زمان مطالعه: 6 دقیقه
مکان های دیدنی شهر بارسلون

مکان های دیدنی شهر بارسلون

بارسلون یکی از شهرهای اسپانیا است که به واسطه زیبایی ها و مکان های دیدنی اش به یکی از پرجمعیت ترین شهرهای...

بارسلون یکی از شهرهای اسپانیا است که به واسطه زیبایی ها و مکان های دیدنی اش به یکی از پرجمعیت ترین شهرهای اسپانیا تبدیل شده است. شهر بارسلون بزرگترین شهر بندری دریای مدیترانه است که به خاطر همین ویژگی هر ساله مسافران و گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می کند. اما اگر شما هم قصد مسافرت دارید و مقصد بارسلون را انتخاب کرده اید حتما این بخش آسمونی را تا آخر مطالعه نمایید. چرا که در این مقاله مکان های دیدنی شهر بارسلون را معرفی می کنیم.

 

ساگرادا فامیلیا (Sagrada Família)

Sagrada Família یا خانواده مقدس، مشهورترین نشان بارسلونا است. با این حال این کلیسای مدرن هنوز فاصله زیادی تا تمام شدن دارد، برای تکمیل ساخت ساختمان و 18 برج آن بیش از چند دهه زمان لازم است.

مونیویک (Montjuïc)

مونیویک تپه ای است که در نزدیکی مرکز بارسلونا قرار دارد. این مکان جاذبه‌های زیادی مانند Poble Espanyol و برج Calatrava را در خود دارد، برجی که میراثی از نمایشگاه سال 1929 و المپیک 1992 است.

 

رامبلا (La Rambla)

رامبلا مشهورترین خیابان بارسلوناست که همیشه مملو از افراد بومی و توریست ها می‌باشد. این بلوار عابرین پیاده ، قصر کاتالونیا را به پورت ول متصل می‌کند.

پارک گوئل (Parc Güell)

این پارک غیررسمی، یکی از مشهورترین کارهای گاودی (Gaudí) است و مکانی است که هر توریست بارسلونا باید از آن بازدید کند. در سال 1984 ، این پارک جز میراث جهانی یونسکو شده است.

 

 

کاسا باتیو (Casa Batlló)

ساختمان رنگی کاسا باتیو، که در قرن 19 بازسازی‌شده است، یکی از شاهکارهای گاودی در بارسلونا می‌باشد. منظره داخلی مدرن و منحصربه‌فرد این ساختمان به زیبایی و فریبندگی نمای بیرونی آن است.

کاسا میلا (Casa Milà)

کاسا میلا یکی از چندین ساختمان غیر عادی ساخت گاودی در بارسلونا است. این ساختمان آخرین کار گاودی قبل از اختصاص زندگی‌اش به ساخت ساگرادا فامیلیا بوده است.

 

کلیسای جامع لا سئو (La Seu Cathedral)

کلیسای جامع بارسلونا در قلب بارّی گوتیک (Barri Gòtic)، که منطقه گوتیک بارسلونا است قرار دارد. این کلیسای جامع اکثراً در بین سال‌های 1929 تا 1460 ساخته شد. نمای خارجی گوتیک در پایان قرن 19 تکمیل شد.

پارک د لا سیوتادلا (Parc de la Ciutadella)

پارک د لا سیوتادلا، در در اواخر قرن 19 میلادی در مرکز بارسلونا ساخته‌شده و جایگزین یک قلعه‌ی نظامی بزرگ شد. در این پارک یک موزه، باغ‌وحش و پارلمان کاتالان قرار گرفته است.

پلاسا در کاتالونیا (Plaça de Catalunya)

پلاسا د کاتالونیا شلوغ‌ترین میدان بارسلوناست که مابین بخش قدیمی شهر و بخش مدرن اکسمپله (Eixample) قرار دارد. این میدان در ابتدای رامبلا، بلوار مشهور بارسلونا، قرار گرفته است.

 

فواره‌ی جادویی (Magic Fountain)

فواره‌ی جادویی در نمایشگاه جهانی در سال 1929 ساخته‌شده و بخشی از مجموعه‌ای بزرگ از فواره‌ها و آبشارهاست. در عصرهای تابستان، این فواره با نورهای رنگی تزئین و زنده می شود.

آرناس د بارسلونا (Arenas de Barcelona)

در سال 2011، آرناس د بارسلونا که در سال 1900 به عنوان میدان گاوبازی ساخته شده بود، به یک مجتمع خرید و تفریحی تبدیل شد. تراس روی پشت‌بام این ساختمان، منظره‌ی زیبایی از اطراف را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد.

