زمان مطالعه: 3 دقیقه
رزرو آنلاین بلیط هواپیما

رزرو آنلاین بلیط هواپیما

خرید اینترنتی بلیت هواپیما هواداران خاص خود را پیدا کرده است.

خرید اینترنتی بلیت هواپیما هواداران خاص خود را پیدا کرده است. در یک سایت جامع تمام پروازهای موجود از هر شرکت برای شما به نمایش گذاشته می شود و حق انتخاب بیشتری دارید. آسمونی در این بخش نکات مهمی که در زمان رزرو بلیط هواپیما یا خرید بلیط هواپیما باید در نظر داشته باشید را عنوان می کند.

 رزرو آنلاین بلیط هواپیما

رزرو آنلاین بلیط هواپیما
رزرو آنلاین بلیط هواپیما

برای خرید اینترنتی باید سه شرط زیر را داشته باشید:

  • باید یک ایمیل باید داشته باشید تا بتوانید ثبت نام کنید. اگر ندارید برای خود یک حساب ایجاد کنید.
  • یک کارت بانکی عضو شتاب که رمز دوم آن را هم داشته باشید. اگر رمز دوم ندارید می توانید از خودپرداز همان بانکی که در آن حساب دارید رمز دومتان را بگیرید.
  • به شرکت های هواپیمایی مراجعه کنید و بلیت خود را تهیه کنید و هم اینکه از یک سایت جامع این کار را انجام دهید.

قوانین و مقررات رزرو بلیط هواپیما

مقررات رزرو بلیط هواپیما
مقررات رزرو بلیط هواپیما

در تاریخ سفر انعطاف پذیر باشید

هرچه هنگام سفر انعطاف پذیرتر باشید، شانس شما نیز برای خرید بلیط ارزان قیمت بیشتر خواهد شد. سعی کنید روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بلیط خود را رزرو کنید. سعی کنید در تعطیلات مهم از رزرو پرواز خودداری کنید، زیرا ممکن است قیمت بلیط‌ها دو برابر شود. اگر بتوانید صبح زود یا اواخر شب سفر کنید، بلیط ارزان تری خواهید گرفت. معمولا مسافران تمایلی به رزرو بلیط های اواخر شب و اوایل صبح ندارند.

هزینه های اضافی را فراموش کنید

می توانید هنگام رزرو بلیط هواپیما از خدمات اضافی رزرو صندلی صرف نظر کنید یا صندلی هایی را انتخاب کنید که قیمت ارزان تری دارند. اگر مطمئن هستید که سفر خود را به موقع انجام می دهید، پس به سراغ بلیط غیر قابل استرداد بروید، زیرا قیمت آنها ارزان تر از سایر بلیط ها است. همچنین می توانید از بردن بار بیشتر نیز صرف نظر کنید. هر اندازه بار سفر شما بیشتر شود، هزینه شما نیز بیشتر می شود.

سایت های مختلف را بررسی کنید

سایت های معروف زیادی برای جستجوی بلیط هواپیما وجود دارد، متعهد به جستجوی تنها یکی از آنها نباشید، بلکه سعی کنید در سایر سایت های معروف جستجو کنید تا مطمئن شوید که بهترین و ارزان بلیط هواپیما را برای خود رزرو می کنید.

رزرو مستقیم از ایرلاین

از دیگر نکات مهم خرید بلیط هواپیما می توان به رزرو مستقیم از ایرلاین اشاره کرد. گاهی اوقات رزرو مستقیم از ایرلاین ارزانتر است، مخصوصا ایرلاین های ارزان قیمتی که بخشی از بلیط ها را نگه می دارند و در سایت های جستجو منتشر نمی کنند.

زودتر رزرو کنید، اما نه خیلی زود

اطلاعات موجود مبنی بر این است که، بهتر است بلیط سفرهای بین المللی را ۵ الی ۷ هفته قبل از تاریخ سفر رزرو کنید. همچنین سفرهای داخلی را نیز یک هفته قبل از تاریخ سفر رزرو کنید، زیرا هر اندازه به تاریخ سفر نزدیک شوید، ممکن است هزینه بلیط افزایش پیدا کند.

عوامل متعددی می تواند بر تاریخ رزرو پرواز تأثیر بگذارد، بنابراین بسیار مهم است که قبل از سفر، پرواز خود را در زمان مناسب رزرو کنید تا در هنگام رزرو پرواز بهترین پیشنهادات را دریافت کنید.

رزرو در لحظه آخر

برخی از شرکت های هواپیمایی در صورت پر نشدن صندلی های خود، تصمیم می گیرند در آخرین شب سفر، کرایه های خود را به شدت کاهش دهند.

به جای بلیط رفت و برگشت پروازهای جداگانه رزرو کنید

سعی کنید سفر رفت و برگشت را جداگانه جستجو کنید، گاهی اوقات می توانید بلیط های ارزان تری را از این طریق تهیه کنید.

شبکه های اجتماعی را دنبال کنید

حساب های هواپیمایی مورد علاقه خود را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید. معمولاً این شرکت‌ها پیشنهادات ویژه خود را ابتدا از طریق حساب‌هایشان منتشر می‌کنند، یک پیگیری خوب به شما امکان می‌دهد قبل از همه؛ بلیط ارزان قیمت را تهیه کنید.

روی خطوط هوایی با خدمات محدود تمرکز کنید

برخی از خطوط هوایی، بلیط‌های ارزان‌تری نسبت به همتایان خود ارائه می‌دهند. معمولا پرواز های ارزان قیمت فضای کمتری برای صندلی ها دارند. همچنین ممکن است خدماتی مانند غذا و نوشیدنی در طول پرواز ارائه ندهند.

قبل از رزرو بهتر است وب سایت شرکت هواپیمایی مورد نظر را بررسی کنید و از جزئیات سفر آگاه شوید.

قبل از خرید از هزینه ها مطلع شوید

با توجه به هزینه های مختلف شرکت های هواپیمایی، بهتر است قبل از رزرو بلیط، قیمت ها را مقایسه کنید و از هزینه بار اضافه نیز مطلع شوید. شما باید هزینه های اضافی را نیز لحاظ کنید تا هزینه اضافی نداشته باشید. برای این کار می توانید با شرکت هواپیمایی تماس بگیرید و یا قوانین آنها را مطالعه کنید.

بهترین و بدترین صندلی های هواپیما

بهترین و بدترین صندلی های هواپیما
بهترین و بدترین صندلی های هواپیما

آمارهای جهانی می گویند، در صورت فرود اضطراری یا وقوع آتش سوزی تعدادی از صندلی های هواپیما شانس بهتری برای خروج و زنده ماندن در اختیار صاحبانشان می گذارند. نیتجه تحقیق دانشگاه گرینویچ بعد از بررسی 105 سانحه هوایی فاش کرده است مسافرانی که در قسمت جلوی هواپیما (تا ردیف 5)، پشت یا جلوی خروجی های اضطراری می نشینند، بیشترین شانس زنده ماندن را دارند و اما بدترین صندلی ها که در مسافرت های طولانی چند ساعته خواب و خوراک را از شما می گیرند، صندلی های روبروی دستشویی ها، صندلی های نزدیک آشپزخانه و صندلی های ردیف میانی هواپیما هستند که با بوی نامطبوع و رفت و آمد زیاد مسافران و مهماندارها آسایش شما را سلب می کنند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «رزرو آنلاین بلیط هواپیما» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره رزرو آنلاین بلیط هواپیما فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.