زمان مطالعه: 4 دقیقه
معرفی دانشگاه شهید عباسپور (دانشگاه صنعت آب و برق)

معرفی دانشگاه شهید عباسپور (دانشگاه صنعت آب و برق)

معرفی دانشگاه شهید عباسپور (دانشگاه صنعت آب و برق) یکی از دانشگاه های دولتی ایران دانشگاه شهید عباسپور...

معرفی دانشگاه شهید عباسپور (دانشگاه صنعت آب و برق)
معرفی دانشگاه شهید عباسپور (دانشگاه صنعت آب و برق)



معرفی دانشگاه شهید عباسپور (دانشگاه صنعت آب و برق) یکی از دانشگاه های دولتی ایران

دانشگاه شهید عباسپور یکی از دانشگاه های دولتی ایران است. دانشگاه شهید عباسپور مانند دیگر دانشگاه های دولتی دارای تاریخچه است. تاریخچه دانشگاه شهید عباسپور شامل زمان تشکیل و وظایف و فعالیت ها و اهداف دانشگاه شهید عباسپور می باشد. اگر می خواهید در مورد دانشگاه شهید عباسپور بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی دانشگاه شهید عباسپور و تاریخچه دانشگاه شهید عباسپور و آدرس سایت دانشگاه شهید عباسپور می پردازیم.

تاریخچه دانشگاه شهید عباسپور

پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور∗ (پیشتر: دانشگاه صنعت آب برق - شهید عباسپور) [وابسته به دانشگاه شهید بهشتی] از سال 1349هجری شمسی (1968 میلادی) تحت عنوان مرکز آموزش‌های تخصصی برق به منظور ارائه آموزش‌های مورد نیاز مهندسین و تکنسین‌های برق تأسیس شد. این مرکز متناسب با نیاز صنعت برق و سپس صنعت آب به سرعت در قالب مجتع عالی آموزشی و پژوهشی شهید عباسپور، دانشکده صنعت آب و برق (شهید عباسپور) و دانشگاه صنعت آب و برق (شهید عباسپور) گسترش یافت. در چهارچوب سیاست‌های کلان آموزش عالی و تجدید ساختار در صنعت آب و برق و همچنین تعمیم آموزش و پژوهش از بخش‌های مهندسی به حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و مدیریتی، شورای گسترش آموزش عالی در جلسه 24 فروردین 1392 دانشگاه صنعت آب و برق (شهید عباسپور) را تحت عنوان پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور به دانشگاه شهید بهشتی الحاق نمود.

عملکرد دانشگاه صنعت آب و برق (شهید عباسپور) در گذشته و نقش برجسته آن در توسعه آموزش‌های تخصصی و تربیت مهندسین کارآمد، و سرمایه‌گذاری عظیم انجام شده در توسعه منابع انسانی و امکانات این دانشگاه، و همچنین ارتباط نزدیک آن با صنعت آب و برق کشور از یک سو، و اعتبار علمی و گسستره فراگیر فعالیت‌های دانشگاه شهید بهشتی، از سوی دیگر، شرائط مساعدی را فراهم آورده‌است تا پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی بتواند در راستای ایجاد قطب‌های آموزشی، علمی و پژوهشی در حوزه‌های حیاتی آب، آبفا، برق، انرژی و محیط زیست حرکت نماید.

مأموریت تولید، تدوین و ارائه دانش فنی صنعت آب و برق و تربیت متخصصین متعهد اکنون پس از الحاق با دانشگاه شهید بهشتی به هدف نیل به جایگاه معتبرترین دانشگاه و مرجع علمی- فناوری اصلی در زمینه‌های مرتبط با آب، آبفا، برق، انرژی و محیط زیست تبدیل شده‌است.

همچنین پردیس عباسپور دانشگاه شهید بهشتی به ارائه آموزش‌های علمی - کاربردی و تخصصی کوتاه مدت مورد نیاز صنعت آب و برق در چارچوب استانداردهای آموزشی و بر پایه دانش و فناوری موجود و جدیدترین دستاوردهای این صنعت در سطح بین‌المللی می‌پردازد.

‍‍پردیس فنی و مهندسی دانشگاه شهید بهشتی، با داشتن 120 نفر عضو هیئت علمی و بیش از 100 آزمایشگاه و لابراتوار، پشتیبان اصلی در صنایع نیروگاهی، برق، آب و فاضلاب در ایران است.

در سال 1361 به منظور افزایش مهارت‌های کارشناسان و تکنسین‌های صنعت آب و برق، مرکز آموزش‌های تخصصی برق در شمال شرق تهران و در منطقه حکیمیه فعالیت خود را آغاز کرد.

