زمان مطالعه: 6 دقیقه
پلاسما جت، روشی نوین برای جوانسازی پوست

پلاسما جت، روشی نوین برای جوانسازی پوست

پلاسما جت یا پلاسما تراپی یک روش درمانی غیر تهاجمی است که انقلابی در صنعت زیبایی ایجاد کرده است. یکی از مهم ترین کاربردهای پلاسما جت، لیفت یا رفع افتادگی پل

پلاسما جت، روشی نوین برای جوانسازی پوست

وقتی صحبت از جوانسازی پوست می شود اولین روش هایی که به ذهنمان می‌آیند بوتاکس، لیفت و روش‌های جراحی تهاجمی است؛ اما بسیاری از کسانی دچار مشکلات پوستی هستند و به طور کلی قصد جوانسازی پوست خود را دارند تمایل دارند با یک روش با عوارض و هزینه کم را انتخاب کنند. پیشنهاد ما به این افراد روش نوین پلاسما جت است. پلاسما جت یک روش غیرتهاجمی است که با استفاده از انرژی پلاسما، باعث تحریک پوست برای تولید کلاژن و الاستین می‌شود. این امر منجر به رفع چین و چروک، افتادگی پوست، لک‌های پوستی و منافذ باز پوست می‌شود. در این مقاله ما در مورد ماهیت روش پلاسما جت،کاربردها، نحوه انجام و عوارض آن صحبت خواهیم کرد پس اگر قصد انجام پلاسما جت  بر روی پوست خود را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پلاسما جت چیست؟       

پلاسما جت، روشی نوین برای جوانسازی پلک ها
پلاسما جت، روشی نوین برای جوانسازی پوست

در روش پلاسما جت، از یک دستگاه مخصوص استفاده می‌شود که یک جریان گاز یونیزه شده را به سطح پوست می‌رساند. این جریان گاز باعث ایجاد یک میدان الکتریکی بین پوست و دستگاه می‌شود. این میدان الکتریکی باعث ایجاد گرما در سطح پوست می‌شود که منجر به تبخیر لایه‌های سطحی پوست می‌شود.تبخیر لایه‌های سطحی پوست باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست می‌شود. کلاژن و الاستین پروتئین‌هایی هستند که باعث استحکام و انعطاف‌پذیری پوست می‌شوند.

افزایش تولید این پروتئین‌ها باعث روشن شدن پوست، سفت شدن و کوچک کردن منافذ پوست، استفاده می‌شود. پلاسما جت، تولید کلاژن برای جوانسازی طولانی‌مدت پوست را تقویت می‌کند. به عبارت دیگر، پلاسما جت با انقباض و سفت کردن الیاف داخل پوست و تحریک فعالیت کلاژن و فیبروبلاست،  موجب بازسازی پوست از سمت داخل به بیرون می‌شود.

تکنولوژی پلاسما جت

پلاسما جت سه نوع گاز پلاسما تولید می‌کند که هرکدام از آن‌ها اثربخشی متفاوتی در طول درمان ایجاد می‌کند:

  • پلاسمای اتمسفر سرد (CAP): پلاسمای سرد در فواصل کوتاه ایجاد می‌شود که کلاژن را تحریک و موجب جوان‌سازی پوست می‌شود.
  • جی پلاسما: در این روش، هلیوم به گاز پلاسما تبدیل می‌شود؛ فیبروبلاست و کلاژن را تحریک می‌کند. به علاوه دستگاه جت پلاسما دارای جریان میکرو است که عضلات را سفت می‌کند.
  • پلاسمای اوزون: اکسید اکسیژن مخلوط شده با جی پلاسما، باعث ایجاد پلاسمای اوزون می‌شود که موجب از بین بردن باکتری های سطحی پوست و کاهش التهاب روی پوست می‌گردد.

 این روش بدون درد است و بدون نیاز به جراحی و بیهوشی، از طریق سوزاندن نقاط ریزی بر روی سطح پوست انجام می‌شود. این کار باعث می‌شود تا پس از بازسازی، عمق چروک‌ها برروی پوست کم‌تر شود؛ در نتیجه روزنه‌ها کوچک‌تر و پوست در آن نقطه، لیفت می‌شود. لیفت پوست از طریق پلاسما جت تقریباً در هر نقطه از صورت و بدن(صورت، گردن، شکم، زانو، سینه، دست ها و غیره) قابل انجام است.

