زمان مطالعه: 3 دقیقه
دیدارهای خاطره انگیز ; تیمی که در ثانیه 55 بازی، 10 نفره شد !

دیدارهای خاطره انگیز ; تیمی که در ثانیه 55 بازی، 10 نفره شد !

دیدارهای خاطره انگیز/ اختصاصی آسمونی – مهدی زارعیتیمی که در ثانیه 55 بازی، 10 نفره شد ! شكی نیست كه...

دیدارهای خاطره انگیز/ اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

تیمی که در ثانیه 55 بازی، 10 نفره شد !

  شکی نیست که در اواخر دهه 80 میلادی« انزو فرانچسکولی» یکی از بهترین مهاجمان دنیا بود. اما او در روزهایی بازی می‌کرد که اروگوئه در شمار بهترین‌های دنیا شناخته نمی‌شد. با این وجود ضعف اروگوئه سبب نشد که فرانچسکولی به کلّی از بزرگترین صحنه فوتبال دنیا دور بماند. به گزارش آسمونی ، در سال 1986، تیم اروگوئه پس از 12 سال مجدداً شانس حضور در مرحله نهایی جام جهانی را به دست آورده بود. با این حال، اولین مسابقه آنها در جام جهانی، سخت‌ترین مسابقه‌ای بود که می‌شد تصور کرد. اروگوئه در این دیدار باید به مصاف نایب قهرمان جام جهانی قبل می‌رفت؛ آلمان غربی.

player-fired-in-55-sec
player-fired-in-55-sec

اما ترکیبی از شانس و مقاومت و تلاش سبب شد که اروگوئه خیلی زود به گل برسد و درنهایت به یک تساوی (1-1) دست یابد. به گزارش آسمونی ، فرانچسکولی معقتد است که اروگوئه باید برنده آن دیدار می‌شد: « ما در آن بازی مستحق پیروزی بودیم. باور این مسأله برای ما هم سخت بود زیرا آلمان هر چقدر توانست. روی تیم ما فشار آورد و سرانجام نیز مسابقه را به تساوی کشاند. زیرا ما به قصد آفساید‌گیری از محوطه جریمه خودمان بیرون آمدیم. در حالی که کلاوس آلوفس در آفساید نبود. بله! چیزی تا پیروزی باقی نمانده بود. . . »

دیدارهای خاطره انگیز ; تیمی که در ثانیه 55 بازی، 10 نفره شد !
دیدارهای خاطره انگیز ; تیمی که در ثانیه 55 بازی، 10 نفره شد !

به گزارش آسمونی ، کسب تساوی برای اروگوئه، شروع خوبی محسوب می‌شد. اما نه در گروهی که درجام جهانی مکزیک به گروه مرگ معروف شده بود. اروگوئه در دیدار دوم باید به مصاف دانمارک می‌رفت. دانمارکی‌ها برای نخستین بار در جام جهانی حاضر شده بودند. اما نمایش درخشان آن‌ها در رقابت‌های دو سال قبل جام ملّت‌های اروپا در فرانسه، همه را مطمئن ساخته بود که نباید این تیم را دست کم گرفت. دانمارکی‌ها در آغاز مسابقه با اروگوئه دو گل زدند اما پنالتی فرانچسکولی در نیمه اول، نتیجه را (2-1) کرد و اختلاف را به حداقل رساند. اما شرایط در نیمه دوم غیرقابل باور بود!

