زمان مطالعه: 3 دقیقه
کنترل پنل های مدیریت سرور اختصاصی آلمان

کنترل پنل های مدیریت سرور اختصاصی آلمان

سرور اختصاصی آلمان برای آنکه بتواند مدیریت سایت های مختلف را به دست بگیرد و در بهترین شک اقدام به راه اندازی آن ها نماید.

سرور اختصاصی آلمان

سرور اختصاصی آلمان برای آنکه بتواند مدیریت سایت های مختلف را به دست بگیرد و در بهترین شک اقدام به راه اندازی آن ها نماید، نیاز به ابزاری تحت عنوان کنترل پنل دارد. سرورهای اختصاصی آلمان می توانند به دو صورت ویندوز و لینوکس ارائه شوند که هر کدام از آنها کنترل پنل های متفاوتی را به خود اختصاص داده اند. از مهمترین کنترل پنل های ویندوز می توان به websitepanel و plesk اشاره کرد. نوع لینوکس آن از گستردگی بیشتری بهره می برد که kolox، directadmin، webmin و  در نهایت cpanel در بین انواع این سیستم عامل قرار می گیرند. انتخاب هر کدام از این کنترل پنل های ذکرشده به این بستگی دارد که دستگاه شما از چه سیستم عاملی برخوردار است. در این صورت می توانید ویژگی های مربوط به هر کدام را مطالعه کنید و سپس بر اساس مشخصه های موجود یکی را برای منیج کردن کارهای سایتتان انتخاب کنید. در ادامه به بررسی نمونه ای از این کنترل پنل ها پرداخته خواهد شد. از این رو تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 کنترل پنل Cpanel

کنترل پنل های مدیریت سرور اختصاصی آلمان
کنترل پنل های مدیریت سرور

یکی از کنترل پنل های قدرتمندی که در حال حاضر وجود دارد، Cpanel می باشد که این قابلیت را دارد تا بتواند تمامی منابعی که در یک سایت وجود دارند را بررسی کند و بر آن اساس به مدیریت حرفه ای و قدرتمند آنها بپردازد. این کنترل پنل را می توان یکی از کاربر پسندانه ترین موارد به حساب آورد که از سیستم WHM بهره می برد. برای اینکه بتواند چندین وب سایت را مدیریت کرد، سی پنل یکی از برترین پیشنهادهای عصر حاضر می باشد. همچنین با استفاده از آن می تواند چندین حساب کاربری را ایجاد کرد و سپس بر اساس پارامترهای ویژه برای مدیریت تمامی آن ها اقدام کرد.

این کنترل پنل به طور انحصاری برای لینوکس طراحی شده است؛ ولی در صورت داشتن نسخه بتای آن که به تازگی نیز منتشر شده است، می توانید از آن برای سیستم عامل ویندوز خودتان نیز بهره ببرید. ابزارهای مختلفی در این کنترل پنل وجود دارند ولی بدون تردید یکی از بهترین های آن "Virus Scanning" می باشد. وجود این ابزار بسیار حائز اهمیت و ضروری است. چرا که با استفاده از آن می توان باعث جلوگیری از ورود ویروس ها شد و به نوعی حمله را شناسایی کرد.

برای راه اندازی این کنترل پنل مستلزم تهیه برخی پیش نیازهای موجود است. یکی از این موارد یک پردازشگر 266 مگاهرتز می باشد. RAM با 256 مگابایت حافظه به همراه 10 گیگ فضای خالی از دیگر ملزوماتی است که پیش از اجرای کنترل پنل آن ها را باید رفع کرد.

مدیریت سرور اختصاصی آلمان

در حال حاضر به خاطر شرایطی که در کشور ایران وجود دارد، این کنترل پنل در تحریم قرار دارد. از این رو برای استفاده از آن تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که موقعیت سرور تان را خارج انتخاب کنید و از یک نمونه لایسنس دار بهره ویژه را ببرید.

کنترل پنل Plesk

کنترل پنل Plesk نوع دیگری از ابزارهای مورد نیاز برای راه اندازی یک سرور و یا سایت می باشد که توسط شرکت swsoft طراحی شده است. نکته جالب ماجرا و شاید جذاب این است که می توان بر روی هر دو سیستم عامل لینوکس و ویندوز از آن بهره مند شد؛ ولی به طور کلی استفاده از آن در سیستم هایی با سیستم عامل ویندوز بسیار رایج می باشد. از آنجایی که محیط این کنترل پنل بسیار ساده می باشد می توان از آن بهره لازم را برد. چرا که این سادگی گرافیک این امکان را به شما می دهد تا بتوانید سرورتان راحت تر از قبل مدیریت کنید. همین محیط ساده باعث کاربر پسند بودن آن شده است و افراد زیادی به سمت آن جذب شده اند.

همچنین هاستینگ های متعددی برای کنترل پنل پلسک در نظر گرفته شده اند که نوع اشتراکی، اختصاصی و مجازی در بین همین موارد هستند. این بدان معناست که با استفاده از این کنترل پنل می توانید به راحتی مدیریت هاستینگ های ذکر شده را بر عهده بگیرید.

یک سیستم به برنامه های مختلفی نیاز دارد و این کنترل پنل همانی است که می تواند به شما در راه اندازی و نصب آن ها کمک کند. همچنین می توانید تنظیمات را به گونه ای اعمال کنید که برنامه های مورد نیاز سرور به صورت کاملا خودکار نصب و تنظیم شوند. برای استفاده از این پردازشگر به 5 گیگابایت فضای خالی نیاز دارید و پردازشگر هایی که می توانند برای آن ها مورد استفاده قرار بگیرند شامل 512، AMD64 RAM و Pentium IV هستند.

جمع بندی

کنترل پنل سرور اختصاصی آلمان موضوعی بود که در این مقاله به آن پرداخته شد. به طور کلی می توان اینطور بیان داشت که تمامی این گزینه ها ویژگی ها و مشخصه های لازم را برای کنترل و مدیریت کردن یک سرور را دارند. ولی اختلاف های جزئی در پیش نیازها وجود دارند که همین امر باعث بروز تفاوت ها می شوند.

نظر خود را درباره «کنترل پنل های مدیریت سرور اختصاصی آلمان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کنترل پنل های مدیریت سرور اختصاصی آلمان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.