 

درمان پلاسما جت بستگی به میزان افتادگی پوست شما دارد و معمولا در سه یا چهار جلسه درمانی صورت می گیرد و بین 10-15 دقیقه نیز به طول می انجامد. به طور طبیعی نقطه مورد نظر ممکن است تا چند روز متورم و قرمز شود. توجه داشته باشید که پس از پلاسماجت تا 24 ساعت نباید از هیچ گونه وسایل آرایشی استفاده شود.

کاربردهای پلاسما جت

کاربرد های پلاسما جتبرای درمان موارد زیر می‌توان از پلاسما جت استفاده کرد:

  • درمـان جوش
  • کم کردن لکه های پیری و خال های رنگی
  • کاهش نقاط قرمز ایجاد شده روی پوست
  • از بین بردن چروک های صورت و گردن
  • درمان افتـادگی پلـک
  • درمان چین و چروک و خطوط کنار چشم یا پنجه کلاغی
  • درمان چین و چروک و خطوط دور دهان
  • درمان چین و چروک و خطوط نواحی جلوی گوش

نحوه انجام پلاسما جت

بسته به ناحیه تحت درمان، یک بی‌حسی موضعی به وسیله  تزریق یا کرم بی‌حس‌کننده، قبل از انجام پلاسما جت برروی پوست شما استعمال شود. به عنوان مثال، برداشتن خال به بی‌حسی نیاز دارد؛ در حالی که لیفت بدون جراحی، معمولاً با کرم بی‌حس‌کننده انجام می‌شود. هنگامی که جریان انرژی پلاسما به پوست منتقل می‌شود،  درون پوست احساس گرما خواهید کرد که بسته به آستانه درد شما، ممکن است ناراحتی خفیفی برای شما ایجاد کند. ناحیه چشم و اطراف دهان نسبت به سایر نواحی حساس‌تر است و ممکن است دردناک‌تر باشد؛ البته به محض اتمام انجام پلاسما جت، این درد خفیف فروکش خواهدکرد.

تعداد جلسات درمانی

درمان با این روش، بستگی به میزان افتادگی پوست شما دارد و معمولاً در سه یا چهار جلسه درمانی، صورت می‌گیرد. در برخی موارد شما با انجام یک یا دو جلسه درمانی از طریق پلاسما جت، به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید؛ به‌عنوان مثال برای انجام لیفت چشم، معمولاً فقط یک یا دو جلسه درمانی لازم است تا درمان کامل شود. همچنین برای برداشتن خال، زگیل و زائده‌های پوستی، فقط یک جلسه درمان با پلاسما جت لازم است.هر جلسه درمان ،حدود 15 دقیقه طول می‌کشد و با یک جلسه، شاهد بهبودی فوری خواهید بود. به طور طبیعی، نقطه مورد نظر ممکن است تا چند روز متورم و قرمز شود. با این حال، مانند تمام درمان‌های محرک کلاژن، بازسازی کلاژن به زمان نیاز دارد و نتایج نهایی در حدود 8 تا 12 هفته بعد، مشاهده می‌شود.

درمان افتادگی پلک با پلاسما جت

افتادگی پلک یک نگرانی رایج مرتبط با افزایش سن است که می تواند باعث ظاهری خسته و پیر شود. پلاسماجت یک روش زیبایی غیرتهاجمی است که از انرژی پلاسما برای سفت کردن پوست و رفع افتادگی پلک استفاده می کند.

نحوه عملکرد پلاسماجت

پلاسماجت با استفاده از دستگاهی که انرژی پلاسما را ساطع می کند، کار می کند. این انرژی به صورت پرتو کنترل شده ای به نواحی مورد نظر روی پلک ها اعمال می شود. انرژی پلاسما آسیب های ریز ریز روی سطح پوست ایجاد می کند. این آسیب ها باعث تصعید می شوند، که فرآیندی است که ماده جامد را به گاز تبدیل می کند. تصعید، بافت اضافی را از بین می برد و تولید کلاژن را تحریک می کند، پروتئینی که به خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند.

