زمان مطالعه: 1 دقیقه
طرز تهیه خورش انار

طرز تهیه خورش انار

خورش انار یکی از خورش‌های خوشمزه ایرانی است که با میوه انار طبخ می‌شود و برای شب یلدا هم می‌باشد.

خورش انار در استان‌های شمالی کشور در فصل پاییز و زمستان طبخ می‌شود که برای شب یلدا هم می‌باشد که با میوه انار درست می‌شود. با انار می‌توان جدای خورش، دسر و آش‌های خوشمزه و متنوعی را طبخ کرد. در ادامه‌ی این پست آشپزی آسمونی همراه باشید و طرز تهیه خورش انار را آموزش ببینید.

طرز تهیه خورش انار خوشمزه-pomegranate
خورش انار

مواد لازم برای تهیه خورش انار

مرغ ۵ تکه
انار دانه شده ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
رب گوجه ۲ ق غ
شکر ۱ ق غ
نمک و فلفل به میزان لازم
زردچوبه ۱ ق چ
گلپر ۱ ق چ
روغن به میزان لازم

طرز تهیه خورش انار

تکه‌های مرغ را با نمک و زردچوبه سرخ کنید. سپس آن را به همراه ۲ لیوان آب جوش بگذارید تا بپزد. در هنگام پخت، رب گوجه‌فرنگی را به مرغ بیفزایید تا خوشرنگ شود.

پیاز خلالی خرد شده را با کمی روغن در تابه تفت دهید، سپس دانه‌های انار را به پیاز افزوده و به تفت دادن ادامه دهید. وقتی مرغ کاملا پخت، مخلوط انار و پیاز را به آن افزوده، حرارت را ملایم نموده و بگذارید تا به مدت نیم ساعت غذا جا بیفتد. در انتها فلفل و گلپر را به غذا اضافه کرده و اجاق را خاموش کنید. (می‌توانید یک قاشق غذاخوری شکر هم به خورش اضافه کنید تا طعم ترشی گرفته شود).

نکته:

  • در مازندران به خورش انار، رب انار، سیر و زعفران هم اضافه می‌کنند.
نظر خود را درباره «طرز تهیه خورش انار» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره طرز تهیه خورش انار فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.