زمان مطالعه: 11 دقیقه
تور لهستان

تور لهستان

تور لهستان همه ساله طرفداران خاص خود را دارد. و در همه فصول گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. تور...

تور لهستان همه ساله طرفداران خاص خود را دارد. و در همه فصول گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند.



تور لهستان
تور لهستان
تور لهستان

لهستان، کشوری در مرکز اروپا و پایتخت آن ورشو است.

لهستان کشوری با جاذبه‌های تاریخی زیبا و طبیعتی که ارزش آن را دارد تا این کشور دیدنی را به عنوان مقصد سفری چندروزه انتخاب کنید.

با راهنمای سفر به لهستان، همراه آسمونی باشید.

چرا که جاذبه های تور لهستان، راهنمای تور لهستان و ... را به طور کامل برای شما عزیزان شرح می دهیم.

جاذبه‌های گردشگری لهستان

لهستان، تاریخ پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است.

همین مسئله باعث شده که جاذبه‌های تاریخی متعددی در این کشور وجود داشته باشد؛

از جمله بناهای تاریخی، موزه‌ها و آثار معماری از دوره‌های مختلف. علاوه بر این در لهستان تعداد زیادی پارک ملی وجود دارد که فرصتی عالی برای رهایی از زندگی شلوغ شهری و قدم زدن در آرامش طبیعت است.

در ادامه با تعدادی از مهم‌ترین جاذبه‌ها و مقاصد گردشگری در این کشور آشنا می‌شویم.



تور لهستان
تور لهستان
تور لهستان

اردوگاه کار اجباری آشویتس (Auschwitz Concentration Camps) در لهستان

این اردوگاه کار اجباری خارج از شهر کراکوف قرار دارد و توسط نازی‌ها در دوران جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این مرکز به یک موزه تبدیل شده است و اکنون عموم مردم می‌توانند از آن بازدید کنند. این مجموعه، هزینه‌ی ورودی ندارد اما اگر می‌خواهید با تاریخ جنگ جهانی دوم و اردوگاه‌های کار اجباری نازی‌ها بهتر آشنا شوید و اطلاعات کاملی دریافت کنید باید برای بازدید از این موزه از تورهای همراه با راهنما استفاده کنید. راهنمای انگلیسی زبان هم در این مجموعه وجود دارد. اردوگاه شامل سه اردوگاه اصلی است. اتاق‌های گاز و کوره‌های آدم سوزی برای اولین بار در این اردوگاه به طور وسیع راه‌اندازی شدند.

این مجموعه اردوگاه‌ها، نزدیک به مرز آلمان - لهستان (پیش از جنگ) در سیلسیا قرار دارند. شعار معروف آلمانی «کار شما را آزاد خواهد کرد» (ARBEIT MACHT FREI)  به صورت یادگاری از آن دوران هنوز بر سر در معروف اردوگاه آشویتس به جای مانده است.



تور لهستان

معدن نمک ویلیچکا (Wieliczka Salt Mine) در لهستان



تور لهستان
تور لهستان
تور لهستان

این معدن برای اولین بار در قرون وسطی مورد استفاده قرار گرفته و یکی از مهم‌ترین صنایع کراکوف بوده است. این معدن تا سال 2007، نمک سفره تولید می‌کرد. امروزه دیگر از این معدن استفاده نمی‌شود و امروزه در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در این مجموعه‌ی دیدنی، گردشگران از غارها، اتاق‌ها، تندیس‌ها، شاپل‌ها، شمعدان‌ها و کلیساهایی دیدن می‌کنند که همگی از سنگ نمک و توسط معدنچیان تراشیده شده‌اند.

هر سال، 1/2 میلیون نفر از این مجموعه بازدید می‌کنند.

یک پلکان چوبی با 378 پله دسترسی به عمق 64 متری معدن را فراهم می‌کند.

تابلوی شام آخر داوینچی روی یکی از دیوارهای معدن تراشیده شده است.

