زمان مطالعه: 5 دقیقه
بیوگرافی سازنده تلگرام ، پاول دوروف

بیوگرافی سازنده تلگرام ، پاول دوروف

آیا می دانید موسس مسنجر تلگرام کیست؟ پاوِل دورف یک مهندس اهل روسیه است که متولد سال 1984 است. اگر می خواهید با...
بیوگرافی سازنده تلگرام ، پاول دوروف
بیوگرافی سازنده تلگرام ، پاول دوروف

آیا می دانید موسس مسنجر تلگرام کیست؟ پاوِل دورف یک مهندس اهل روسیه است که متولد سال 1984 است. اگر می خواهید با بنیانگذار تلگرام بیشتر آشنا شوید این بخش آسمونی را حتما مطالعه کنید چرا که بیوگرافی پاوِل دورف را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

پاوِل والریویچ دورف زاده 10 اکتبر 1984 یک مهندس رایانه اهل روسیه است. او یک کارآفرین است که بیشتر برای تأسیس شبکه اجتماعی وی‌کی و پیام‌رسان تلگرام شهرت دارد. پاول برادر کوچک‌تر نیکلای دورف است.

پاول دوروف Pavel Valeryevich Durov در لنینگارد Leningrad (حالا با نام سنت پترزبورگ St.Petersburg شناخته می شود ) به دنیا آمد، ولی اکثر دوران کودکی خود را در ایتالیا در شهر تورین Turin سپری کرد. پدر او والری (که در رشته‎ی زبان شناسی تاریخی مدرک دکترا دارد ) آنجا کار می‎کرد. او در یک مدرسه‎ی ابتدایی ایتالیایی تحصیل کرد و بعد از برگشتن به روسیه در سال 2001 در سن پترزبورگ به Academy Gymnasium رفت. در سال 2006، او از بخش زبان شناسی تاریخی در دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ فارغ التحصیل شد.

دوروف در سال 2006 سایت VKontakte که بعدا با نام VK شناخته شد، را شروع کرد که در ابتدا تحت تاثیر فیسبوک قرار داشت. در سال 2011 او با تیمی از گروه ضربت مواجه شد که بیرون خانه‎ی او در سنت پترزبورگ قرار داشتند و علت آن درخواست دولت برای حذف صفحاتی از افراد سیاسی معترض در وب سایت مذکور بعد از انتخابات بحث برانگیز پارلمان بود. آن‎ها بعد از یک ساعت آنجا را ترک کردند.

pavel-durov
pavel-durov

او در سال 2013 مسنجر تلگرام را تاسیس کرد. در 16 آوریل سال 2014، دوروف با ارائه‎ داده‎های معترضین اکراینی به آژانس‎های امنیتی روسیه و مسدود سازی صفحه‎ی Alexey Navalny در VK مخالفت کرد. در عوض او چندین پست در صفحه‎ی خود در VK داد و ادعا کرد این درخواست‎ها غیرقانونی بوده است.

در 21 آوریل سال 2014 او از مقام مدیر ارشد اجرایی VK برکنار شد. کمپانی ادعا کرد که علت این کار نامه‎ی استعفایی بوده است که توسط دوروف یک ماه قبل نوشته شده بود و البته دوروف به یاد نداشت چنین کاری انجام داده است. دوروف سپس ادعا کرد که کمپانی تحت اختیار طرفداران ولادیمیر پوتین قرار گرفته است، و اشاره به این داشت که برکناری او نتیجه‎ی هم عدم همکاری او در رابطه با در اختیار قرار ندادن جزییات شخصی کاربران و هم عدم همکاری در ارائه‎ی جزییات شخصی افرادی که اعضای گروه VKontakte و متعلق به جنبش اعتراضی Euromaidan بوده‎اند به سرویس امنیتی فدرال روسیه بوده است. دوروف سپس روسیه را ترک کرد و اظهار کرد که قصد برگشتن هم ندارد.

دوروف در سال 2014 روسیه را ترک کرد و گفت "دیگر میل به برگشت ندارد" و اینکه "این کشور فعلا با فعالیت و تجارت در اینترنت سازگاری ندارد."

دوروف دارای افکار سیاسی و اقتصادی آزادانه گرایانه است و می‎گوید که گیاه خوار است و از خود به عنوان شخصی که تائوئیسم ( فلسفه تائو روش فکری منسوب به لائوتسه فیلسوف چینی که مبتنی است بر اداره مملکت بدون وجود دولت و بدون اعمال فرمها و اشکال خاص حکومت می باشد. این اعتقاد اکنون 2500 ساله است و ریشه آن به کشور چین باز می‌گردد ) است یاد می‎کند. او بیانیه‎های آنارشیمی-کاپیتالیسمی منتشر کرده است که در آن افکار خود در رابطه با پیشرفت روسیه را بیان کرده است. او در روز تولد 27 سالگی اش یک میلیون دلار به بنیاد Wikimedia اهدا کرد.

بیوگرافی سازنده تلگرام ، پاول دوروف
بیوگرافی سازنده تلگرام ، پاول دوروف

کودکی و حرفه‎ی دوروف به صورت کامل در کتاب روسی The Durov Code. The True Story of VK and its Creator توضیح داده شده است.

او را مارک زوکربرگ (Mark Zuckerberg) روسیه نامیده‎اند. در آگوست سال 2014 پاول دوروف به عنوان آینده‎دار ترین رهبر در اروپای شمالی که سنی زیر 30 سال دارد، معرفی شد.

