زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با ماهی پرت یا طوطی ماهی

آشنایی با ماهی پرت یا طوطی ماهی

پرت یا طوطی ماهی نخستین بار در اواخر دهه 80 در تایوان ایجاد گردید. برپایه برخی گزارشها زمان دقیق پیدایش پرت...

toti-mahi
toti-mahi

پرت یا طوطی ماهی نخستین بار در اواخر دهه 80 در تایوان ایجاد گردید. برپایه برخی گزارشها زمان دقیق پیدایش پرت فیش سال 1986 است. به درستی مشخص نیست که نخستین پرت فیش از جفت شدن کدام دو ماهی به وجود آمده است . امروزه نیز کسانی که به شغل پر منفعت تکثیر ماهیان مشغولند حاضر نمی شوند که اسرار تروان خود را به همگان بگویند اما به نظر می آید که پرت فیش را از هیبرید ماهی سیکلید میداس نر با نام علمیAmphilophus citrinellus و سیکلید سر قرمز ماده با نام علمی Vieja synspila تولید می شود.یک روایت رایج دیگر این است که از هیبرید سیکلید رد دویل ( شیطان سرخ ) با اسم علمی Amphilophus labiatus ویکی از گونه های ماهی سورم مانند سورم سبز یا سیکلید راه راه با نام علمیHeros severus و یا سورم طلایی با نام علمی Archocentrus spilurus حکایت می کند.از آنجا که پرت فیش ماهی کمابیش خجالتی است و بین ماهیان گفته شده تنها سورم ها چنین رفتاری را از خود بروز می دهند ، می توان گمان نمود که یکی از والدین پرت فیش ها باید از گونه های سورم باشد.

toti mahi
toti mahi

  آکواریوم مناسب ماهی پرت (طوطی ماهی)
بیشتر پیشنهاد می شود که دست کم یک آبزی دان 40 تا 45 گالنی برای هر 2 تا 3 جفت پرت فیش تدارک دیده شود . ( نکته : برای بیشتر ماهیان گوشتخوار زینتی دنیا بیشتر 10 گالن به ازاء هر عدد ماهی پیشنهاد می شود که البته این عدد تجربی است . )، بیشتر آبزی دانی با ph 5/6 تا 8 و با سختی 2 تا 25 dGH و دمای 28 تا 21 درجه سانتی گراد را برای پرت فیش ها مناسب می دانند.گفتنی است که دما های پایین تر باعث می شود که ماهی رنگ پریده و گوشه گیر به نظر بیاید. از آنجا که پرت فیشها دوست دارند بستر آبزی دان را زیر و رو کنند و افراد بزرگ آنها ماهیان پر خوری هستند استفاده از فیلتر های قوی و گوناگون در آکواریوم آنها نیاز است.

toti-mahii
toti-mahii

 

از نقطه نظر نور پردازی ، میزان نور زیاد باعث می شود که ماهی ها رنگ پریده شوند . مخصوصا چون در آبزی دان پرت فیش ها از گیاهان زنده استفاده نمی شود ، نور زیادی نیاز ندارند . بیشتر لامپی با 5/0 تا یک وات برای هر گالن آب مناسب است ( به طور تقریبی مثلا می شود یک لامپ 20 یا 10 واتی برای مخزن 60 لیتری) . همچنین بهتر است لامپهایی با طیف قرمز استفاده شوند تا لامپهای با طیف آبی زیرا در بهتر ظاهر شدن رنگ ماهی کارایی دارند.از دیدگاه آرایه گری ، پرت فیش ها یک آبزی دان حاوی تکه سنگ و غار برای پنهان شدن را می پسندند و همچنین ماسه هایی که گهگاه با جابجا کردن آنها حس کنجکاوی خود را به رخ دیگر ماهیان بکشند. استفاده از تکه چوبهای غوطه ور در آب نیز بر زیبایی مخزن شما خواهد افزود.

Parrotfish
Parrotfish

نظر خود را درباره «آشنایی با ماهی پرت یا طوطی ماهی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با ماهی پرت یا طوطی ماهی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.