وروتسلاوا (Wroclaw) در کشور لهستان

این شهر، پایتخت سابق سیلسیا، یکی از کمتر شناخته‌شده ترین مقصدهای گردشگری در لهستان است در حالی که در زمینه‌ی معماری می‌تواند با بسیاری از شهرهای بزرگ رقابت کند. این شهر زیبا، مقصدی ارزان و خلوت است و در کرانه‌ی رود اودر (Oder) قرار دارد. تاریخ این شهر به هزاران سال قبل برمی‌گردد و این شهر در طول تاریخ متعلق به کشورهای مختلفی از جمله پروسیا و آلمان بوده است. در این شهر دانشگاهی، تنوع فرهنگی را می‌توانید به وضوح مشاهده کنید. رویدادهای هنری و نمایشی متعددی در این شهر برگزار می‌شود. کلیسای جامع، باغ وحش، آب‌نمای مالتی‌مدیا، دانشگاه قدیمی شهر، سالن اپرا و کاخ وروتسواف از جاذبه‌های گردشگری مهمی هستند که در سفر به این شهر می‌توانید از آنها بازدید کنید.



تور لهستان
تور لهستان
تور لهستان

پارک ملی Białowieża در لهستان

این پارک ملی در مرز لهستان و بلاروس قرار دارد و میراث جهانی یونسکو است.

آخرین بازمانده‌های جنگل‌های باستانی که بیشتر مساحت اروپا را می‌پوشاندند در این پارک قرار دارند. این پارک تنها جایی است که در آن گاومیش اروپایی در محیط طبیعی خود زندگی می‌کند. مساحت این پارک، 152/2 کیلومترمربع است. این پارک گاهی آخرین منطقه‌ی طبیعی بکر اروپا نامیده می‌شود. بخش‌هایی از این پارک، مناطق حفاظت‌شده هستند و فقط دانشمندان اجازه‌ی ورود رایگان به این مناطق را دارند. بازدید سایر گردشگران محدود است و فقط در گروه‌های 20 نفره اجازه‌ی ورود به این بخش‌ها داده می‌شود و حضور یک راهنمای رسمی در میان گردشگران، اجباری است.



تور لهستان
تور لهستان
تور لهستان

کلیساهای صلح در کشور لهستان

این کلیساها بزرگترین کلیساها با اسکلت چوبی در اروپا هستند که در شهرهای Jawor و Swidnica قرار دارند. این کلیساها در اواسط قرن هفدهم میلادی ساخته شده‌اند و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. کلیسای واقع در Jawor، 43/5 متر طول، 14 متر عرض و 15/7 متر ارتفاع دارد. معماری به نام Albrecht von Saebisch آن را ساخته است.

ساخت این کلیسا در طول یک سال انجام شده و در سال 1655 به پایان رسیده است.



تور لهستان
تور لهستان
تور لهستان

تونل‌های زیرزمینی شچچین  (Szczecin) در لهستان

این تونل‌های بتنی زیر شهر شچچین قرار گرفته‌اند و در دهه‌ی 1940 به عنوان پناهگاه مورد استفاده قرار می‌گرفتند. تورهای مختلفی برای بازدید از این مجموعه با موضوعات جنگ جهانی دوم و جنگ سرد برگزار می‌شود. از دیگر دیدنی‌های شهر شچچین می‌توان به آثار معماری آن اشاره کرد. این شهر موزه‌ها و گالری‌های متعددی دارد و رویدادهای فرهنگی زیادی در آن برگزار می‌شود. بخش تاریخی شهر، قلعه‌ی Ducal، تالار شهر، فواره‌ی عقاب سفید و کاخ Joński از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند.

گشت و گذار در پارک‌های ملی در کشور لهستان

پارک‌های ملی لهستان فقط یک درصد از مساحت این کشور را در بر می‌گیرند اما تعداد آنها زیاد است.

23 پارک ملی در این کشور وجود دارد که کوچک‌ترین آن پارک ملی Ojcowski است.

وسعت این پارک در ابتدا 14 کیلومترمربع بوده و بعدها به 21 کیلومترمربع رسیده است.

در این پارک کوچک علاوه بر صخره و دره، بیش از 400 غار هم وجود دارد.

بزرگترین غار این پارک، Łokietek نام دارد و عمق آن به 320 متر می‌رسد.

این پارک از نظر تنوع زیستی هم قابل توجه است.

بیش از 5500 گونه‌ی مختلف جانداران در این پارک زندگی می‌کنند.



