زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با زبان برنامه نویسی php

آشنایی با زبان برنامه نویسی php

زبان برنامه نویسی php یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی است که یادگیری آن چندان دشوار نیست. برای آشنایی با...

یادگیری زبان برنامه نویسی php

زبان برنامه نویسی PHP یکی از زبان های برنامه نویسی سمت سرور است که کاربرد اصلی آن، در پیاده سازی وب سایت های دینامیکی (پویا) است. عبارت PHP در ابتدا مخفف Personal Home Page (صفحه خانگی شخصی) بود که بعدها، با یک مخفف سازی مجدد، به صورت PHP: Hypertext Processor تبدیل شد تا مفهوم جامع تری را شامل شود.این زبان برنامه نویسی در سال 1994 توسط راسموس لردورف (Rasmus Lerdorf) و به صورت یک سری توابع کتابخانه ای با زبان C پیاده سازی شد. در فاصله کوتاهی، نسخه دوم PHP نیز توسط لردورف ارائه گردید. البته تا آن زمان، به زحمت می شد عنوان «زبان برنامه نویسی» را برای PHP استفاده کرد. اما در سال 1997، این زبان برنامه نویسی به شدت متحول شد. دو نفر به نام های زیو سوراسکی (Zeev Suraski) و اندی گاتمنز (Andy Gutmans) هسته اصلی PHP را بازنویسی کردند و به این ترتیب نسخه سوم PHP متولد شد.

در کنار پیاده سازی بسیاری از پروژه های سفارشی با استفاده از PHP، بسیاری از سیستم های مدیریت محتوای متن باز و عمومی، توسط PHP پیاده سازی شده اند، که در ادامه فهرستی از آن ها آمده است:

1- وردپرس یا WordPress (پرکاربردترین و رایج ترین سیستم مدیریت محتوای جهان)
2- جوملا یا Joomla (یکی از سیستم های مدیریت محتوای قوی و پر طرفدار)
3- دروپال یا Drupal (یکی از سیستم های مدیریت محتوای قوی و پر طرفدار)
4- اوپن کارت یا OpenCart (یک سیستم فروشگاه ساز قوی و ساده)
5- پرستاشاپ یا PrestaShop (یک سیستم فروشگاه ساز قوی)
6- مدیاویکی یا MediaWiki (سیستم مدیریت محتوای ویکی پدیا و سایت های مشابه)
7- مجنتو یا Magento (یکی از قوی ترین سیستم های فروشگاه ساز)
8- وی بولتن یا vBulletin (پر کاربردترین سیستم انجمن ساز یا فوریوم)

زبان برنامه نویسی PHP از نظر گرامر و شیوه پیاده سازی، تحت تاثیر زبان های برنامه نویسی سی (C)، سی پلاس پلاس (C++‎)، جاوا (Java) و پرل (Perl) بوده است. البته سخت گیری های رایج و موجود در زبان های کامپایلری، در زبان برنامه نویسی PHP بسیار کم رنگ تر هستند و برنامه نویسی با PHP بسیار ساده و آسان است.

در مجموعه فرادرس های آموزش برنامه نویسی PHP، تمامی نکات و مهارت های عملی مورد نیاز برای ورود به دنیای جذاب برنامه نویسی تحت وب و پیاده سازی وب سایت های دینامیکی، به ساده ترین و روان ترین شکل ممکن، و به صورت کاملا عملی توسط دکتر سید مصطفی کلامی هریس، آموزش داده شده است. این مجموعه آموزشی، از نظر نظم منحصر به فردی که در روند آموزش و ترتیب مطالب دارد، بسیار خاص است و در ارائه آن، از تجارب موفق ارائه بیش از یکصد ساعت آموزش برنامه نویسی زبان های مختلف در فرادرس، استفاده شده است.

جدیدترین نسخه زبان برنامه نویسی PHP نسخه 7 است که برای انتشار نهایی در سال 2015 میلادی برنامه ریزی شده است. از این رو، در این مجموعه آموزشی در کنار مطالب و مباحث مربوطه به PHP 5.6، ویژگی های جدید مربوط به PHP 7 نیز مورد بحث و بررسی واقع شده اند.

نظر خود را درباره «آشنایی با زبان برنامه نویسی php» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با زبان برنامه نویسی php فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.