زمان مطالعه: 2 دقیقه
طرز تهیه فرنی مجلسی

طرز تهیه فرنی مجلسی

فرنی یکی از غذاهای افطاری در ماه مبارک رمضان است که می‌توان به روش‌های مختلفی آن‌را طبخ کرد.

فرنی از انواع دسرهای پرطرفدار و محبوب در ماه رمضان است که می‌توان از این دسر برای پذیرایی از مهمان‌ها در مراسم مذهبی نیز استفاده کنید. طرز تهیه فرنی مجلسی مانند فرنی معمولی به سادگی در منزل امکان پذیر است و بعد از پخت فرنی شما می‌توانید ظرف‌های فرنی را برای پذیرایی از مهمان‌ها به زیبایی تزیین کنید. در ادامه با آسمونی باشید.

طرز تهیه فرنی مجلسی
فرنی مجلسی

 

روش اول برای تهیه فرنی مجلسی

مواد لازم برای تهیه فرنی با آرد برنج

  • شیر : 2 لیوان
  • گلاب : 1 قاشق غذاخوری
  • شکر : 4 قاشق غذاخوری
  • آرد برنج : 2 قاشق غذاخوری
  • آب : 1/2 استکان

دستور پخت فرنی با آرد برنج

در طرز تهیه فرنی با آرد برنج ابتدا شیر سرد را در قابلمه ای مناسب بریزید و آرد برنج و آب را به شیر سرد اضافه کنید و مخلوط مواد را هم بزنید تا آرد برنج در شیر و آب سرد حل شود. قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و مخلوط مواد را به صورت مدام هم بزنید تا غلظت فرنی مقداری بیشتر شود سپس قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و گلاب و شکر را به فرنی اضافه کنید و مجددا قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا فرنی به غلظت مناسبی برسد. سپس قابلمه فرنی از روی حرارت گاز بردارید و فرنی را در ظرف های مناسبی برای سرو کشید و با کمک مغز پسته و بادام و دارچین و پودر نارگیل و کاکائو و زعفران فرنی را به زیبایی تزیین کنید.

روش دوم برای تهیه فرنی مجلسی

مواد لازم برای پخت فرنی با نشاسته

  • نشاسته : دو قاشق غذاخوری
  • شیر : دو پیمانه
  • گلاب : به میزان لازم
  • شکر : دو قاشق غذاخوری

دستور پخت فرنی مجلسی با نشاسته

در طرز تهیه فرنی با نشاسته ابتدا به ازای هر لیوان شیر 1 قاشق غذاخوری نشاسته در قابلمه مناسبی بریزید سپس شکر را به مخلوط این مواد اضافه کنید و مواد فرنی را هم بزنید تا نشاسته در شیر سرد حل شود. در مرحله بعدی طرز تهیه فرنی مجلسی با نشاسته قابلمه حاوی مواد فرنی را روی حرارت گاز قرار دهید و فرنی را به صورت مدام هم بزنید تا به غلظت مناسبی برسد سپس گلاب را به فرنی اضافه کنید و فرنی را در ظرف مناسبی برای سرو بکشید و تزیین کنید.

نکات طلایی در تهیه فرنی مجلسی

  1. در طرز تهیه فرنی مجلسی با آرد برنج و نشاسته باید مخلوط مواد فرنی را روی حرارت گاز به صورت مدام هم بزنید تا از گلوله شدن مخلوط مواد فرنی جلوگیری شود.
  2. برای خوش طعم شدن فرنی مجلسی می توانید در هنگام پخت فرنی با آرد برنج و یا نشاسته مقداری خامه و کره به فرنی اضافه کنید.
  3. فرنی مجلسی را روی حرارت ملایم بپزید تا از ته گرفتن فرنی جلوگیری شود.
  4. برای درست کردن فرنی مجلسی می توانید از عسل به جای شکر استفاده کنید که در این صورت فرنی طعم و مزه بی نظیری می گیرد و به یک معجون لاغری بی نظیر تبدیل می شود.
  5. فرنی مجلسی را می توانید به صورت سه رنگ نیز تزیین کنید به این ترتیب که بعد از پخت فرنی باید فرنی را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و در ظرف های جداگانه ای بریزید سپس به یکی از ظرف ها زعفران آب کرده را اضافه کنید و مخلوط زعفران و فرنی را هم بزنید تا فرنی زعفرانی شود سپس برای ظرف دیگر فرنی پودر کاکائو را با 3 قاشق آب سرد به خوبی مخلوط کنید و پودر کاکائو را روی حرارت گاز قرار دهید و پودر کاکائو حل شده را به ظرف فرنی اضافه کنید و مخلوط فرنی و پودر کاکائو را هم بزنید سپس سه رنگ مختلف فرنی را می توانید در ظرف دلخواه خود به صورت چند لایه بریزید و ظرف فرنی را در یخچال قرار دهید تا به خوبی سرد شود.
نظر خود را درباره «طرز تهیه فرنی مجلسی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره طرز تهیه فرنی مجلسی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.