تور لهستان
تور لهستان
تور لهستان

قلعه‌ی Wawel



تور لهستان
تور لهستان
تور لهستان

یکی از بهترین نمونه‌های قلعه‌های قرون وسطایی، همین قلعه است که اهمیت تاریخی زیادی برای لهستان دارد. این قلعه در کراکوف قرار دارد. در همین مجموعه‌ی تاریخی یک موزه هم وجود دارد که در آن می‌توانید از پرده‌های نقش‌دار قرون وسطایی، جواهرات خانواده‌ی سلطنتی و میراث امپراتوری عثمانی دیدن کنید. این قلعه‌ی دیدنی یکی از بزرگترین قلعه‌ها در لهستان است و تمام سبک‌های معماری اروپایی از دوره‌های قرون وسطی، رنسانس و باروک را به نمایش می‌گذارد. این مجموعه به عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب شده و برای قرن‌ها محل زندگی خانواده‌ی سلطنتی و مقر پادشاه بوده است. این قلعه 7040 مترمربع وسعت دارد و مراحل ساخت آن در قرن‌های سیزدهم و چهاردهم طی شده است.

در سال 2015، یک میلیون 500 هزار نفر از این قلعه‌ی تاریخی بازدید کرده‌اند.

کلیساهای چوبی لهستان کوچک جنوبی در لهستان

این کلیساها که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند، 6 کلیسای کاتولیک رومی هستند که معماری مذهبی ادوار مختلف تاریخ را به نمایش می‌گذارند؛ از قرون وسطی تا سبک گوتیک، روکوکو، باروک و... گنبدهای پیازی و صلیب‌های یونانی از دیگر ویژگی‌های این کلیساها هستند که از نظر تاریخی و معماری اهمیت زیادی دارند.

مجموعه‌ی این چند کلیسا امروزه به یک موزه‌ی روباز بزرگ تبدیل شده‌اند.



تور لهستان
تور لهستان
تور لهستان

گدانسک (Gdansk) در کشور لهستان

گدانسک یک شهر تاریخی زیباست که در گذشته با نام دانتسیگ (Danzig) شناخته می‌شد. البته بیشتر بخش‌های این شهر بعد از جنگ بازسازی شده است اما هنوز هم رد پای تاریخ را می‌توانید در گوشه و کنار آن نظاره کنید. این شهر در شمال لهستان و در مجاورت دریای بالتیک قرار دارد. موزه‌ی ملی، دروازه‌ی طلایی، دروازه‌ی سبز، فواره‌ی نپتون، تئاتر شکسپیر و کلیساهای تاریخی متعدد از دیدنی‌های این شهر زیبا هستند.



تور لهستان
تور لهستان
تور لهستان

منطقه‌ی Kalwaria Zebrzydowska در لهستان

این مجموعه که میراث جهانی یونسکو است، میزبان یکی از مهم‌ترین بناهای مذهبی لهستان یعنی صومعه‌ای است که قدمت آن به قرن هفدهم میلادی برمی‌گردد.

این صومعه به خوبی حفظ و نگهداری شده و نمونه‌ی فوق‌العاده‌ای از سبک معماری منریسم است.

تورهای بازدید از این مجموعه رایگان هستند و باید آنها را از قبل رزرو کنید.



تور لهستان
تور لهستان
تور لهستان

لوبلین (Lublin) در کشور لهستان

لوبلین یکی از مهم‌ترین شهرهای شرق لهستان است که در دوران قرون وسطی، یک مرکز مهم تجاری و نظامی بوده است. این شهر سبک معماری خاص خود را دارد که رنسانس لوبلین نامیده می‌شود. در سفر به این شهر از دروازه‌های قدیمی، صومعه و قلعه‌ی آن دیدن کنید.

بلندترین تندیس پاپ در لهستان

تندیس پاپ ژان پل دوم که لهستانی بود، 13/8 متر طول دارد و از فایبرگلاس ساخته شده است.

این تندیس در شهر چستوهووا (Częstochowa) یکی از شهرهای جنوبی لهستان واقع شده است.

ورشو پایتخت لهستان

ورشو، پایتخت لهستان، رویدادهای تاریخی متعددی را پشت سر گذاشته است.

در موزه‌های متعدد این شهر می‌توانید در مورد تاریخ متلاطم این کشور، اطلاعات جامعی به دست آورید. بخش قدیمی شهر یکی از دیدنی‌های ورشو است که نباید آن را از دست بدهید. مناطق مدرن ورشو در کنار این منطقه‌ی تاریخی، تلفیقی دیدنی از سنت و مدرنیته هستند. قلعه‌ی ورشو یکی دیگر از جاذبه‌های تماشایی شهر است. این شهر در جریان جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دید. سابقه‌ی سکونت در ورشو به قرن نهم میلادی برمی‌گردد. کاخ‌ها، کلیساها و آثار تاریخی متعددی در ورشو به خصوص در منطقه‌ی تاریخی آن وجود دارند که در سفر به این شهر باید از آنها دیدن کنید. این آثار قدیمی در کنار بناهای مدرن و آسمان‌خراش‌های دیدنی، جلوه‌ی دیگری به شهر دیدنی ورشو داده‌اند.



