زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی پرواز همای خواننده ، آهنگساز ، سراینده و رهبر گروه مستان

بیوگرافی پرواز همای خواننده ، آهنگساز ، سراینده و رهبر گروه مستان

پرواز همای در احمد سرگوراب شهرستان شفت بدنیا آمد و دوران کودکی و نوجوانی خود را در آنجا سپری نمود او دیپلم خود را از هنرستان کمال الملک رشت کسب کرد و با علاقه فراوان به رشته شعر آواز و آهنگ وارد دانشگاه آزاد تهران شد و با ساز تخصصی سه تار و پیانو تحصیلات خود را در دانشگاه به پایان رساند.
پرواز همای-parvaz homay
پرواز همای-parvaz homay
پرواز همای-parvaz homay

پرواز همای ، خواننده، آهنگساز، سراینده و رهبر گروه مستان است .

بیوگرافی پرواز همای
بیوگرافی پرواز همای
بیوگرافی پرواز همای

سعید جعفرزاده احمد سرگورابی (نام و نام خانوادگی او توسط خودش و با اجازهٔ پدرش به منظور تسهیل در تلفظ نام و فامیلش به «پرواز همای» تغییر یافته)، متولد 20 بهمن ماه 1358 است و در احمد سرگوراب شهرستان شفت بدنیا آمد و دوران کودکی و نوجوانی خود را در آنجا سپری نمود او دیپلم خود را از هنرستان کمال الملک رشت کسب کرد و با علاقه فراوان به رشته شعر آواز و آهنگ وارد دانشگاه آزاد تهران شد و با ساز تخصصی سه تار و پیانو تحصیلات خود را در دانشگاه به پایان رساند. در اندک زمانی، همای گیلانی توانست فعالیت‌های حرفه‌ای خود را در زمینه شعر، موسیقی و آواز گسترش دهد و کنسرت‌هایی را اجرا نماید . پرواز همای ازدواج کرده و دو پسر به نامهای شهریار و مهریار دارد . وی همراه با گروه مستان که مجموعه‌ای از نوازندگان سازهای ایرانی هستند، به اجرای کنسرت می‌پردازد. وی همچنین خواننده گروه ارکسترال به آهنگسازی شهرداد روحانی در آمریکا بوده‌است. همای، زاده شهر «احمدسرگوراب» شهرستان شفت در گیلان بوده و ترانه‌هایی را نیز به زبان‌های گیلکی و تالشی اجرا کرده‌است. پرواز همای برای ورود به دنیای موسیقی ایران و اجرای سروده ها و آهنگ های خود در سال 1385 گروه مستان را راه اندازی کرد و با استفاده از سوژه های تازه در شعر و رنگی متفاوت از موسیقی و استفاده از نوازندگان چیره دست و با اجرا در تالار وحدت و کاخ نیاوران در کمترین زمان به شهرت بسیار بالایی دست پیدا کرد و خیلی زود برای اجرای کنسرت های بزرگ به امریکا و اروپا دعوت شد. همای با همراهی گروه مستان در سال 2008 برای اولین بار به دعوت زنده یاد علی اکبر امین برای اجرا در تالار کنسرت والت دیزنی لوس انجلس (والت دیزنی کنسرت هال) به آمریکا دعوت شد و پس از آن کنسرت های بیشماری را در دنیا به روی صحنه برد.

او تا به امروز شش تور بزرگ کنسرت های آمریکا و کانادا و اروپا را در شش سال متفاوت به روی صحنه برده است و تنها خواننده ی ایرانی است که در سه سال متوالی، در سال های 2008 و 2009 و 2010 در تالار کنسرت والت دیزنی (والت دیزنی کنسرت هال لوس انجلس) و لینکن سنتر نیویورک و استراتمور هال واشینگتن، دی.سی. به روی صحنه رفته است. همای و مستان با اجرای بیش از چهارصد کنسرت در سراسر دنیا همچنان به اجرای کنسرت در ایران و دیگر نقاط دنیا می پردازند . مهمترین آلبوم های همای و مستان عبارتند از: ملاقات با دوزخیان، این چه جهانیست، سرزمین بی کران، موسی و شبان، سربازان، دیوانه چو دیوانه ببیند، باید ها و نباید ها، کلاهت را بکن قاضی، نان و دندان .

بیوگرافی پرواز همای خواننده ، آهنگساز ، سراینده و رهبر گروه مستان
بیوگرافی پرواز همای خواننده ، آهنگساز ، سراینده و رهبر گروه مستان

از جمله اجراهای گروه مستان ( پرواز همای ) :

1. مستان می‌آیند 2. جدال عقل و عشق 3. ملاقات با دوزخیان 4. این چه جهانیست 5. پروردگار مست 6. سرزمین بیکران 7. سربازان 8. مست مستم 9. کلاهت را بکن قاضی 10. دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید 11. بانوی ایرانی 12. موسی و شبان (اپرا) 13. مرغ سحر ناله سر مکن (اپرا) 14. دختر دریا (به زبان گیلکی) 15. عقل و عشق و آدمی (اپرا) 16. در شب گیسوان تو 17. خدا در روستای ماست 18.بی من مخور شراب 19.خبر به دور‌ترین نقطه جهان برسد 20.اپرای حلاج 1397

parvaz-homay
parvaz-homay

پرواز همای در اپرای حلاج :

اپرای حلاج که از شامگاه 21 مرداد 1397 در کاخ سعدآباد، ایوان عطار آغاز شد، روایت ادیب و سراینده‌ای بزرگ به نام حسین منصور حلاج است که اواخر قرن دوم هجری قمری مبارزه‌ای ملی و ایدئولوژیک و عارفانه را علیه خرافه ها و تندروی‌ها و فساد و نابرابری‌ها آغاز کرد. با خشم صوفیان و خلفای آن زمان بغداد دستگیر و هشت سال او را از زندانی به زندان دیگر انتقال و در پایان او را به اتهام دروغین ربوبیت محاکمه‌اش کردند. نخست دست هایش را بریدند و سپس پاهایش را و بعد زبانش را و در آخر او را به دار آویختند و پیکرش را سوزاندند و خاکسترش را بر باد دادند.

سراینده، آهنگساز، خواننده نقش حلاج، کارگردان و بازیگر نقش حلاج: پرواز همای با بازی درخشان محمد حسین صفری در نقش ابوبکر شبلی بر اساس سروده هایی از: مولانا، عطار، حافظ و پرواز همای طراح گریم: حسین صالحیان

پرواز همای و دو پسرش
پرواز همای و دو پسرش
پرواز همای و دو پسرش

بیوگرافی پرواز همای خواننده ، آهنگساز ، سراینده و رهبر گروه مستان
بیوگرافی پرواز همای خواننده ، آهنگساز ، سراینده و رهبر گروه مستان

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی پرواز همای خواننده ، آهنگساز ، سراینده و رهبر گروه مستان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی پرواز همای خواننده ، آهنگساز ، سراینده و رهبر گروه مستان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.