کم آنتی‌اکسیدان‌ها یکی از عوامل اصلی بروز پیری زودهنگام است. عدم جذب کافی آنتی‌اکسیدان‌ها سلول‌ها را در برابر رادیکال‌های آزاد آسیب‌پذیر کرده و کلاژن پوست به طور جدی به خطر می‌افتد. اگر می‌خواهید جوان و شاداب بمانید تا می‌توانید از مواد غذایی زیر میل کنید:

آب لیموترش (ترجیحاً به صورت ناشتا)
کیوی
توت‌فرنگی
انبه
طالبی
پرتقال
بروکسل
هویج
اسفناج
کلم کیل
گوجه‌فرنگی
پاپایا
کدوحلوایی
یک فنجان چای سبز در روز
ماهی، دو مرتبه در هفته

از جذب کلسیم غافل می‌شوید:

کلسیم یک ماده‌ی معدنی مفید است که همه‌ی افراد بخصوص خانم‌ها در تمام مراحل زندگی خود به آن نیاز دارند. متأسفانه خانم‌ها بیشتر در معرض پوکی استخوان قرار دارند. این بیماری تأثیر منفی روی زندگی افراد می‌گذارد. در واقع عدم جذب کلسیم کافی در طول روز باعث افزایش روند پیری در خانم‌ها می‌شود.

توصیه می‌کنیم با افزایش مصرف مواد غذایی زیر از همین امروز با فرا رسیدن پیری استخوان‌هایتان مقابله کنید:
ماست طبیعی بدون قند
شیر (اگر نسبت به لاکتوز حساسیت دارید و نمی‌تواند شیر گاو را درست هضم کنید می‌توانید از نوشیدنی‌های گیاهی مانند شیر بادام استفاده کنید)
توفو (پنیر سویا) در سالاد
روزانه 3 عدد بادام و 3 عدد گردو

اگر یکی از اعضای خانواده‌تان از پوکی استخوان رنج می‌برد حتماً با یک پزشک مشورت کنید تا دستورات لازم برای تأمین نیازهای بدن و جذب کلسیم کافی و یا مصرف مکمل را در اختیارتان بگذارد. توجه داشته باشید که مشکلات ناشی از پوکی استخوان باعث پیری پوست نیز می‌شود.

بیش از اندازه در معرض نور خورشید قرار می‌گیرید:

تبیان نوشت: نور خورشید برای سلامتی بدن لازم است. به خاطر اینکه باعث سنتز ویتامینی مانند ویتامین D می‌شود که باعث بهبود خلق‌وخوی و تقویت استخوان‌ها و غیره می‌شود. با این حال قرار گرفتن افراطی و بدون حفاظت در معرض نور خورشید یکی از عوامل مهم تسریع روند پیری پوست می‌باشد. اشعه‌های ماورای بنفش خورشید تا عمق پوست نفوذ کرده و باعث فعال شدن رادیکال‌های آسیب‌رسان می‌شوند. اگر جزو افرادی هستید که ساعت‌ها در معرض آفتاب قرار دارید و یا علاقه‌ی زیادی به برنزه شدن دارید باید حواستان به اثرات مضر نور خورشید نیز باشد. توصیه می‌کنیم حدود نیم ساعت قبل از خارج شدن از منزل کرم ضدآفتاب با شاخص محافظتی مناسب (SPF بالای 30) بزنید. در ساعات گرم در معرض آفتاب قرار نگیرید و عینک آفتابی و کلاه را فراموش نکنید.
سلامت نیوز: 5 دلیل پیری زودرس در خانم‌ها

 

همچنین مطلب زیر را بخوانید:

واقعیت های مهم در ارتباط با کلاژن و پیشگیری از پیری پوست

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «5 دلیل پیری زودرس در خانم‌ ها» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 5 دلیل پیری زودرس در خانم‌ ها فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.