زمان مطالعه: 2 دقیقه
معرفی فیلم پاستاریونی

معرفی فیلم پاستاریونی

یکی از فیلم‌هایی که این روزها خانوادگی می‌توان به تماشای آن رفت فیلم سینمایی پاستاریونی است. این فیلم کمدی...

یکی از فیلم‌هایی که این روزها خانوادگی می‌توان به تماشای آن رفت فیلم سینمایی پاستاریونی است. این فیلم کمدی برای کودک و نوجوان نیز بسیار مناسب است. آسمونی در این بخش به معرفی فیلم پاستاریونی می پردازد.

معرفی فیلم پاستاریونی
معرفی فیلم پاستاریونی



معرفی فیلم پاستاریونی

بیتا منصوری تهیه کننده پاستاریونی قبل از ساخت این فیلم درباره آن گفته بود: پاستاریونی یک کمدی خانوادگی مانند آثاری است که در دهه های گذشته خانواده ها و کودکان می توانستند توامان به تماشای آن بنشینند نه مثل کمدی های بی مایه ای که این روزها روی پرده سینما می بینیم.

پاستاریونی کاندیدای دریافت جایزه در تمام موارد جشنواره فیلم کودک و نوجوان بود و دو جایزه بهترین فیلم از نگاه هیات داوران و بهترین فیلم از نگاه داوران کودک و نوجوان را از آن خود کرد.

خلاصه داستان فیلم پاستاریونی

در معرفی این فیلم نوشته شده: دور پولاتو کش ماست بنداز . کش میچسبه به پول ، موقع خرج کردن سختت میشه پولاتو دربیاری اونوقت کمتر خرج میکنی .....

پاستاریونی درواقع داستان غذاها است، البته نه هر غذایی! این فیلم یکی از بهترین ایده هایی که کمتر به آن پرداخته شده را در خود دارد و آن، ایده آشنایی مردم با غذاهای اقوام ایرانی در قالب فیلم است. فیلم با بریانی اصفهانی ها شروع می شود و کوشان (شخصیت کودک فیلم)  وقتی رستوران پدرش در تهران را ورشکسته می بیند، قصد می‌کند که یک بریانی به جای رستوران فست فود پدرش  در تهران را باز کند. رستورانی که به دلیل یک رقیب بسیار قدرتمند و مجلل در آن گوشه خیابان، پاستا دا پیتزا ، رونق خود را از دست داده است.

اما در جست و جوهای کوشان برای به خدمت گرفتن یک سرآشپز بریانی، یکی از متقاضیان شغل، ایده ارایه کلیه غذاهای محلی در رستوران را به میان می آورد که تلاش های کوشان برای راضی کردن پدرش برای عدم پذیرش یک شغل مطمئن در شمال کشور نتیجه بخش می شود و این ایده، عملی می شود. پاستاریونی در ادامه، صحنۀ از میدان به‌در کردن رستوران جدید ترنج توسط مدیران پاستا دا پیتزا است که تلاش های آن ها همیشه بی ثمر است.

بازیگران فیلم پاستاریونی

پاستاریونی بازیگران مطرح زیادی دارد.

سام درخشانی، بهاره رهنما، گوهرخیراندیش، محمد نادری، کمند امیرسلیمانی، مهتاب ثروتی، امید روحانی، حمیدرضافلاحی، مهدی باقربیگی و حمید سپیدنام بازیگران این فیلم هستند.

محمد شاکری، سامیار محمدی نیز دو بازیگر کودک فیلم هستند که به خوبی از عهده نقش‌شان برآمده‌اند.

کارگردان فیلم پاستاریونی

پاستاریونی را سهیل موفق کارگردانی کرده است. او متولد 1359 در تهران و کارگردان فیلم سینمایی «شکلاتی» در ژانر کودک و نوجوان است که کار حرفه ای خود را از سال 1372 با بازیگری در سریال‌های تلویزیونی آغاز و از اوایل دهه 80 بعنوان تهیه کننده، کارگردان و بازیگر سریال‌هایی همچون «شهرک ترافیک»، «محله تهرونیا» و... با تلویزیون همکاری کرد.

آخرین اثر او تا قبل از پاستاریونی فیلم تلویزیونی «مسابقه ازدواج» در مقام کارگردان بود.



ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی فیلم پاستاریونی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی فیلم پاستاریونی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.