زمان مطالعه: 2 دقیقه
تفاوت نرم افزارهای طراحی ، فتوشاپ و ایلوستریتور

تفاوت نرم افزارهای طراحی ، فتوشاپ و ایلوستریتور

فتوشاپ یک پردازشگر گرافیکی است که به دست شرکت ادوبی گسترش یافته و برای ایجاد ، ترکیب ، ویرایش ، بازسازی و یا دگرگونی تصاویر «عکس‌ها» بکار می‌رود.

کار گرافیکی با برنامه فتوشاپ

فتوشاپ یک پردازشگر گرافیکی است که به دست شرکت ادوبی گسترش یافته و برای ایجاد ، ترکیب ، ویرایش ، بازسازی و یا دگرگونی تصاویر «عکس‌ها» بکار می‌رود.فتوشاپ ، برای سیستم‌عامل ویندوز و مکینتاش به‌کار می‌رود. همچنین نگارش‌های گوناگون این نرم‌افزار تا نگارش دهم ، در سیستم‌عامل لینوکس نیز با کمک ابزارهای میانه (مانند کراس‌اوور) قابل استفاده‌است. آخرین نسخهٔ رسمی پایدار این نرم‌افزار نسخهٔ هجدهم آن است که در 2 نوامبر 2016 منتشر شد و با اسم ادوب فتوشاپ سی‌سی 2017 شناخته می‌شود. (سی‌اس مخفف عبارت Creative Suite است و به معنای برنامهٔ خلاق است). فتوشاپ به کاربرانش این امکان را می‌دهد تا با افزودن امکانات جانبی اعم از انواع افزونه امکانات آن را گسترش دهند.

تاریخچه برنامه فتوشاپ

در حقیقت زادگاه فتوشاپ ایالت میشیگان آمریکا بوده است ، گلن نول یک استاد دانشگاه علاقمند به عکاسی بود که در خانه خود یک تاریکخانه شخصی داشت. رایانه‌های شخصی در آن زمان تازه اختراع شده بودند و گلن بسیار این اختراع را دوست داشت. فرزندان گلن نول نیز همچون پدرشان ذهن خلاقی داشتند و با در اختیار داشتن رایانه شخصی و یک تاریکخانه توانستند آینده روشنی برای خود خلق نمایند.نرم‌افزار ادوبی فوتوشاپ که در فوریه 1990 میلادی روانه بازار شده بود توسط توماس نول ابداع شده بود

نرم افزار ایلوستریتور

ادوبی ایلوستریتور به معنی تصویرگر یک برنامه‌ی کامپیوتری برداری است که برای طراحی در کامپیوتر به کار می‌رود.این نرم‌افزار با ابزار طراحی جهت خلق آثار برداری و افکت های گرافیکی به همراه قلم‌موها (Brush) و بعلاوه افکت‌ها و فیلترهای گرافیکی و ابزار کنترل رنگ به همراه محیط سازگار با فتوشاپ و سایر محصولات ادوبی در اختیار طراحان است.نرم‌افزار Adobe illustrator CS6 یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارهای طراحی و ویرایش به صورت برداری می‌باشد، که کار کردن با آن مشابه کار کردن با نرم‌افزارهایی پیکسلی مانند فتوشاپ است. این نرم‌افزار ابزار طراحی قدرتمند جهت خلق آثار وکتور و افکت‌های گرافیکی به همراه براش Brush های متفاوت و ابزار کنترل رنگ که در این نسخه کامل تر شده به همراه محیط سازگار با فتوشاپ و سایر محصولات Adobe را در اختیار طراحان قرار می‌دهد.

قابلیت‌های کلیدی نرم‌افزار Adobe Illustrator CS6 ME

1- طراحی آثار وکتور در همه زمینه‌ها با ابزار Essential Vector Tool2
2- پیاده سازی سریع تر و آسانتر ایدهای طراحی در محیطی با ابزار بسیار قوی و متنوع
3- آماده سازی گرافیک وکتور برای نرم‌افزار فلش
4- افزایش کارایی ابزار طراحی
5- پلت کنترل رنگ بسیار پیشرفته
6- پاک نمودن سریع و راحت نقاط دلخواه (نسبت به نسخه‌های قبلی) با ابزار پاکن که کارایی آن مانند کارایی ابزار پاکن فتوشاپ می‌باشد
7- ابزار برش یا همان crop tool جهت برش منطقه‌ای خاص از طراحی جهت گرفتن خروجی یا برای چاپ
8- قابلیت گروه بندی عناصر و آبجکت‌های طراحی جهت ویرایش سریع و راحت آنها
9- امکان تایپوگرافی سریع به خاطر وجود بیش از 100 فونت open typeو paragraphand character styles
10- امکان گرفتن خروجی استاندارد جهت استفاده بروی وب
oAdobe Device Central CS6 -11 ابزار طراحی گرافیکی برای تلفن همراه
12- قابلیت گرفتن خروجی pdf با ابزار جدید این نرم‌افزار
13- ابزاری جهت تولید motion graphics و visual effects
14- قابلیت ساخت symbolهای گرافیکی جهت نرم‌افزار فلش
15- سازگاری با Windows 8
16- پشتیبانی از زبان فارسی

نظر خود را درباره «تفاوت نرم افزارهای طراحی ، فتوشاپ و ایلوستریتور» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تفاوت نرم افزارهای طراحی ، فتوشاپ و ایلوستریتور فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.