تا قبل از پیروزی انقلاب 57، فعالیت‌های این مرکز در سطح محدود ادامه داشت. در سال 1359، با دستور حسن عباسپور، وزیر وقت نیرو و با کوشش محمدصادق قاضی‌زاده، محمد احمدیان و کبیر صادقی این مرکز تبدیل به مجتمع آموزشی و پژوهشی شد که علاوه بر برگزاری دوره‌های کوتاه مدت برای تکنسین‌های برق، دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت در مقطع کارشناسی را نیز در برنامه خود قرار داد.

مجتمع آموزشی شهید عباسپور با توسعه کمی و کیفی دامنه فعالیت‌های آموزشی تجهیزات آزمایشگاهی در سال 1370 به دانشکده و سپس در سال 1384 به دانشگاه صنعت آب و برق ارتقا یافت. هم‌اکنون دانشگاه صنعت آب و برق به عنوان عالی ترین مرکز آموزش‌های مورد نیاز صنعت آب و برق، دوره‌های آموزشی بلند مدت کارشناسی و تحصیلات تکمیلی و نیز دوره‌های کوتاه مدت تخصصی ارائه می‌کند.

در سال 1387 این دانشگاه تحت نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری قرار گرفت و از آن پس عملاً وزارت نیرو تنها از قسمت معاونت آموزش‌های تخصصی آن را پشتیبانی می‌کند

افتخارات دانشگاه شهید عباسپور

گروه علمی بتن این دانشگاه یکی از فعال‌ترین و موفق‌ترین گروه‌های دانشگاه‌های کشور است و در مسابقات ACI مقام‌های متعددی کسب کرده‌است. تیم بتن دانشگاه در سال 82 در مسابقات جهانی ACI که در کشور آمریکا و با حضور بیش از 50 تیم برگزار شد، ضمن ثبت یک رکورد جهانی، رتبه اول مسابقات بتن جهانی در رشته سازه محافظ بتنی را کسب کرد.

گروه علمی بتن دانشگاه در اولین دوره مسابقات ملی دانشجویی انجمن بتن ایران با حضور حدود 100 تیم از دانشگاه‌های ایران برگزار شد، در رشته سازه محافظ بتنی به مقام اول و در رشته توپ بولینگ بتنی به مقام دوم کشوری رسید.

کسب مقام اولی همایش سالانه مؤسسه بین‌المللی بتن (ACI) در رشته طرح مدیریتی و پژوهشی و مقام سومی در توپ بولینگ توسط تیم بتن دانشگاه

چهره‌های شاخص دانشگاه شهید عباسپور



  • محمد احمدیان - معاون سابق وزیر نیرو در امور برق و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی
  • محمدصادق قاضی‌زاده - معاون سابق وزیر نیرو و رئیس پژوهشگاه نیرو
  • کبیر صادقی - معاون سابق سازمان بنادر و دریانوردی و بنیانگذار آیکوپمس
  • نعمت حسنی - رئیس مرکز مطالعات بحران‌های طبیعی در صنعت شمال و شرق تهران
  • گاگیک بدلیانس قلی کندی - رئیس سابق موسسه تحقیقات آب
  • علی ذبیحی - مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی و سرپرست معاونت تحقیقات و منابع انسانی
  • مجتبی خدرزاده - پژوهشگر برتر صنعت برق ایران در سال 1384
  • سعید خرقانی - معاون وزیر نیرو در امور اشتغال و امور انسانی
  • محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • محمدرضا مشکوة الدینی - پژوهشگر برتر وزارت نیروی ایران در سال 1385
  • علیرضا یزدی‌زاده - مدیرعامل سازمان بهره‌برداری انرژی ایران (سابا) و پژوهشگر برتر وزارت نیروی ایران در سال 1387
  • سعید مهذب ترابی - مدیرعامل سازمان بهره‌برداری انرژی ایران (سابا)
  • علی نورزاد - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور

امکانات دانشگاه شهید عباسپور

امکانات آموزشی دانشگاه شهید عباسپور

دانشگاه دارای 110 کارگاه و آزمایشگاه تخصصی می‌باشد. همچنین 59 واحد تخصصی در این دانشگاه فعالیت دارند. بیشتر آزمایشگاه‌های دانشگاه جزو آزمایشگاه‌های مرجع و تخصصی صنعت برق و آب ایران هستند و دارای قابلیت تست کلیه کنتورها و سیمولاتور نیروگاه و توربین و ترانسفورماتورهای توزیع می‌باشند. کلاس‌های این دانشگاه مجهز به ویدئوکنفرانس می‌باشد.

امکانات ورزشی دانشگاه شهید عباسپور

این دانشگاه دارای امکانات ورزشی همچون: زمین چمن فوتبال، سالن ورزشی سرپوشیده فوتسال و کشتی، زمین چمن مصنوعی، سالن بدنسازی و استخر روباز می‌باشد.

سایت دانشگاه شهید عباسپور

http://sbu.ac.ir/pardis/ace/Pages/default.aspx

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی دانشگاه شهید عباسپور (دانشگاه صنعت آب و برق)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی دانشگاه شهید عباسپور (دانشگاه صنعت آب و برق) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.