زمان مطالعه: 4 دقیقه
تندخوانی فانتوم و تمرکز

تندخوانی فانتوم و تمرکز

یکی از روش های جدیدی که برای تقویت حافظه و تمرکز استفاده می شود روش تندخوانی فانتوم است که پورتال آسمونی در...

یکی از روش های جدیدی که برای تقویت حافظه و تمرکز استفاده می شود روش تندخوانی فانتوم است که پورتال آسمونی در این بخش تکنیک های روش تندخوانی فانتوم را برای شما خوبان تهیه و تنظیم کرده است که در ادامه می خوانید.

تکنیک فوق پیشرفته تندخوانی فانتوم در چند گام

تکنیک فوق پیشرفته تندخوانی فانتوم
تکنیک فوق پیشرفته تندخوانی فانتوم

1- از زمانی که در دوران راهنمایی تحصیل می‌کردم علاقه زیادی به فوتبال داشتم و همواره یکی از بهترین تفریح های من بازی فوتبال بود.مسابقاتی برگزار شد که من عضو تیم فوتبال مدرسه شدم و با تیم مدرسه قهرمان منطقه یازده شدیم و بعد من و دو نفر از بازیکن های تیم مدرسه برای بازی در تیم منتخب استان انتخاب شدیم.طبق برنامه باید هر روز ساعت 2 ظهر تا 7 عصر در تمرین تیم فوتبال راه‌آهن حاضر می‌شدیم و بعد از تمرین پیاده به خانه برمی‌گشتم و واقعاً برای درس خواندن انرژی نداشتم…

در تیم فوتبال بسیار مورد توجه قرارگرفته بودم،مسابقات به نفع تیم ما جلو می‌رفت و واقعاً همه‌چیز عالی پیش می‌رفت ما تا یک قدمی قهرمانی پیش‌رفته بودیم تا اینکه به دلیل افت نمراتم پدرم اجازه شرکت در ادامه مسابقات را نداد و یکی از بزرگ‌ترین حسرت های زندگی‌ام اتفاق افتاد. از آن به بعد همواره ذهنم مشغول یافتن راهی بود که درس خواندن مانع بزرگ‌ترین آرزوی دوران کودکیم نشود.

2- هجده سال پیش به طور اتفاقی یک آگهی در زمینه تند خوانی دیدم و با شور و شوق فراوان در دوره مکاتبه‌ای شرکت کردم و پس از دریافت اولین بسته تمریناتم را شروع کردم و اولین پایه‌های تندخوانی در ذهنم شکل گرفت و از دو برابر شدن سرعت خواندنم آن قدر خوشحال بودم که تصمیم گرفتم با پس انداز بخشی از پول‌توجیبی ام در کلاسه‌ای حضوری شرکت کنم که بعد از سه سال این اتفاق افتاد و در ده سال اخیر تمام کتاب‌هایی که به پارسی ترجمه یا تا لیف شدن را مطالعه نموده‌ام و بعد از شرکت در کلاس دیوید توماس(مرد حافظه جهان) جرقه تدوین کارگاه تندخوانی فانتوم در ذهنم شعله‌ور شد.

3- در رشته مهندسی شیمی مشغول به تحصیل بودم،کتاب می‌خواندم،کسب‌وکار جدیدی راه‌اندازی کرده بودم،دوره‌های متنوعی شرکت می‌کردم و تمام مطالب تخصصی را به‌صورت نقشه ذهنی در میاوردم تا بتوانم در حافظه خود نگه‌دارم ولی با توجه به پیشرفت کسب و کارمان دیگر فرصتی برای تفریح،ورزش،میهمانی و بودن با دوستانم نداشتم و لذت های زندگی‌ام کم شده بود و احساس رضایت نداشتم تا اینکه تصمیم گرفتم یک جهش در زندگی‌ام ایجاد کنم. بر روی فعالیت های پر اهمیتی که نتایج مهمی ایجاد می‌کردند متمرکز شدم و سعی کردم با الگوبرداری از تمرینات سرعت در تمرینات تیم ملی شنا و فانتوم زمان پختم را در زمان کمتر به پایان برسانم تا بتوانم لذت بیشتری از زندگی ببرم.

