زمان مطالعه: 1 دقیقه
14 مارس؛ روز جهانی عدد پی

14 مارس؛ روز جهانی عدد پی

روز پی در 14 مارس (14/3/Year) و همزمان با سالروز تولد آلبرت انشتاین در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود.

روز جهانی پی، بزرگداشت یکی از معروف‌ترین علائم ریاضی در جهان، به طور سنتی در 14 مارس، ساعت 1:59، تاریخ و زمان آن شش رقم اول از PI یعنی (3.14159) است.

روز پی در 14 مارس (14/3/Year) و همچنین تولد آلبرت انشتاین در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود. عدد PI با نماد یونانی "π" در ریاضیات برای نشان دادن عدد نسبت محیط دایره به قطر آن است که تقریبا برابر است با 3.14159 عدد پی همچنین به ثابت ارشمیدس نیز معروف است.

عدد به بیش از یک تریلیون رقم فراتر از اعشار محاسبه می شود. به عنوان یک عدد گنگ و متعالی که اعشار آن تا بینهایت دارای هیچ تکرار یا الگوی خاصی نیست. اگرچه برای محاسبات عادی، تعداد ارقام اعشار محدودی از آن کافی است، ولی طبیعت بینهایت این عدد به عنوان یک موضوع جالب و سرگرم کننده و البته چالش برانگیز و بحث محاسباتی تا ارقام بیشتر و بیشتر تبدیل شده است.

14 مارس؛ روز جهانی عدد پی
14 مارس؛ روز جهانی عدد پی

 

عدد پی از تقسیم محیط دایره بر قطر آن به دست می‌آید. کشف عدد پی جزو مهمترین کشفیات در ریاضیات است. کارشناسان ریاضی هنوز نتوانسته‌اند زمان مشخصی برای شروع استفاده از این عدد پیش بینی کنند. عده زیادی، مصریان و برخی دیگر، یونانیان باستان را کاشفان این عدد می دانستند اما بررسی‌های جدید نشان می‌دهد، هخامنشیان هم با این عدد آشنا بودند.

بررسی‌های کارشناسی که روی سازه‌های تخت جمشید به ویژه روی ستون‌های تخت جمشید و اشکال مخروطی انجام گرفته؛ نشان می‌دهد که هخامنشیان دو هزار و 500 سال پیش از دانشمندان ریاضی‌دان استفاده می‌کردند که به خوبی با ریاضیات محض و مهندسی آشنا بودند. آنان برای ساخت حجم های مخروطی راز عدد پی را شناسایی کرده بودند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «14 مارس؛ روز جهانی عدد پی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 14 مارس؛ روز جهانی عدد پی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.