زمان مطالعه: 1 دقیقه
اهمیت مشاوره قبل از ازدواج

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج

ازدواج به عنوان یکی از مهم‌ترین مراحل زندگی ومسئله ای است که در زندگی انسان رخ میدهد.اگرازدواج در زمان مناسب و با فرد مناسب در شرایط مناسب  انجام شود می‌تواند

بنام یگانه عالم


بسیاری از افرادبه مشاوره قبل از ازدواج بی تفاوت هستند ومعتقدهستندخودشان بهترمیتوانند طرف مقابلشان را بشناسند و اینگونه فکر میکنند که طرف مقابلشان را با چند جلسه میتوانند انالیز کنند. ولی باید بدانید در مشاوره قبل از ازدواج مسائلی را به شما گوشزد میکنند که ممکن است شما به آنها توجه نداشته باشید و یا برای شما بی اهمیت باشد و یا بسیاری از افرادمشاوره ازدواج را به زمانی موکول می کنند که از ازدواجشان گذشته است .
ازدواج به عنوان یکی از مهم‌ترین مراحل زندگی ومسئله ای است که در زندگی انسان رخ میدهد.
اگرازدواج در زمان مناسب و با فرد مناسب در شرایط مناسب  انجام شود می‌تواند ضامن سلامت فرد و جامعه باشد و حتی سلامت خانواده ای را که تشکیل داده و بلعکس؛ اگر بدون مهارت‌ و شناخت کافی وحتی بدون امادگی روانی رخ دهدوحتی در زمان نامناسب یعنی زمانیکه فرد به بلوغ و آمادگی برای ازدواج نرسیده باشد می‌تواند آسیب‌های بسیاری به همراه داشته باشد.
مشاوره قبل از ازدواج عملی ضروری است زیرابه افراد کمک می‌کند تا واقع بین به ازدواج وخودشان و طرف مقابلشان نگاه کنند و بفهمند که آیا اصلا آماده ازدواج هستند وبا هدف ها و ظایف و حقوق خود و طرف مقابل آشنا شوند و از هرگونه رفتارهای غیر منطقی بپرهیزند. زیرا اساس ازدواج باید براساس عقل ومنطق استوار باشد.
مشاوره قبل از ازدواج تمام ابعادمختلف شما را بررسی میکند بطور مثال ویژگی‌های شخصیتی ،نیازها، علایق،سلیقه ها شباهت‌ها و تفاوت‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، انجام می‌شود؛ همچنین مهارت‌های مورد نیاز برای ازدواج را در افراد مورد سنجش قرار می‌دهد و تفاوتها و شباهتهای شما و طرف مقابلتان را نمایان میکند و حتی میتواند به شما گوشزد کند که در کدام مسائل ممکن است با هم دچار مشکل شوید.

(سارافلاحی-کارشناس ارشد روانشناسی)

نظر خود را درباره «اهمیت مشاوره قبل از ازدواج» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره اهمیت مشاوره قبل از ازدواج فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.