زمان مطالعه: 5 دقیقه
معرفی تیمهای جام ملت های آسیا 2019 ؛ فیلیپین

معرفی تیمهای جام ملت های آسیا 2019 ؛ فیلیپین

معرفی تیمهای جام ملت های آسیا 2019 ؛ فیلیپین / اختصاصی آسمونی - مهدی زارعی فیلیپین ؛ سگ های خیابانی کیسه گل می...

معرفی تیمهای جام ملت های آسیا 2019 ؛ فیلیپین / اختصاصی آسمونی - مهدی زارعی

فیلیپین ؛ سگ های خیابانی کیسه گل می شوند؟

فیلیپین در یک نگاه

لقب : سگ‌های خیابانی سرمربی : اسون گوران اریکسون بیشترین بازی ملی : ژاپن( 10 می 2017، توکیو، ژاپن) بدترین شکست : فیلیپین(0-15) ژاپن ( 28 سپتامبر 1967 ، توکیو ، ژاپن )

philippines-national-football-team
philippines-national-football-team

لوگوی فدراسیون فوتبال فیلیپین

فیلیپین ، یک قرن قبل

تیم ملی فیلیپین از جمله تیم های قدیمی فوتبال آسیا است . اولین بار که نام این تیم در مسابقات رسمی فوتبال دیده می شود ، مربوط به مسابقات شرق آسیا در سال 1913 است . دنیا در آستانه جنگ جهانی اول بود و در آسیا هم کمتر تیمی به فوتبال روی آورده بود . اما فیلیپین با مجموعه ای از بازیکنان غیربومی در این رقابت‌ها حضور پیدا کرد به طوری که در دیدار دو تیم فیلیپین و چین ، مجموعه ای از بازیکنان بوهمیان مانیل برای چین و جمعی امریکایی ، بریتانیایی و اسپانیایی برای فیلیپین بازی می کردند . حتی در مورد نتیجه این دیدار تاریخی نیز نمی توان با قاطعیت صحبت کرد . برخی منابع از برد (2 - 1) فیلیپین می گویند و برخی دیگر از برد (3 - 1) . اما هر چه بود گل رافائل ایبولئون برتری فیلیپین را رقم زد اولین دوره رقابت های شرق آسیا با قهرمانی فیلیپین به پایان رسید . کشوری که هنوز با پرچم امریکا در مسابقات شرکت می کرد .

معرفی تیمهای جام ملت های آسیا 2019 ؛ فیلیپین
معرفی تیمهای جام ملت های آسیا 2019 ؛ فیلیپین

سون گوران اریکسون سرمربی فیلیپین

قهرمانی در مسابقات شرق دور

فیلیپینی ها در سال 1915 باز هم در تورنمنت شرق آسیا شرکت کرد و این بار بعد از تساوی بدون گل در اولین دیدار ، در دیدار تکراری به برتری (1 - 0) دست یافت . به جز این مسابقات ، فیلیپین در یک تورنمنت دیگر هم به میدان رفت اما در نیمه نهایی در برابر چین جنوبی (3 - 1) باخت و راهی به فینال پیدا نکرد . دو سال بعد ، باز هم اتفاقی غیرمنتظره در انتظار مسابقات شرق آسیا بود . فیلیپین ابتدا موفق شد با برتری (15 - 2) مقابل ژاپن - که اعضای آن در اصل اعضای تیم دانشگاه توکیو بودند - ، بهترین برد تاریخ فوتبال خود را به دست آورد اما در بازی با چین ، همه چیز غیر قابل پیش بینی بود . چینی ها سه گل زدند و وقتی گل چهارم آنها توسط « دینگ » به ثمر رسید ، دروازه بان فیلیپین با زننده گل درگیر شد . همین درگیری مقدمه بیرون رفتن بازیکنان فیلیپین از میدان شد و نتیجه این اتفاق ، مسجل شدن قهرمانی چین بود. اما قانونی نبود که مشخص کند فیلیپین باید از مسابقات اخراج شود یا خیر ؟ در جدول مسابقات همچنان فیلیپین را به عنوان تیم دوم می بینیم البته اگر فیلیپین را از کل تورنمنت اخراج شده ندانیم !