player-fired-in-55-sec
player-fired-in-55-sec

فرانچسکولی درباره آن نیمه چنین می‌گوید: «ما در نیمه نخست، مسابقه را (2-1) باختیم. گلی که به ثمر رساندم، درست در پایان نیمه زده شد. حتی پس از گل به‌سرعت به سوی توپ دویدم تا آن را ازدرون دروازه بردارم و در مرکز زمین قرار دهم. ما مطمئن بودیم که می‌توانیم گل تساوی را به ثمر برسانیم اما درهمان نیمه یکی از بازیکنان ما اخراج شد و چنین اتفاقی در این گونه مسابقات، کار را برای تیم ده نفره بسیار دشوار می‌سازد. به گزارش آسمونی ، موضوع اصلی این بود که ما برای رسیدن به نتیجه مساوی بازی می‌کردیم و همین امر سبب شد که فضاهای خالی زیادی در دفاع اروگوئه ایجاد شود. از قضا آنها بازیکنان سریعی همچون لارسون داشتند و نهایت استفاده را از این فضاها بردند. ما دیگر کنترل مسابقه را از دست داده‌ بودیم. هیچ وقت فکرش را نمی‌کردیم که چنین اتفاقی برای تیم ما رخ دهد.»

دیدارهای خاطره انگیز ; تیمی که در ثانیه 55 بازی، 10 نفره شد !
دیدارهای خاطره انگیز ; تیمی که در ثانیه 55 بازی، 10 نفره شد !

تیم ملی علاوه بر شکست (1-6) به دانمارک، تصویر زشت دیگری نیز از خود به جای گذاشت. با آن که در آن ایام، با خطاهای بازیکنان برخورد چندانی نمی‌شد اما اروگوئه در هر دو مسابقه نخست خود، به ضدفوتبال روی آورد و با خطاهای بسیار خشن، حریفان را قلع و قمع کردند! به گزارش آسمونی ، در آخرین دیدار مرحله گروهی در برابر اسکاتلند، شهرت منفی اروگوئه گریبان این تیم را گرفت وخوزه باتیستا فقط پس از گذشت 55 ثانیه از مسابقه با کارت قرمز داور مواجه شد. البته اروگوئه موفق شد آن دیدار را با تساوی صفر بر صفر پایان برساند و به عنوان یکی از تیم‌های سوم گروه‌ها راهی مرحله بعدی شود. این در حالی بود که اومار بوراس مربی تیم مجبور بود به دلیل اخراج مقابل اسکاتلند، دیدار مرحله یک هشتم نهایی را از سکوها تماشا کند. اروگوئه در برابر آرژانتین با حداقل اختلاف و دریافت یک گل، مسابقه را واگذار کرد.

player-fired-in-55-sec
player-fired-in-55-sec

فرانچسکولی از آخرین مسابقه اروگوئه این گونه یاد می‌کند: « در آن دیدار همه چیز به کوچک‌ترین اتفاقات وابسته بود. مثل توپی که ممکن بود به جای تور بر تیر دروازه بنشیند یاپنالتی که گرفته نشود. این اتفاقات سبب حذف یکی از دو تیم می‌شد. تاریخ فوتبال سرشار از چنین حوادثی است. به هر حال من شخصاً خیلی خوشحالم که در دو جام جهانی و 4 کوپاآمه ریکا حضور داشته‌ام. من از دوران بازی در تیم ملی اروگوئه، خاطرات فوق‌العاده‌ای دارم. »

دیدارهای خاطره انگیز ; تیمی که در ثانیه 55 بازی، 10 نفره شد !
دیدارهای خاطره انگیز ; تیمی که در ثانیه 55 بازی، 10 نفره شد !

اما نظر فرانچسکولی درباره تغییرات فوتبال در روزگار کنونی چیست؟ « من از فوتبال امروز خوشم می‌آید. بله‌! هنوز هم فوتبالیست‌هایی مثل من در فوتبال، اهمیت زیادی دارند. به گزارش آسمونی ، در طول تاریخ فوتبال، بازیکنان تکنیکی عاملی تعیین کننده بوده‌اند. می‌دانم که فوتبال امروز با فوتبال 20 یا 30 سال پیش از زمین تا آسمان تفاوت دارد. هر چند که به نظر من تغییرات فوتبال از جهت توجه به بازیکنان مثبت بوده است. »

نظر خود را درباره «دیدارهای خاطره انگیز ; تیمی که در ثانیه 55 بازی، 10 نفره شد !» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره دیدارهای خاطره انگیز ; تیمی که در ثانیه 55 بازی، 10 نفره شد ! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.