زمان مطالعه: 1 دقیقه
توجه به شباهت ها و تفاوت ها قبل از ازدواج

توجه به شباهت ها و تفاوت ها قبل از ازدواج

به تفاوت‌هاوشباهتهای قبل از ازدواج خوب توجه كنيدوباید بدانید زندگی یک واقعیت است و زندگی کردن زیر یک سقف متفاوت از دوستی است

به نام یگانه عالم

به تفاوت‌هاوشباهت های قبل از ازدواج خوب توجه کنیدوباید بدانید زندگی یک واقعیت است و زندگی کردن زیر یک سقف متفاوت از دوستی است در زندگی مشترک شخصیت‌ها واقعی وجایی برای رویا پردازی وجود ندارد.

قبل از ازدواج باید شناخت درست از تفاوت‌ها و شباهت ها پیدا کنید.

زیرا توجه به تفاوتها، به انتخاب عاقلانه کمک می کند و اهمیت دادن به شباهت ها بعد از ازدواج، موجب استحکام ارتباط و صمیمیت زن و شوهر می شود.

متاسفانه بیشتر اوقات در بین افراد جوان که در آستانه ازدواج هستند این فرآیند بصورت برعکس است یعنی فرد قبل از ازدواج غرق در احساسات وعواطف میشود وواقعیتها را نمیبیند وبعداز ازدواج با کوهی ازتفاوتها روبه رو میشوند شباهت در خلق و خویکی از اساسی ترین مسئله است یعنی شما هر دو باید یک تیپ شخصیتی داشته باشید. شباهت  داشتن در ارزش ها: این یکی از آن شباهت های بسیار ضروری است. تفاوت ارزشی و اعتقادی معمولا بهانه اختلاف های زیادی است که زندگی را از ریشه سست می کنداز دیگر مسائلی که اگر زن ومرد در آن تفاهم داشته باشند زندگی به کامشان شیرین میشود علایق انهاست و در مسائلی همچون تفریحات حتی اگر درتفریحات تفاهم داشته باشند بسیار برایشان لذتبخش است.

حتی در نوع پس اندازکردن وآینده نگری اگر زوجین منعطف باشند در بعضی مسائل وتفاوتهابه جای مقابله ازخود انعطاف پذیری نشان داده وسعی میکنند آن تفاوت را بگونه ای حل کنند.

 

(سارا فلاحی کارشناس ارشد روانشناسی)

نظر خود را درباره «توجه به شباهت ها و تفاوت ها قبل از ازدواج» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره توجه به شباهت ها و تفاوت ها قبل از ازدواج فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.