تور لهستان
تور لهستان
تور لهستان

در ادامه با چند جاذبه‌ی شهر ورشو بیشتر آشنا می‌شویم.

شهر قدیم ورشو  در لهستان

این منطقه‌ی تاریخی شهر ورشو یکی از مهم‌ترین جاذبه‌هایی است که در سفر به این شهر باید از آن دیدن کنید. این شهر قدیمی در میان سایر شهرهای قدیمی اروپایی، جدیدتر است. از خیابان‌های سنگ‌فرش این منطقه عبور کنید تا از بخش‌های مختلف این منطقه مثل Castle Square و Market Square دیدن کنید. از سر زدن به خیابان‌های خلوت و کم رفت و آمد این منطقه نترسید تا بتوانید جاذبه‌های تاریخی و زیبایی را کشف کنید که از چشم بیشتر گردشگران دور می‌مانند.

مسیر سلطنتی کشور لهستان

این مسیر به خاطر بناهایی که در ابتدا و آخر آن قرار دارد، مسیر سلطنتی نام گرفته است.

اقمتگاه سلطنتی Wilanow و قلعه‌ی سلطنتی در ابتدا و انتهای این مسیر قرار دارند.

با قدم زدن در این مسیر سنگ‌فرش سفری به تاریخ و گذشته‌ی ورشو را تجربه خواهید کرد. مسیر خود را ادامه دهید تا به کاخ ریاست جمهوری برسید. هتل بریستول یکی دیگر از دیدنی‌های شهر و نمادی از جذابیت قرن بیستم است. خیابان نیو ورلد (New World) جایی است که تاریخ و عصر حاضر به هم می‌پیوندند. بهترین فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و خانه‌های تاریخی را در این خیابان خواهید دید.

میدان Trzech Krzyzy به معنای سه پادشاه، یکی از مهم‌ترین تقاطع‌ها در مسیر سلطنتی بوده اما امروزه به فروشگاه‌های لوکس‌ شهرت دارد. قصر سلطنتی Wilanow یکی از معدود بناهایی است که از جنگ جهانی دوم جان سالم به در برده است و بازدید از آن خالی از لطف نیست.



تور لهستان
تور لهستان
تور لهستان

پارک Lazienki در لهستان

این پارک که ریه‌ی سبز ورشو هم نامیده می‌شود، مکانی عالی برای فاصله گرفتن از شلوغی شهر و استراحت در طبیعت و فضای باز است. آمفی‌تئاتر، دریاچه‌ی مصنوعی و سایر امکانات رایج پارک‌های شهری در این پارک وجود دارد. حتی در شلوغ‌ترین روزهای اخر هفته، به راحتی می‌توانید یک جای خلوت و دنج برای استراحت در این پارک پیدا کنید.

رژیم غذایی لهستان در طول تاریخ به مرور زمان تغییر کرده و سبک آشپزی امروزی آن با تاثیر از کشورهای اطراف و رویدادهای تاریخی، شکل گرفته است. بسیاری از کشورهای اروپای مرکزی بر آشپزی لهستان تاثیرگذار بوده‌اند. غذاهای این کشور از نظر مواد گوشتی، سبزیجات و ادویه، غنی هستند. در لهستان استفاده از نوعی نودل خاص به نام kluski و غلاتی تحت عنوان kasha رواج دارد. در آشپری این کشور از خامه و تخم‌ مرغ زیاد استفاده می‌شود. غذاهای سنتی این کشور مراحل آماده‌سازی طولانی‌ای دارند و بسیاری از اهالی این کشور برای تهیه‌ی غذای سنتی به خصوص برای مناسبت‌های خاص مثل کریسمس زمان زیادی را در نظر می‌گیرند.

غذاهای سنتی لهستانی، پرکالری هستند اما اگر یک بار آنها را امتحان کنید، عاشق طعم و عطر بی‌نظیر آنها می‌شوید. در این کشور از انواع گوشت به وفور در طبخ غذا استفاده می‌شود و البته لهستان به نان‌های عالی و سوسیس‌های لذیذش شهرت دارد. در ادامه با لذیذترین غذاهای سنتی لهستان آشنا می‌شویم.



