زمان مطالعه: 4 دقیقه
پیرسینگ چیست؟

پیرسینگ چیست؟

پیرسینگ بدن (سوراخ کاری گوش، بینی، دهان و غیره) از زمان های قدیم وجود داشته و تا به امروز طرفداران بسیاری دارد.

پیرسینگ یا سوراخ کاری بدن یا آژین‌کاری شامل سوراخ کردن یا بریدن قسمتی از اعضای بدن است که برای استفاده جواهرات ایجاد می‌شود. آژین کردن نوعی تغییرات بدن است. معیارهای فرهنگی بازتاب سوراخ کاری بدن بسیار گوناگون است. اگر می خواهید بدانید پیرسینگ چیست این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که اطلاعات کاملی در مورد پرسینگ یا پیرسینگ و انواع آن برای شما عزیزان منتشر می کنیم.

تاریخچه پیرسینگ

این گونه که از شواهد مشخص می‌شود سوراخ کاری بدن (شامل سوراخ کاری گوش) در زمان قدیم (باستان) در سراسر اقوام دورتادور دنیا انجام می‌شده‌است. بدن‌های مومیایی شده که دارای سوراخ کاری بودند کشف شده‌اند. قدیمی‌ترین مومیایی که تاکنون پیدا شده اوتسی مرد یخی است که در یخ‌رود شنالشتال در کوه‌های آلپ اوتسال در نزدیکی هاوبسلابیوخ در مرز میان اتریش و ایتالیا یافت‌شده‌است. این مومیایی یک سوراخ کاری گوش به ضخامت 7–11 میلی‌متری داشته‌است.

در کتاب پیدایش بایبل 24:22 ابراهیم یک حلقه بینی و یک بازوبند به ربکا زن پسرش (اسحاق) داد. در سفر خروج: 32 سامری بت گوساله طلایی را از حلقه‌های ذوب شده ساخت. در سفر تثنیه 15:12–17 سوراخ کاری گوش را به عنوان یک علامت بردگی بیان می‌کند. سوراخ کاری گوش از قرن 16ام در هند رایج بوده‌است.

سوراخ کاری هر دو گوش به مدت زیادی به وسیله مردها در کشورهای که فرهنگ غربی ندارند انجام می‌شده‌است. انواع دیگر سوراخ کاری بدن همانند سوراخ کاری گوش به صورت پیوسته وجود داشته‌است. برای مثال زن‌های هندی سوراخ کاری بینی را به صورت یک عمل عادی قرن‌هاست که انجام می‌دهند.

انواع پیرسینگ

پیرسینگ را می توان در سراسر بدن انجام داد، اما تعداد کمی از نقاط در بدن وجود دارند که پیرسینگ آن ها را زیباتر می کند. قبل از انجام این کار، تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما مناسب است.

  • پیرسینگ هلیکس یا لاله گوش

پیرسینگ مارپیچ در قسمت بالایی لاله گوش شما قرار می گیرد و کمی فانتزی به نظر می رسد. این پیرسینگ به گونه ای انجام می شود که گوشواره یا حلقه های کوچک را می توان همراه با سوراخ کردن لاله گوش سنتی در آن ناحیه قرار داد. خوشبختانه، لاله گوش مکان دردناکی برای سوراخ شدن نیست، زیرا غضروف در اطراف آن ناحیه نسبتاً نرم و نازک است. با این حال، از آنجایی که افراد با یکدیگر متفاوت هستند، ممکن است در لحظه سوراخ کردن کمی ناراحتی را تجربه کنید.

 پیرسینگ گوش ساده
پیرسینگ گوش ساده

 

  • پیرسینگ زبانه گوش یا تراگوس

پیرسینگ تراگوس در قسمت بیرونی گوش داخلی و نزدیک به کانال گوش است. غضروف در این ناحیه کمی ضخیم تر است، بنابراین سوراخ کردن آن نسبت به انواع دیگر پیرسینگ کمی ناراحت کننده خواهد بود. اگر به دنبال کاری متفاوت در مورد سوراخ کردن گوش هستید، این روش می تواند جالب باشد.

  • پیرسینگ میکرودرمال

یکی دیگر از انواع پیرسینگ، پوست سوراخ می شود.

  • پیرسینگ دیواره بینی یا سپتوم

پیرسینگ بینی یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین اشکال هنر بدن است. روش های مختلفی برای پیرسینگ بینی وجود دارد. در یک نوع، حلقه ای بین هر دو سوراخ بینی قرار می گیرد، همانطور که در یک گاو نر جنگنده اسپانیایی دیده می شود. انواع دیگر پیرسینگ بینی دارای یک حلقه در قسمتی از سوراخ بینی یا در هر دو طرف است که به عنوان پیرسینگ بینی سپتوم شناخته می شود.

