زمان مطالعه: 1 دقیقه
آشنایی با نرم افزارها و ابزارهای پرداخت

آشنایی با نرم افزارها و ابزارهای پرداخت

به هرگونه وسیله‌ای که دارنده آن می‌تواند نسبت به پرداخت وجه یا به عبارت دقیق‌تر انجام عملیات ای‌‌اف‌...

نرم افزارها و ابزارهای پرداخت

 به هرگونه وسیله‌ای که دارنده آن می‌تواند نسبت به پرداخت وجه یا به عبارت دقیق‌تر انجام عملیات ای‌‌اف‌ تی اقدام نماید، ابزار پرداخت گفته می‌شود. یک نمونه کلاسیک و رایج آن کارت بانکی است. امروزه ابزارهای پرداخت متنوعی به وجود آمده‌اند. ابزارهای پرداخت مبنی بر موبایل و وب نمونه‌های جدید آن هستند. آسمونی در این بخش در مورد ابزارهای پرداخت صحبت می کند. دعوت می کنیم تا پایان همراهمان باشید. یکی از راهکارهای توسعه بانکداری الکترونیکی گسترش دسترسی به ابزارهای مختلف پرداخت الکترونیکی است. افزایش دسترسی مردم به چنین امکانات و ابزارهایی می تواند زمینه اجرایی شدن تجارت الکترونیکی را فراهم آورد. با آسمونی همراه باشید.

معرفی نرم افزار و ابزارهای پرداخت

1- انواع کارت های بانکی (Debit/Credit Cards, Prepaid Cards , SVC, Charge Card , ...)
2- چک الکترونیکی
3- پول الکترونیکی (Digital Cash)
4- حواله الکترونیکی (درون بانکی, بین بانکی)

انواع کارت اعتباری پرداخت

1- کارت حافظه
یک کارت پلاستیکی است که روی آن به اندازه مشخص برای مثال چند کیلو بایت حافظه الکترونیکی تعبیه شده و از طریق اتصال به دستگاه مخصوص قابل شناسایی است. کارت تلفن نوعی کارت حافظه محسوب میشود.

2- کارت هوشمند
شبیه کارت حافظه، یک کارت پلاستیکی است که یک قطعه فلزی شامل حافظه، پردازنده و نرمافزار مربوطه روی آن گنجانده شد و ضمن توان پردازش از امنیت بیشتری نسبت به کارت حافظه برخوردار است. سیم کارت تلفن همراه یک نوع کارت هوشمند است.

3- کارت مغناطیسی
اطلاعات مختصر دارنده کارت در یک نوار مغناطیسی روی کارت پلاستیکی تعبیه میشود. ملیکارت (سیبا) نوعی کارت مغناطیسی است.

4- کارت پلاستیکی
همانگونه که از ظاهرش پیداست تنها یک کارت پلاستیکی است که نوشته های روی آن ارزشمند است. کارت خدمات اینترنت یک کارت پلاستیکی است که نام کاربری و رمز عبور روی آن نوشته شده است.

5- کارت اعتباری
دارنده این کارت میتواند به میزان اعتباری که در حساب خود دارد از طریق این کارت خرید کند یا پول دریافت نماید. ممکن است مبلغ اعتبار فرد بیش از مبلغ سپرده فرد باشد. کارتهای اعتباری دو نوع هستند.

نظر خود را درباره «آشنایی با نرم افزارها و ابزارهای پرداخت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با نرم افزارها و ابزارهای پرداخت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.