10 نکته خواندنی درباره خالق تلگرام پاول دوروف

از او به عنوان مارک زاکربرگ روسیه یاد می شود

پیش از راه اندازی تلگرام، او در سال 2006 شبکه اجتماعی ویکونتاکت را در روسیه تاسیس کرد که در میان شهروندان این کشور بسیار محبوب است و به عنوان جایگزین فیس بوک شناخته می شود.

او تحت تعقیب دولت روسیه است

در سال 2014، او تصمیم به فرار از کشور خود گرفت تا مجبور نباشد اطلاعات کاربران اوکراینی شبکه ویکونتاکت را در اختیار دولت روسیه قرار دهد.

او به ادوارد اسنودن پیشنهاد موقعیت شغلی کرد

وقتی ادوارد اسنودن مجوز اقامت موقت در روسیه را در سال 2013 کسب کرد، دوروف به او پیشنهاد کرد به عنوان یکی از مهندسین امنیتی شبکه ویکونتاکت با او همکاری کند. دوروف در آن زمان به روسیه بسیار افتخار می کرد. دوروف در آن روزها گفت: “من امروز از اینکه روس هستم افتخار می کنم و از رویکردی که آمریکا در پیش گرفته متأسفم – آمریکا به اصول اولیه خود خیانت کرده است.” دوروف همچنین ادوارد اسنودن را قهرمان خود نامیده است.

او معتقد است سایر اپلیکیشن های پیام رسان افتضاح هستند

به همین دلیل بود که او و برادرش نیکولای در سال 2013 سرویس تلگرام را راه اندازی کردند. او در ماه سپتامبر گذشته گفت “اگر بخواهم ساده بگویم، واقعأ اهمیتی ندارد که چه تعداد سرویس پیام رسان افتضاح در حال رقابت با ما هستند.”

pavel-durov
pavel-durov

او بیشتر نگران تهدیدها علیه نقض حریم شخصی کاربران است تا تهدیدهای تروریستی

او در ماه سپتامبر گذشته گفت: “اگر از لحاظ آماری به رویدادهای اخیر نگاه کنیم و برای یک لحظه احساسات را کنار بگذاریم، احتمال اینکه من یا شما به علت انجام عملیات تروریستی کشته شویم تقریبأ صفر است. احتمال اینکه در تصادف رانندگی کشته شویم یک میلیون بار بیشتر از کشته شدن در عملیات تروریستی است.”

او معتقد است مزایای برقراری ارتباطات خصوصی بیشتر از معایب آن است

پیرو انتشار خبرهایی مبنی بر اینکه داعش از تلگرام برای ارتباط استفاده می کند، دوروف اعلام کرد 78 کانال مرتبط با این گروه را مسدود کرده است. این در حالی است که ارتباط خصوصی بین اعضای داعش همچنان امکان پذیر است. ولی این به معنای بد بودن رمزنگاری نیست. دوروف معتقد است “فراهم کردن بستر ارتباطی ایمن برای مردمی که 99٫99 درصد از آنها هیچ ارتباطی با گروه های تروریستی ندارند آنقدر مزایا دارد که بر معایب آن غلبه کند. تروریست ها نیز همیشه راهی ایمن برای ارتباط پیدا می کنند.”

به نظر او دولت فرانسه به اندازه داعش مسئول حملات پاریس است

به نظر او، سیاست ها و بی تفاوتی دولت فرانسه منجر به روی دادن این اتفاق غم انگیز شده است. دوروف معتقد است که دولت فرانسه با دریافت مالیات سنگین از شهروندان خود، این سرمایه را صرف جنگ های بی فایده می کند.

او از تلگرام کسب درآمد نمی کند

دوروف تلگرام را با سرمایه شخصی خود اداره می کند. در بخشی از پرسش های متداول این سرویس آمده: “اگر روزی با مشکل مالی مواجه شویم، از کاربران خود تقاضای کمک می کنیم یا قابلیت های جانبی پولی به تلگرام اضافه می کنیم. با این حال، هیچ وقت قصد نداریم از تلگرام سود کسب کنیم.”

بیوگرافی سازنده تلگرام ، پاول دوروف
بیوگرافی سازنده تلگرام ، پاول دوروف

او به سفر علاقه دارد و عکاس ماهری است

صفحه اینستاگرام او پر است از تصاویر زیبا از مناظر طبیعی و البته چند تصویر از خودش. از لوکیشن تصاویر تازه او می توان فهمید که او اخیرأ به فنلاند، بارسلون، سن فرانسیسکو، نیویورک و رم سفر کرده است.

10٫ او هیچ جا را وطن خود نمی داند

دوروف که بخش هایی از کودکی خود را در سن پترزبورگ و همچنین ایتالیا گذارنده می گوید “دوست ندارم سوزنی را روی قسمتی از نقشه فرو کنم و آن را وطن خود بنامم. به نظرم بهتر است وابستگی خود به موضوع منسوخی که آن را کشور می نامیم کم کنیم.” او از اینکه روسیه را ترک کرده پشیمان نیست و می گوید “از اینکه از روسیه فرار کردم خیلی خوشحالم چرا که شرکتی که الان اداره می کنم بسیار موفق تر از گذشته است. بعید است روزی تصمیم بگیرم برای زندگی دائمی دوباره به روسیه برگردم.”

نظر خود را درباره «بیوگرافی سازنده تلگرام ، پاول دوروف» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی سازنده تلگرام ، پاول دوروف فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.