زمان مطالعه: 3 دقیقه
آخر هفته خوشمزه، با ته دیگ

آخر هفته خوشمزه، با ته دیگ

برای تهیه ته دیگ مهم‌ترین نکته این است که قابلمه ای که استفاده می کنید نچسب باشد تا ته دیگ خوب و یکدستی داشته...

برای تهیه ته دیگ مهم‌ترین نکته این است که قابلمه ای که استفاده می کنید نچسب باشد تا ته دیگ خوب و یکدستی داشته باشید. پس از آماده شدن پلو نیز باید کمی صبر کنید تا انتهای قابلمه خنک شود و ته دیگ به راحتی جدا شود. آسمونی در این بخش طرز تهیه انواع ته دیگ را برای شما عزیزان تهیه کرده است که در ادامه می خوانید.

pot-bottom1
pot-bottom1

  • ته دیگ نان

کف قابلمه روغن بریزید و نان لواش یا سنگک را به شکل دلخواه کف قابلمه بچینید سپس برنج را روی نان ها بریزید و دم کنید.

pot-bottom2
pot-bottom2

  • ته دیگ خمیر نان باگت

کف قابلمه روغن بریزید سپس خمیر نان باگت را کمی مرطوب کنید به اشکال مختلف ته قابلمه بچینید. برنج را به آرامی روی آن بریزید و دم کنید.

pot-bottom3
pot-bottom3

  • ته دیگ نان تست

نان تست را قالب بزنید با به شکل دلخواه برش دهید و کف قابلمه بچینید.سپس روغن بریزید سپس برنج را روی آنها بریزید و دم کنید.

pot-bottom4
pot-bottom4

  • ته دیگ سیب‌زمینی

کمی روغن کف قابلمه بریزید و سیب زمینی ها را روی آن بچینید سپس برنج را روی آن بریزید. در تهیه این ته دیگ نباید سیب زمینی ها بیش از حد نازک باشند.

pot-bottom5
pot-bottom5

  • ته دیگ سیب زمینی کنجدی

کف قابلمه کمی کنجد بپاشید. سیب زمینی ها را ورقه ای کنید یا قالب بزنید و روی کنجدها بچینید. کمی نمک بپاشید. سپس برنج را روی آنها بریزید و دم کنید.

pot-bottom6
pot-bottom6

  • ته دیگ سیب‌زمینی با زیره

کمی روغن ته قابلمه بریزید، زیره را درون روغن بریزید و سیب زمینی ها را روی آنها بچینید سپس برنج را روی آن بریزید.

pot-bottom7
pot-bottom7

  • ته دیگ سیب زمینی خلالی

سیب زمینی ها را خلالی خرد کنید و تا حد امکان همه آنها یک اندازه هم باشند. آنها را ته قابلمه بچینید. نمک بپاشید و روی آنها برنج آبکش شده را بریزید. 

pot-bottom8
pot-bottom8

 

  • ته دیگ سیب زمینی نگینی

سیب زمینی ها را نگینی خرد کنید و تا حد امکان همه آنها یک اندازه هم باشند. آنها را ته قابلمه بچینید. نمک بپاشید و روی آنها برنج آبکش شده را بریزید.

pot-bottom9
pot-bottom9

  • ته دیگ سیب زمینی رنده شده

سیب زمینی را درشت رنده کنید. بعد روغن کف قابلمه بریزید و پس از داغ شدن، سیب زمینی ها را بریزید و نمک و زعفران آب شده و کمی پودر سیر یا موسیر(دلخواه) روی آنها بپاشید. سیب زمینی ها را کف قابلمه فشار دهید و سپس برنج را روی آنها بریزید و دم کنید.

pot-bottom10
pot-bottom10

ابتدا روی بال مرغ ها نمک و زردچوبه بزنید. سپس کمی روغن کف قابلمه بریزید پس از اینکه داغ شد، بال مرغ ها را بچینید و برنج را روی آنها بریزید و دم کنید.

pot-bottom11
pot-bottom11

  • ته دیگ تخمه و کنجد

برای تهیه این ته دیگ مقداری روغن و زردچوبه بریزید سپس مغز تخمه آفتابگردان و کنجد را روی آن بپاشید و برنج را روی این مواد بریزید. توجه داشته باشید، این ته دیگ زود آماده شده و حرارت بالا موجب سوختن آن می شود.

pot-bottom12
pot-bottom12

  • ته دیگ اسفناج

برگ های تازه اسفناج را کف قابلمه بچینید یا اینکه اسفناجی که برای بورانی دست کرده اید را فشرده کنید و کف ظرف بچینید. برنج را روی آن بریزید و دم کنید.

pot-bottom13
pot-bottom13

  • ته دیگ کنجد و ماست

کف قابلمه روغن بریزید. روی آن کنجد بپاشید. در یک کاسه متوسط، ماست را به همراه نمک و فلفل سیاه هم بزنید تا رقیق شود. کمی برنج به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. مایه را آرام و با قاشق روی کنجد بریزید و به کف ظرف فشار دهید.

pot-bottom14
pot-bottom14

  • ته دیگ چوب شور

کف قابلمه روغن بریزید. چوب شورها را روی آن بچینید. سپس برنج را روی آن بریزید و دم کنید.

pot-bottom15
pot-bottom15

  • ته دیگ کورن فلکس

کف قابلمه، کورن فلکس بریزید. کمی روی آن نمک بپاشید و کمی هم روغن بریزید. بعد برنج را روی آنها بریزید.

pot-bottom16
pot-bottom16

  • ته دیگ کاهو

کف قابلمه روغن بریزید و یک یا دو لایه کاهو بچینید و سپس برنج را روی آن بریزید و دم کنید. ته دیگ کاهو برای پلو های سبز رنگ عالی است. مثل باقالی پلو، شوید پلو و  ….

pot-bottom17
pot-bottom17

کدو حلوایی را پوست بگیرید. دانه های آن را جدا کنید، بشویید و قالب بزنید. در این مرحله، کف ظرف را کمی نمک و روغن بریزید. کدو حلوایی های قالب زده را کف قابلمه بچینید. روی آن کمی روغن بریزید و مثل همیشه برنج روی آن ریخته و بگذارید دم بکشد.

نظر خود را درباره «آخر هفته خوشمزه، با ته دیگ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آخر هفته خوشمزه، با ته دیگ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.