تاثیر پلاسماجت

افزایش تولید کلاژن باعث سفت شدن پوست می شود و به طور موثر افتادگی را کاهش می دهد. دقت پلاسماجت امکان درمان هدفمند را فراهم می کند و اطمینان حاصل می کند که فقط مناطق مورد نظر تحت تأثیر قرار می گیرند.

پلاسماجت بینی

plasma-jet-a-new-way-to-rejuvenate-the-eyelids
plasma-jet-a-new-way-to-rejuvenate-the-eyelids

افرادی که بینی گوشتی دارند می توانند با انجام پلاسماجت به بینی خود فرم بدهند و پوست آن را جمع‌تر کنند. در این روش با سوزاندن نقاطی از پوست بینی، اندازه بینی کوچک تر می‌شود. از آنجایی که پلاسماجت یک روش درمانی غیرتهاجمی است، نمی‌توان انتظار داشت که این روش مانند جراحی بینی ماندگاری زیادی داشته باشد.

مراقبت‌های بعد از درمان پلاسما جت

پس از انجام پلاسما جت، کانال‌های پوست باز هستند، بنابراین مهم است که به مدت 12 ساعت چیزی روی پوست قرار نگیرد. از انجام ورزش و سونای بخار به مدت 12 ساعت خودداری کنید. تلفن همراه خود را استریل کنید، به پوست خود دست نزنید و روی یک بالش تمیز بخوابید تا از آلوده‌کردن باکتری‌ها به نواحی تازه درمان شده جلوگیری کنید. روند بهبود پس از انجام پلاسما جت، شامل پوسته پوسته شدن (که باید به طور طبیعی از سطح پوست جدا شود) است که حدود یک هفته خواهد بود.

عوارض جانبی بعد از درمان با پلاسما جت

عوارض جانبی قابل توجهی پس از درمان وجود ندارد. ممکن است کمی قرمزی داشته باشید و پوستتان تا حدودی سفت شود.

طول ماندگاری درمان با پلاسما جت

نتایج حاصل از لیفت پوست با پلاسما جت می‌تواند 2 تا 5 سال دوام داشته باشد. مانند تمام روش‌های زیبایی، طول ماندگاری نتایج بر اساس سن، ژنتیک، سبک زندگی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و... متفاوت است که همه بیشتر آن‌ها قابل کنترل هستند. خدمات اضافی مانند میکرونیدلینگ سلول های بنیادی، درمان با نور قرمز و ... می‌تواند نتایج را بهبود بخشد و ممکن است توسط پزشک لیفت پوست ارائه شود.

موارد منع انجام پلاسما جت

پلاسما جت، مانند سایر روش‌های زیبایی، برای برخی افراد با شرایط خاص ممنوع است. این ممنوعیت‌ها به دلیل احتمال بروز عوارض جانبی جدی در این افراد است. از جمله این افراد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افرادی که باردار هستند.
  • افرادی که مبتلا به بیماری صرع هستند.
  • افرادی که هرگونه ایمپلنت فلزی دارند.
  • افرادی که مبتلا به بیماری سرطان هستند.
  • افرادی که یک وضعیت التهابی حاد در بدن آنها وجود دارد.
  • افرادی که لازم است حجم زیادی از پوست آن‌ها برداشته شود.

جمع‌بندی

پلاسما جت یک روش نوین برای درمان مشکلات سطحی پوست و بدون نیاز به جراحی و بیهوشی است که عوارض جانبی به‌خصوصی  ندارد. این روش در همه  نواحی بدن قابل انجام و طول ماندگاری آن 2 تا 5 سال است. جهت پیشگیری از آلوده شدن ناحیه درمان شده بعد از انجام پلاسما جت، نکات بهداشتی و حفاظتی را با دقت انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «پلاسما جت، روشی نوین برای جوانسازی پوست» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره پلاسما جت، روشی نوین برای جوانسازی پوست فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.