زمان مطالعه: 3 دقیقه
سکه پارسیان چیست؟

سکه پارسیان چیست؟

سکه پارسیان در خرید و فروشها به نسبت قیمت روز طلا محاسبه می شود و یکی از انواع مصنوعات طلاست که برخلاف سکه های بهار آزادی و امامی، قیمتش ثابت نیست.

چند سالی است که به دلیل گران شدن سکه و کاهش قدرت خرید مردم سکه های پارسیان به بازار آمده اند. اگر می خواهید در مورد بیشتر بدانید این بخش آسمونی را مطالعه نمایید چرا که به معرفی سکه پارسیان می پردازیم.

سکه پارسیان چیست؟

سکه پارسیان به  دلیل شباهتی که با سکه دارد به عنوان سکه شناخته میشود که همانند سکه بهار آزادی و یا نیم و ربع بهار آزادی دارای وزن ثابت نمی باشند و هر کدام دارای  وزنی مجزا میباشد که در صورت پرس بودن بر روی کاغذ آن درج گردیده است. مثلا 500/0 (پانصدسوت) یا 750/ 0 (هفتصد و پنجاه سوت)  و یا 1/250 (یک گرم و دویست و پنجاه سوت) و در قسمتی دیگر عیار آن ثبت شده است که باید 750 یا 18 عیار را ثبت کرده باشد.

شایان ذکر است که سعی کنید طلای فوق را از طلافروشی های معتبر خریداری نمایید زیرا تعدادی فرصت طلب از این موقعیت سوءاستفاده کرده و اقدام به ضرب این نوع طلا با عیار پایین نموده اند. قیمت سکه پارسیان 750 عیارX قیمت سکه پارسیان 1 گرمیX قیمت سکه پارسیان به روز برای محاسبه ارزش طلای فوق، فقط کافی است وزن مربوطه را در قیمت هرگرم طلای 18 عیار ضرب نمایید که آخرین نرخ طلا را میتوانید از ستون منوی اصلی ، صفحه نخست را انتخاب و آخرین نرخ را  مشاهده نمایید.

مثال: اگر وزن طلا 0/500  سوت باشد و قیمت هر گرم طلا 27490 تومان باشد: 13750تومان =0/500(سوت) * 27490 تومان

نکته: وقتی شما بخواهید طلای فوق را از یک فروشگاه طلا فروشی خریداری نمایید 2000 تا 3000 تومان به مبلغ فوق باید اضافه نمایید، مثلا شما قبلا در منزل از این نوع سکه ها دارید و برای یک مهمانی قصد هدیه دادن آن را داشته باشید،و یا کسی برای شما هدیه آورده است و میخواهد تخمین قیمتی برای آن داشته باشید، شما بایستی بدانید که جدای از ارزش طلای آن که وزن را در قیمت هر گرم طلای 18 عیار ضرب می نمایید، فروشنده آن نیز به عنوان سود و همچنین اجرت ساخت سکه فوق مبلغی را دریافت مینماید که قاعدتا نباید بیشتر از 3000 تومان باشد (البته بستگی به فروشنده نیز دارد!)

توجه: طبق قانون ضرب سکه طلا به طور انحصاری در اختیار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است و تولید و عرضه پلاک های طلای پارسیان، هخامنشی و پاسارگاد به صورت مدور و با عنوان سکه در نام تجاری مصنوع ، غیرقانونی و ممنوع است. همچنین پلاک های مذکور هیچ گونه ارتباطی به بانک های فعال در کشور از قبیل پارسیان، پاسارگاد ندارد و به طور صرف از یک نام اقتباس شده است.

ارتباط سکه پارسیان و بانک پارسیان

سکه های پارسیان توسط شرکت پارسیان تولید می شود اما با موسسات یا بانک های پارسیان هیچ ارتباطی ندارند. یکی از دلایلی که سکه های پارسیان تولید شدند بخاطر توان پایین مردم در خرید طلا و سکه بوده است. سکه پارسیان گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری می باشد.

سرمایه گذاری با سکه های پارسیان

سکه پارسیان
سکه پارسیان

با توجه به وزن و قیمت مناسب سکه های پارسیان نسبت به سکه های بهار آزادی و امامی، مردم اغلب برای سرمایه گذاری یا حتی بعنوان هدیه از سکه های پارسیان استفاده می کنند. این سکه ها تبدیل به هدیه رایج در میان مردم در مراسم های مختلف شده اند. قیمت آنها به دلیل وزن پایین آنها می باشد. اگر سرمایه اندکی دارید پس بهتر است از سکه های پارسیان استفاده کنید. قبلاً سکه های پارسیان به شکل سکه در بازار به فروش می رسیدند اما اخیراً ضرب آنها دیگر به شکل مدور ممنوع شده و امروزه به شکل های مختلف ازجمله بیضی، شش ضلعی، پنج ضلعی یا مستطیل در بازار موجود هستند.

نکات مهم خرید سکه پارسیان

  1. هنگام خرید سکه پارسیان، به وزن سکه توجه کنید. وزن سکه ها تاثیر مستقیمی روی قیمت آنها دارند. از آنجایی که وزن سکه ها ثابت نیست و هرکدام وزن مخصوص خود را دارند، بنابراین تولیدکننده، وزن هر سکه را روی کاغذ ویکیوم آن درج کرده است (مثلاً 0/500 سوت، 0/750 سوت یا 1/250).
  2. به عیار سکه توجه کنید. عیار آنها روی وکیوم درج شده است.
  3. خود شما هم قیمت سکه را محاسبه کنید. فقط کافیست وزن سکه را در قیمت طلای روز ضرب کنید:

قیمت روز سکه پارسیان = وزن سکه پارسیان * قیمت روز طلا 18 عیار

  1. همچنین مبلغ اندکی را در آخر به قیمت سکه پارسیان بعنوان سود فروشنده باید اضاف کنید که اصولاً نباید بیشتر از 1 درصد باشد.
  2. برای تهیه سکه پارسیان حتما به طلافروشی های مطمئن مراجعه کنید.
  3. گاهی برخی از طلافروشان مصنوعات طلا را با طلای وارداتی ارائه می کنند که عیارشان با قیمتشان همخوانی ندارد. پس احتمال دارد وزن روی وکیوم سکه با وزن سکه همخوانی نداشته باشد.

آگاهی از قیمت روز طلا و سکه اهمیت بسیاری برای سرمایه گذاران دارد. برای دیدن جدیدترین قیمت طلا روی لینک زیر کلیک کنید:

نظر خود را درباره «سکه پارسیان چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سکه پارسیان چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.