 

ماهی بارسلونا (Barcelona Fish)

ماهی بارسلونا که توسط بومیان با نام پئیس (Peix) شناخته می‌شود، یکی از چشم‌گیرترین آثار هنری بارسلوناست. این مجسمه توسط معمار مشهور فرانک اُ گِهری (Frank O. Gehry) طراحی شده بود.

پلاسا در اسپانیا (Plaça d'Espanya)

پلاسا د اسپانیا، میدان بزرگی است که در پایه تپه‌ی مونخوئیک (Monjuïc) قرار دارد. از اینجا شما می‌توانید از میان آبشارها ، به سمت پالائو ناشنال (Palau National) در بالای تپه قدم بزنید.

تریومفال آرک (triumphal arch )

تریومفال آرک یک طاق نصرت با آجرهای رنگی در سبک معماری اهالی شمال آفریقا (mudéjar) است. این طاق در سال 1888 به عنوان ورودی برای نمایشگاه جهانی ساخته شد.

تورّه اگبر (Torre Agbar)

تورّه اگبر با ارتفاع 142 متر، از بلندترین ساختمان‌ها در بارسلوناست. پوشش فلزی رنگارنگ و شکل غیرمعقول این ساختمان، آن را تبدیل به منظره‌ای بی‌نظیر به خصوص در شب ها کرده است.

 

یادبود کلمبوس (Columbus Monument)

مجسمه یادبود کلمبوس، مجسمه یادبودی با ارتفاع 60 متر است. این بنا در سال 1888 به افتخار این مکتشف مشهور ساخته شد که پس از کشف آمریکا به بارسلونا رسید.

مرکات د لا بوکِریّا (Mercat de la Boquería)

مرکات د لا بوکریا مشهورترین فروشگاه مواد غذایی در بارسلونا است. سالن شیشه‌ای و فلزی این بازار، در اوایل قرن 20 ساخته شد.

پورت ول (Port Vell)

پورت ول که سابقا ً یک بندر متروک بود، تبدیل به حوضه‌ی قایقرانی مدرن و مرکز تفریحی شد. در این منطقه بزرگ‌ترین آکواریوم در اروپا قرار دارد.

تیبیدابو (Tibidabo)

تیبیدابو بلندترین نقطه در بارسلوناست. کلیسای قلب مقدس در بالای آن قرار دارد، اما بهترین جاذبه آن محل تفریحی تاریخی پارک د اترکسیون (Parc d'Attraction) است.

پوبله اسپانیول (Poble Espanyol)

پوبله اسپانیول یک روستای ساختگی است که برای نمایشگاه ملی سال 1929 ساخته شده بود. امروزه این مکان یک جاذبه‌ی توریستی مشهور همراه با سالن ها، رستوران ها و مغازه‌های بسیار است. خانه‌های این روستا ویترینی از معماری‌های متنوع اسپانیایی هستند.

باری گوتیک

منطقه‌ گوتیک بارسلونا، محله‌ای در مرکز شهر بین خیابان‌های رامبلا و «لایتانا» است که بنا‌های باشکوهی از دوران باستان و قرون وسطا در آن به جا مانده. اگر به تاریخ و معماری علاقه‌مند باشید می‌توانید ساعت‌ها در خیابان‌های کوچک و بزرگ این منطقه گشت بزنید و ساختمان‌های بلند و چند‌صد‌ساله‌اش را تماشا کنید. تاریخ ساخت این بناها به قرون وسطا برمی‌گردد؛ حتی بعضی از آن‌ها را متعلق به دوره حکومت رومی‌ها در بارسلونا می‌دانند. البته در قرن‌های نوزدهم و بیستم تغییراتی در این بخش از شهر ایجاد شده است و سیر تاریخ را می‌توان به خوبی در آن دید. میدان «رویال پلازا» (پلاسا رِیال) میدان معروفی در این منطقه است که می‌گویند قدیمی‌ترین و باشکوه‌ترین بنای باری گوتیک است. توریست‌ها خود این میدان را به عنوان یکی از جاذبه‌های توریستی شهر می‌شناسند. دور این میدان پر از کافه‌ها و رستوران‌هایی است که برای نوشیدن قهوه یا خوردن غذای سبکی در هوای آزاد عالی‌اند.