تکنیک فوق پیشرفته تندخوانی فانتوم
تکنیک فوق پیشرفته تندخوانی فانتوم

4- یکی از اهدافی که دارم ایجاد یک تحول در سیستم آموزش افرادی است که نیاز به‌روز نگه‌داشتن اطلاعات خود را در یافته‌اند و می‌خواهند به‌سرعت،خود و کسب و کارشان را رشد دهند.در این پنج سال اخیر که تندخوانی فانتوم را به بیش از 10000 نفر و ده‌ها شرکت بزرگ دولتی و خصوصی آموزش داده‌ام همواره این جمله را شنیده‌ام که دانشجویان میگویند فانتوم به‌اندازه چهار سال تحصیل در دانشگاه برایشان ارزشمند بوده است و راه میانبر موفقیت در تحصیل و کار را نشان داده است.

ما زمان کافی برای مطالعه با روش سنتی را نداریم.خبر خوش آنکه برای درک محتوای یک متن لازم نیست تمام واژگان را بخوانیم.شما پدیدۀ هواییانید با تمرکز بر روی واژه‌های کلیدی،اطلاعات را به همان ترتیبی که بامطالعه تمام واژه‌ها به‌دست می‌آیند،درک و ذخیره نمایید.می‌توان گفت تندخوانی فانتوم،روش فهم و حفظ برق‌آسای مطالب است.

با استناد به آمار رسمی و تعیین سطح بیش از ده هزار نفر در گروه تخصصی مطالعه شریف که مستقیم توسط خودم صورت گرفته،میانگین سرعت در کشورمان 150 کلمه در دقیقه است که نسبت کشورهای دیگر در سطح مناسبی نیست و تقریباً یا 98% افراد مهارت فن مطالعه را ندارند.به‌عنوان اولین گام،از یک نشانگر برای مطالعه استفاده کنید.اگرچه در آغاز کار این روش غیرعادی به نظر می‌رسد اما می‌تواند حرکت چشمان شما را در امتداد یک خط هدایت کند. با این کار پدیدۀ هواییانید بدون وجود عوامل مزاحم،آهنگ پیوسته‌ای داشته باشید.سعی کنید متن را بدون مکث بخوانید،هر جمله را تنها یک‌بار بخوانید و فقط نکات اصلی را کشف و به خاطر بسپارید.

  • بسیاری از محققین این نتیجه را در حوزه کاری خود مورد بررسی قرار دادند و به نتایج مشابه رسیدند.
  • در سال 1940 پیشتاز مدیریت کیفیت،این اصل را به پارتو نسبت داد و قانون 20-80 نامید.
  • قانون مذکور یکی از مفید ترین مفاهیم موجود در زمینه مدیریت و زندگی است.
  • 80% سود شما مربوط به 20% از محصولات یا خدمات شماست.
  • 80% بیماران دچار 20% بیماری ها میشوند.
  • 80% تصادفات مربوط به 20% تخلفات رانندگی است.
  • 80% موفقیت شما مربوط به 20% فعالیت شماست.
  • شما اغلب افرادی را می بینید که در تمام مدت کار میکنند اما ظاهرا کار زیادی انجام نمیدهند،زیرا انجام یک یا دو کار اصلی را به بعد موکول میکنند.
تند خوانی
تند خوان

با بررسی که انجام دادم به این نتیجه رسیدم که کلمات هر متنی نیز این گونه اند.که به دو دسته 80% کم اهمیت و20% پر اهمیت تقسیم می شوند. اگر بتوانید کلمات پر اهمیت را درست تشخیص دهید منظور نویسنده را بهتر درک خواهید کرد. به عنوان یک کار عملی تا سی روز آینده که همین مطلب را ادامه خواهیم داد تلاش کنید هر متنی را که خواندید کلمات کلیدی آنرا تشخیص دهید و بتوانید در کوتاهترین حالت منظور نویسنده را با ادبیات خود بیان کنید.

5- برایان تریسی(نویسنده کتاب قورباغه را قورت بده)پیشنهاد میده برای اینکه به سطح بالایی از درآمد برسید و لذت ببرید همواره باید در حال آموزش باشید.پس همین الان سوت آغاز بازی را به صدا در بیارید و برای موارد بالا اولین گام را بردارید.در شماره آینده منتظر تمرینات فانتوم باشید.

نظر خود را درباره «تندخوانی فانتوم و تمرکز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تندخوانی فانتوم و تمرکز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.