آخرین رقابت های شرق دور

پس از آن ، باز هم حضور فیلیپین در مسابقات شرق آسیا ادامه یافت . در سال 1919 و در روز 12 می ، چین با دو گل فیلیپین را شکست داد و در همان روز فیلیپین با نتیجه 2 بر یک چین را از پیش رو برداشت . کار دو تیم به بازی تکراری در روز 15 می رسید و این بار چین (2 - 1) برنده شد . این دو تیم هنوز قدرتهای اصلی شرق آسیا بودند و دو سال بعد هر دوی آنها ژاپن را شکست دادند تا در دوم ژوئن 1921 ، چین با برتری(2 - 1) در شانگهای عنوان قهرمانی را از آن خود سازد . تنها تفاوت این تیم فیلیپین با تیمهای سابق این کشور در آن بود که برای نخستین بار با پرچم کنونی کشور خود در مسابقات شرکت کرد . پس از نایب قهرمانی سال 1925 ، فیلیپین عنوان دومی شرق آسیا را به ژاپن واگذار کرد و در سالهای 1927 و 1930 در بین سه تیم سوم شد . در سال 1934 آخرین دوره رقابت های شرق دور برگزار شد و فیلیپین با یک برد و دو باخت نایب قهرمان این رقابت ها شد . تنها برد این تیم با نتیجه (3 - 2) در برابر هند هلند ( اندونزی ) حاصل شد .

philippines-national-football-team
philippines-national-football-team

فیل یانگ هازبند ستاره فیلیپین

متاثر از فرهنگ آمریکایی

با پایان جنگ جهانی دوم، فوتبال فیلیپین نیز روزبه روز محدودتر از قبل شد . فیلیپین در تمام این دهه ها زیر نظر ایالات متحده بود و همین مساله سبب می شد که فرهنگ ورزشی این کشور تاثیر گرفته از فرهنگ آمریکایی باشد. آمریکایی که بیشتر روی بسکتبال تمرکز داشت نه فوتبال . چنین شد که بسکتبال فیلیپین سالهای سال قهرمان آسیا بود اما هرگز در فوتبال به جایی نرسید . در این مدت مربیان کم نام و نشان، یکی بعد از دیگری از کشورهای انگلیس ، اسکاتلند ، اسپانیا ، آلمان ، آرژانتین ، آمریکا و جمهوری ایرلند آمدند و رفتند اما نتیجه ای حاصل نشد . شاید در بین این نفرات ، شناخته شده ترین مربی برای ما ، آلن راجرز سرمربی اسبق پرسپولیس بود که مربیگری خود را در آغاز دهه 60 میلادی با تیم ملی فیلیپین آغاز کرد . اما بی شک مربی امروز سگهای خیابانی بزرگ ترین نامی ات که روزی نیمکت این تیم نشسته است یعنی اسون گوران اریکسون . ستاره این تیم هم یکی از برادران یانگ هازبند است . پسری که زمانی در تیمهای پایه چلسی بود و پسری از طریق پلی استیشن متوجه شد که اصالت این بازیکن کشور فیلیپین است !

معرفی تیمهای جام ملت های آسیا 2019 ؛ فیلیپین
معرفی تیمهای جام ملت های آسیا 2019 ؛ فیلیپین

نقشه و پرچم فیلیپین

راه صعود به جام ملت های

تیم ملی فیلیپین برای اولین حضور در جام ملت های آسیا کار آسانی نداشت . این تیم در اولین دور مراحل گروهی نتایج زیر را به دست آورد : فیلیپین (1 - 5) ازبکستان / فیلیپین (3 - 2) کره شمالی / فیلیپین (2 - 1) بحرین / فیلیپین (0 - 1) یمن ازبکستان (1 - 0) فیلیپین / کره شمالی (0 - 0) فیلیپین / بحرین (2 - 0) فیلیپین / یمن (0 - 2) فیلیپین هر چند فیلیپینی ها در این گروه سوم شدند اما کسب 10 امتیاز از این رقبا و عنوان سومی گروه ، نتیجه ای قابل قبول برای این تیم محسوب می شد . به این ترتیب فیلیپین در دومین مرحله گروهی به میدان رفت و این بار صدرنشین گروه خود شد . فیلیپین (2 - 2) یمن / فیلیپین (2 - 1) تاجیکستان / فیلیپین (4 - 1) نپال یمن (1 - 1) فیلیپین / تاجیکستان (3 - 4) فیلیپین / نپال (0 - 0) فیلیپین

بازیهای تدارکاتی

برای مرور بازیهای دوستانه فیلیپین نباید به دنبال بازی با تیمهای بزرگ بود . حتی وقتی این تیم با بحرین به تساوی (1 - 1) دست یافت ، سه روز بعد یک دیدار دوستانه با نادی الحد الریاضی الثقافی بحرین به میدان رفت و (3 - 2) بازنده شد . دو شکست(2 - 1) از ویتنام ، تساوی بدون گل با اندونزی و برد (3 - 2) مقابل تیمور شرقی و (3 - 1) در برابر مغولستان ، از جمله بازیهای فیلیپین قبل از جام ملت ها بوده است . نمی توان از چنین تیمی انتظار معجزه داشت !‎ اختصاصی آسمونی  

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی تیمهای جام ملت های آسیا 2019 ؛ فیلیپین» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی تیمهای جام ملت های آسیا 2019 ؛ فیلیپین فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.