 

ورزشگاه و موزه‌ کمپ نوئو

شهر بارسلون برای طرفداران فوتبال و به خصوص باشگاه بارسلونا معنی دیگری دارد و آن هم به خاطر ورزشگاه 98 هزار نفری «کمپ نوئو»(نیو کمپ) است که بزرگترین استادیوم اروپا و سیزدهمین استادیوم بزرگ دنیا‌ست. گشت زدن در بخش‌های مختلف ورزشگاه و رد شدن از راهرو‌هایی که مخصوص ورود بازیکنان به زمین است برای خیلی‌ها تجربه‌ای هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی است. «کمپ نوئو» ورزشگاه خانگی باشگاه بارسلونا است که بعد از رئال مادرید پرافتخار‌ترین تیم اسپانیا محسوب می‌شود. موزه‌ فوتبال باشگاه بارسلونا، از پرطرفدارترین موزه‌های بارسلونا هم نزدیک ورزشگاه قرار دارد. در بخش اول موزه عکس‌ها، مدارک و نشان‌های پیروزی باشگاه روی یک دیوار شیشه‌ای قرار گرفته‌اند و با لمس صفحه‌های نمایش می‌توانید اطلاعات روی دیوار را ببینید. بخش دوم یک گالری هنر خصوصی است که آثار هنرمندان داخلی مثل دالی، میرو و تاپیس را به نمایش می‌گذارد. بخش سوم کلکسیون فوتبال است که در آن مجموعه‌ای از خاطرات مختلف تاریخ باشگاه و نشان‌های پیروزی تیم را خواهید دید.

پارک مون‌جوییک

مون‌جوییک از باید‌های سفر به بارسلونا‌ست؛ پارک زیبایی در دامنه‌ کوه مون‌جوییک که جان می‌دهد برای یک روز شاد و هیجان‌انگیز. از آن چشم‌انداز نفس‌گیر شهر که بگذریم، موزه‌ها و گالری‌های هنری اینجا برای خودشان دنیایی‌اند. علاوه بر موزه‌ هنر ملی کاتالونیا، موزه‌ «کاشا فروم» و گالری المپیک بارسلونا، بنیاد میرو هم در مون‌جوییک قرار گرفته؛ موزه‌ای که نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و سرامیک‌کاری‌های «خوآن میرو» هنرمند معروف اهل بارسلونا را به نمایش می‌گذارد. به فواره‌ جادویی مون‌جوییک هم سر بزنید که با نور و موزیک نمایش‌های سرگرم‌کننده اجرا می‌کند. اگر حوصله‌ ایستادن در صف داشته باشید می‌توانید با تله‌کابین خود را به قلعه‌ مون‌جوییک در بالای تپه برسانید. تابستان‌ها سینمای روبازی اینجا برپا می‌کنند و فیلم‌ها را روی دیوار قلعه نمایش می‌دهند. تماشای فیلم زیر آسمان بارسلونا و روی دیوار یک قلعه‌ 300‌ساله تجربه‌ هیجان‌انگیزی است. قیمت بلیت تله‌کابین، برنامه‌ سینما و اطلاعات دیگر را می‌توانید روی اینترنت چک کنید. ضمنا دهکده‌ اسپانیولی یا «پوبله اسپانیول» هم بالای تپه‌ مون‌جوییک است. اگر با کودکتان به بارسلونا سفر می‌کنید، اینجا جان می‌دهد برای خوشحال کردنش. اتوبوس‌های 50، 55 و 61 به مون‌جوییک می‌آیند.

Barcelona-Beach
Barcelona-Beach

ساحل بارسلونتا

دریا، ساحل و آفتاب بخش جدانشدنی سفر به بارسلون‌اند. بارسلونتا بخش آفتابی شهر است؛ منظقه‌ای رویایی کنار دریا که ساحل شنی و رستوران‌های دریایی معروفش وسوسه‌تان می‌کند تمام روز را آنجا بمانید. تابستان‌ها، بارسلونتا شلوغ‌ترین جای شهر است و البته نزدیک‌ترین ساحل شنی برای کسانی که در شهر هتل گرفته باشند. به جز قدم زدن، شنا کردن و آفتاب گرفتن می‌توانید موج‌سواری و قایق‌سواری را هم امتحان کنید. رستوران‌های ساحل غذا‌های دریایی خوشمزه‌ای دارند اما ارزان نیستند. البته یک سوپرمارکت محلی هم درست قبل از ساحل قرار گرفته که خوراکی و نوشیدنی با قیمت مناسب می‌فروشد. مسیر‌هایی هم برای دوچرخه‌سواری و اسکیت در امتداد ساحل وجود دارد که بچه‌ها می‌توانند از آن لذت ببرند. بارسلونتا همه را خوشحال نگه می‌دارد.

نظر خود را درباره «مکان های دیدنی شهر بارسلون» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مکان های دیدنی شهر بارسلون فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.