زمان مطالعه: 1 دقیقه
کلاهبرداری با عنوان سامانه ثنا، ابلاغ الکترونیک قضایی!

کلاهبرداری با عنوان سامانه ثنا، ابلاغ الکترونیک قضایی!

ماجرای فیشینگ و کلاهبرداری جدید اینترنتی که به آسمونی گزارش شده را در این مطلب بخوانید و خواهشمندیم این روزها حواستان را بیشتر جمع کنید.

هشدار!!! پس از مطالعه حتما این مطلب را برای دوستان خود بفرستید تا مطلع شوند.

به گزارش آسمونی و به نقل از کاربران محترم، متن پیامک جعلی سامانه ثنا به شرح ذیل است:

سامانه ثنا
شکایتی علیه شما با کد پیگیری 16 رقمی 123456778879098 در سامانه جرایم الکترونیکی ثبت گردید. در صورتی که شکایت را در برنامه عدالت همراه پیگیری نکنید، طی 72 ساعت ابلاغیه صادر می گردد.
دانلود آخرین نسخه عدالت همراه (ثنا) از سایت زیر:

http://edalatirani.gp/alfabpdsa/download.php

اکثر افرادی که این پیام یا پیامک های مشابه ای را دریافت کردند بلافاصله وارد لینک انتهای پیام شدند. (حال آنکه این لینک اصلا ربطی به سامانه ثنا ندارد!) پس از آن از کاربر درخواست شده تا 2 هزارتومان کارمزد در راستای خواندن این ابلاغیه پرداخت کند. کاربرها اکثرا به خاطر کنجکاوی و اطمینان از اینکه کسی امکان ثبت چنین شکایتی را از آنها نداشته، این مبلغ را واریز کرده اند تا ابلاغیه مذکور را دریافت کنند.اما باید دانست که سایت مذکور جعلی و کلاهبرداری می باشد و شما با ورود رمز دوم بانکی، یک اشتباه بزرگ خواهید کرد و متاسفانه حتی خبردار هم نمیشوید تا زمانی که حساب بانکی شما خالی شود!

فیشینگ
فیشینگ ثنا

 

طبق گفته کاربر آسمونی، "به جای مبلغ 2 هزارتومان، مبلغ 650 هزارتومان از حساب بانکیم کم شد". توجه داشته باشید که سایت payr-sana.tk و موارد مشابه جعلی هستند. مبلغ پرداخت شده به گفته دادگاه و پیگیری های کاربر آسمونی قابل رهگیری نمیباشد. اما در ویدیو گزارش دریافتی این تخلف، شماره فرستنده شخصی و کد 0919 بوده و این خود باعث تعجب است! لذا از اعتماد به شماره های شخصی جداً بپرهیزید.

هر سازمانی از جمله سازمان ثنا دارای شماره پیامک مختص خودش است، و نه شماره ای شخصی!

لازم به ذکر است در زمان مواجه با هر لینکی خواه در اس‌ام‌اس ، واتساپ یا تلگرام و یا هرجای دیگر، نکات زیر را حتما درنظر بگیرید:

1- آن را با دقت بررسی کنید، لینک یا آدرس صفحه اشاره شده چیست؟
2- شماره فرستنده شخصی است یا سازمانی؟

در بسیاری مواقع لازم است چنین پیام هایی را قبل از هرچیز، فارغ از حس ضرورت و تعجیلی که به شما ابلاغ کرده اند، به دقت بررسی کنید تا در خطر کلاهبرداری های این چنین نیوفتید! فیشینگ و کلاهبرداری از طریق درگاه بانکی تقلبی بسیار زیاد شده و آسمونی امیدوار است حتما دقت کنید، اگر چنین مواردی باز هم مشاهده شد حتما به ما گزارش دهید. جالب است بدانید در پیامک آدرس سایت اصلی سامانه ثنا به هیچ وجه ذکر نشده بوده، بنابراین یکی از راه های شناسایی نیز میتواند وجود لینک سازمان های دولتی باشد که در بخش های مختلف سایت آسمونی و مقالات مرتبط همگی موجود هستند.

نظر خود را درباره «کلاهبرداری با عنوان سامانه ثنا، ابلاغ الکترونیک قضایی!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کلاهبرداری با عنوان سامانه ثنا، ابلاغ الکترونیک قضایی! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.