این سوراخ کاری در دیواره بین دو سوراخ بینی کار می‌شود و حلقه از میان دو سوراخ آویز می‌شود. جنبه‌های منحصربه‌فرد حلقه‌های بینی باعث محبوبیت آن‌ها در میان جوانان‌ شده است.

  • پیرسینگ زبان

پیرسینگ زبان معمولاً در مرکز زبان انجام می شود و یک گل میخ کوچک یا قطعه جواهر در آن جای می گیرد. مانند همه پیرسینگ های دهان، از تجهیزات استریل شده و یک دکتر خوب پیرسینگ اطمینان حاصل کنید، زیرا جواهرات می توانند باعث خراشیدن لثه یا آسی به دندان ها شوند. پیرسینگ های دهانی می‌تواند یک کار جدیدی و هیجان‌انگیز برای امتحان باشد، اما همیشه باید از عوارض احتمالی آن آگاه باشید.

 پیرسینگ زبان چه کاربردی دارد
پیرسینگ زبان

برخی دیگر از اعضای رایج بدن که پیرسینگ می‌شوند عبارتند از:

  • پیرسینگ بالای لب (بوسه‌گاه): Monroe piercing
  • پیرسینگ پل بینی (قسمت بالای بینی - زیر نقطه اتصال ابروها): Bridge
  • پیرسینگ گونه (روی گونه قرار می‌گیرد): Cheek/Anti-Eyebrow
  • پیرسینگ غضروف گوش (این سوراخ کاری در بخش‌های غضروفی گوش کار می‌شود): Ear cartilage
  • پیرسینگ ابرو (این سوراخ کاری در ابرو و معمولاً به صورت عمودی کار می‌شود): Eyebrow
  • پیرسینگ لب (این سوراخ کاری بر روی لب یا اطراف آن انجام می‌شود-لبرت در لب پایینی کار می‌شود): Lip / Labret
  • پیرسینگ سوراخ بینی (این سوراخ کاری روی بیرون بینی انجام می‌شود و حلق از سوراخ آویز می‌شود): Nostril
  • پیرسینگ غشای زیر زبان (این سوراخ کاری در اطراف ماهیچه زیر زبان انجام می‌شود): Frenulum
  • پیرسینگ نوک پستان زنان (این سوراخ کاری در نوک سینه زنان انجام می‌شود): Female Nipples
  • پیرسینگ نوک پستان مردان (این سوراخ کاری در نوک سینه مردان انجام می‌شود): Male Nipples
  • پیرسینگ ناف (این سوراخ کاری معمولاً در لبه بالای حلقه ناف کار می‌شود): Navel piercing
  • پیرسینگ گوشت بین انگشت‌ها (این سوراخ کاری در گوشت آزاد بین انگشتان کار می‌شود): Hand web
  • پیرسینگ سطوح (این سوراخ کاری بر روی سطوح ساف بدن کار می‌شود-روی پوست): Surface
  • پیرسینگ سینه بند (این سوراخ کاری شامل تعدادی یرسینگ سطحی پشت کمر است که شبیه دوخت پشت کرست است): Corset
  • پیرسینگ مدیسون (این سوراخ کاری روی پوست سینه زیر گردن انجام می‌شود): Madison
  • پیرسینگ پشت گردن (این سوراخ کاری روی پوست پشت گردن کار می‌شود): Nape
  • پیرسینگ لگنی (این سوراخ کاری روی پوست شکم روی لگن کار می‌شود): Hip

محبوب ترین پیرسینگ در جهان

همه پیرسینگ ها محبوبیت خاص خود را دارند، اما پیرسینگ گوش به نوعی محبوب ترین آن هاست، زیرا بیشترین اهمیت را از لحاظ فرهنگی در سراسر جهان دارد. گوش ها چه مارپیچ و چه سوراخ حلزونی، شخصیت شما را ارائه می دهند.

پیرسینگ گوش اما واتسون
پیرسینگ گوش اما واتسون

دردناک ترین پیرسینگی که انجام می شود معمولاً در میزان غضروف آن ناحیه است. به عنوان مثال، سوراخ شدن گوش داخلی به دلیل غضروف ضخیم کمی ناراحت کننده است، اما دردناک نیست.

خطرات احتمالی پیرسینگ

در حالی که هنوز نگرانی‌های زیادی در مورد تأثیر پیرسینگ بدن وجود دارد، مانند هر کار زیبایی دیگری، اولین قدم این است که قبل از انجام آن، تمام جنبه‌های مختلف این عمل را در نظر بگیرید. عمل سوراخ کاری بدن خطراتی نیز دارد از جمله عفونت بافت‌ها، تغییر شکل ناهنجار و ناخواسته آنها، و ایجاد حساسیت.

البته این خطرات احتمالی بستگی به این دارد که دقیقاً کجا می خواهید پیرسینگ خود را انجام دهید و اینکه چه کسی آن را برای شما انجام می دهد.

نظر خود را درباره «پیرسینگ چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره پیرسینگ چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.