تور لهستان
تور لهستان
تور لهستان

Pierogi، دامپلینگ لهستانی

دامپلینگ‌ها قطعات خمیر کوچکی هستند که با مواد مختلف پر می‌شوند و در کشورهای مختلف به شیوه‌ها و با مواد مختلف تهیه می‌شوند. در لهستان عموما از گوشت، توت فرنگی و سیب زمینی پخته، پنیر و پیاز سرخ شده برای پر کردن دامپلینگ‌ها استفاده می‌کنند. این غذا همیشه برای کریسمس سرو می‌شود.



تور لهستان
تور لهستان
تور لهستان

Rosół، سوپ مرغ نوعی غذا در کشور لهستان

یکی از رایج‌ترین انواع سوپ که در لهستان تهیه می‌کنند همین سوپ است.

این سوپ را در روزهای سرد زمستانی می‌پزند.

پخت آن بسیار ساده و سریع است. معمولا آن را با نودل خانگی تهیه می‌کنند.

مواد مورد نیاز برای تهیه‌ی این سوپ عبارت است از:

آب، گوشت مرغ، پیاز، تره فرنگی، کرفس، جعفری و کلم. برای طعم‌دار کردن غذا از نمک و فلفل استفاده می‌کنند.



تور لهستان
تور لهستان
تور لهستان

Gołąbki، رول کلم نوعی غذا در کشور لهستان

این غذای سنتی لهستانی با گوشت خرد شده، برنج، پیاز و قارچ تهیه می‌شود. این مواد را در برگ کلم می‌پیچند. این رول‌های کلم را قبل از سرو یا در روغن سرخ می‌کنند یا در آب می‌پزند.



تور لهستان
تور لهستان
تور لهستان

Polskie naleśniki، پنکیک لهستانی

پنکیک لهستانی بسیار نازک است و با مواد مختلفی مثل انواع پنیر، شکر، مربا، میوه‌جات یا با گوشت و سبزیجات سرو می‌شود.

این غذای لذیذ و ساده با کلم، گوشت، نودل و پاستای خانگی، سبزیجات، هویج و پیاز سرخ‌کرده تهیه می‌شود.



تور لهستان
تور لهستان
تور لهستان

Śledź w oleju z cebulą، شاه‌ماهی سرخ شده با پیاز ، نوعی غذا در کشور لهستان

شاه‌ ماهی، نوعی ماهی روغنی است که در آب‌های کم‌ژرفا و معتدل اقیانوس آرام شمالی و اقیانوس اطلس شمالی و دریای بالتیک زندگی می‌کند. برای طبخ این ماهی، روش‌های مختلفی وجود دارد. در لهستان آن را با خامه‌ی ترش و ترشی پیاز سرو می‌کنند یا به شکل سرخ کرده با سیر و پیاز.



تور لهستان
تور لهستان
تور لهستان

Bigos نوعی غذا در کشور لهستان

این غذا یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین غذاهای لهستان است. مواد اولیه‌ی تهیه‌ی این خوراک، عبارت است از کلم، کلم ترش، انواع مختلف گوشت و سوسیس، قارچ، آلو، پیاز و ادویه‌جات.



تور لهستان
تور لهستان
تور لهستان

Kotlet schabowy، کتلت لهستانی



تور لهستان
تور لهستان
تور لهستان

این کتلت یکی از غذاهای قدیمی و لذیذ لهستان است که معمولا با گوشت خوک تهیه می‌شود و آن را با پوره‌ی سیب زمینی و سالاد کلم سرو می‌کنند. همین غذا را با دستور یکسان با گوشت مرغ هم تهیه می‌کنند که این غذا برای مسلمانانی که گوشت خوک نمی‌خورند، مناسب است.

Gulasz، گولاش نوعی غذا در کشور لهستان

این غذا اصالتا متعلق به مجارستان است اما در لهستان هم با کمی تغییر در دستور اولیه، رواج دارد. این غذا، خوراکی است که با گوشت تهیه و با سیب زمینی و سبزیجات سرو می‌شود. این خوراک را با پیاز و فلفل، طعم‌دار می‌کنند.



تور لهستان
تور لهستان
تور لهستان

کوکی کرواسان لهستانی (Polish croissant cookies)

این دسر لذیذ یکی از محبوب‌ترین دسرهای لهستانی است. برای تهیه‌ی آن خمیر پایه‌ی شیرینی را با مربا پر می‌کنند.

تور لهستان - اختصاصی آسمونی

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تور لهستان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تور لهستان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.